מחולת המחנים כתב:http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?103195&
איש_ספר כתב:כבר נודע הספר חשבון הנפש והפולמוס סביבו. מחד הספר היה חביבם של גדולי חכמי המוסר, ועל צבאם הגרי"ס שעודד את הדפסתו, מאידך נטען על המחבר, על ספרו ועל מקורותיו. [size=85][ולצד זה נידונה השאלה העקרונית: האם חכמת המוסר, היא תיקון הנפש גרידא שיש לקבל האמת ממי שאומרו, בחינת חכמה בגויים תאמין, או שמא חכמה זו, הרי היא כשאר מקצועות התורה, שאם הרב אינו דומה וכו' אין מבקשים תורה מפיו].
יבנה כתב:בענין המכתב מאליהו, שפירא כותב שא' מהדרשות שלו לקוח מדייל קרנגי. גם ידוע ההשפעות של ספרי הגויים על גרובין-קעלם. ועי' כאן על כך [באנגלית] http://www.aishdas.org/asp/rav-dessler-25-teves
יבנה כתב:עוד יש להוסיף את "בן המלך והנזיר".
צונאמי כתב:איש_ספר כתב:כבר נודע הספר חשבון הנפש והפולמוס סביבו. מחד הספר היה חביבם של גדולי חכמי המוסר, ועל צבאם הגרי"ס שעודד את הדפסתו, מאידך נטען על המחבר, על ספרו ועל מקורותיו. [size=85][ולצד זה נידונה השאלה העקרונית: האם חכמת המוסר, היא תיקון הנפש גרידא שיש לקבל האמת ממי שאומרו, בחינת חכמה בגויים תאמין, או שמא חכמה זו, הרי היא כשאר מקצועות התורה, שאם הרב אינו דומה וכו' אין מבקשים תורה מפיו].
יש הטוענים שדווקא עניין המוסר והמידות אסור ללמוד מגויים
וראה כאן
מה רע בפסיכולוגיה?
מאידך, המכתב מאליהו שהיה מגדולי המוסר השתמש בדברים כאלו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 232 אורחים