שייף נפיק כתב:מגילה ט' א'
''ויקח משה את אשתו ואת בניו וירכיבם על נושא בני אדם''
רש"י: ''דמשמע גמל, שלא יאמר משה רבכם לא היה לו סוס או גמל''.
אינו ברור מה מפריע אם היה לו חמור, ואדרבה, זה היה מורה על גדלותו וענוותנותו.
ולמה לא שינו באברהם אבינו שגם רכב על חמורו.
בן יהוידע
ולכאורה יש להקשות דאמאי לא חשו על כבודו של אברהם אבינו ע"ה דכתיב ביה [בראשית כ"ב ג'] ויחבוש את חמרו שיאמר לא היה לו לאברהם אביכם סוס או גמל לפי פירוש רש"י ז"ל. ונראה לי בס"ד דגבי אברהם אבינו ע"ה בהדיא כתיב [בראשית י"ב ט"ז] ויהי לו צאן ובקר ועבדים ושפחות ואתנת וגמלים, וכן כתיב [שם כ"ד י'] ויקח העבד עשרה גמלים מגמלי אדוניו ואם כן מפורש בתורה שהיה עשיר והיה לו מכל מיני בעלי חיים, ולכן מוכרח לומר דאותו חמור שחבש לרכוב עליו הוה ניחא ליה ברכיבתו טובא, או אפשר שהיה חמרא לובא שהוא חשוב מאד או היה חמרא בר מאה גווני כמו שאמר שמואל לשבור מלכא [סנהדרין צ"ח ע"א] על חמורו של משיח:
שייף נפיק כתב:יד א'
''אמרה ליה וכי דנים דיני נפשות בלילה, אמר לה מורד במלכות הוא ולא צריך למדייניה, אמרה ליה עדיין שאול קיים ולא יצא טבעך בעולם''.
מדוייק שהיא אחזה גם כן שיש כאן ענין של דיני נפשות אף שלטענתה עדיין לא היה מלך, וא"כ צ"ב, על מה יש לדון אותו? על שלא עזר לחיילים של צבא קטן שמורד בשאול??
שייף נפיק כתב:אביגיל היתה ע"ה?
הלא נביאה היתה!
חיימשה כתב:מעניין לעניין,, מפליא הדבר, שבעוד כהן אסור בגיורת וזה נחשב לדבר של בדיעבד, הרי שמשה, כלב ויהושע נישאו לגיורת,!
שייף נפיק כתב:ומה הפליאך, אינם כהנים!
שייף נפיק כתב:יד א'
''אמרה ליה וכי דנים דיני נפשות בלילה, אמר לה מורד במלכות הוא ולא צריך למדייניה, אמרה ליה עדיין שאול קיים ולא יצא טבעך בעולם''.
מדוייק שהיא אחזה גם כן שיש כאן ענין של דיני נפשות אף שלטענתה עדיין לא היה מלך, וא"כ צ"ב, על מה יש לדון אותו? על שלא עזר לחיילים של צבא קטן שמורד בשאול??
בברכה המשולשת כתב:שייף נפיק כתב:אביגיל היתה ע"ה?
הלא נביאה היתה!
איך כתר"ה הבין מדברי שאביגיל הנביאה היתה ע"ה, ח"ו?
אוצר החכמה כתב:רואים שאנחנו בתקופה של שפע.
בהרבה דורות אם היית אומר למישהו שבנותיו וכלותיו כולם או רבות מהן ילבשו מעילים ממשי היה בזה מושג של עושר רב.
שייף נפיק כתב:טו ב'
''מה ראתה אסתר שזמנה את המן... ר' יהושוע אומר מבית אביה למדה שנא' אם רעב שונאך האכילהו לחם''
צ"ב מהו מבית אביה, הלא פסוק מפורש הוא. ועוד שלא היו לה אב ואם.
במסתרים כתב:אפשר שהציון אינו של הגאון. מה גם שאי"צ לציין כי כן התרגום תמיד
שייף נפיק כתב:טו ב'
''מה ראתה אסתר שזמנה את המן... ר' יהושוע אומר מבית אביה למדה שנא' אם רעב שונאך האכילהו לחם''
צ"ב מהו מבית אביה, הלא פסוק מפורש הוא. ועוד שלא היו לה אב ואם.
ההוא דאמר כתב:יז,א
איך תפסו קידושין בביתו של ישמעאל
ויקח את מחלת בת ישמעאל אחות נביות ממשמע שנאמר בת ישמעאל איני יודע שהיא אחות נביות מלמד שקידשה ישמעאל ומת והשיאה נביות אחיה
צריך עיון, דהלא באומות העולם אין קידושין כדילפינן מ'בעולת בעל – בעולת בעל יש להם נכנסה לחופה אין להם [עי' סנהדרין נז,ב]. ואם כן, היאך קידשה ישמעאל לעשיו ועי' בתוס' ב"ב טז,ב. וצ"ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 45 אורחים