שמעתי שיש כמה סתירות בדבר מביאים מהרמבם שראה את חגי הנביא ואחרים אומרים דברים אחרים האם ידוע פתרון התעלומה מתי חי וכמה רבי דוסא בן הרכינס?
ואם חי כ400 שנה האם היו עוד דוגמאות מפליאות כאלה כפשט? כי זה חידוש גדול ביותר
טוב כתב:שמעתי שיש כמה סתירות בדבר מביאים מהרמב"ם שראה את חגי הנביא ואחרים אומרים דברים אחרים האם ידוע פתרון התעלומה מתי חי וכמה רבי דוסא בן הרכינס?
...הכין חזינא, דלא אמר ר' דוסא בן הרקינס: 'אני ראיתי את חגי הנביא', מיהו זקן גדול היה והאריך בשנים. וכידוע דשיחת כל דור ודור ברירא ומנכרא ונפישי בדור שלישי, בתר מאה ומאתן שנין, ובתר הכין שמעתתא והלכתא מנקטין, ושיחות ומאי דדמו לה משתכח רוביהן... אף הכין ר' דוסא בן הרכינס, אי לא אפשר דחזייה לחגי הנביא, כיון דהאריך שנים הוה ידע מן מאי דחליף ביומיה טפי מן מאן דידע מאן דלא חזי ליה הנהו סבי דחזינהו ר' דוסא ותנו ליה...
פירוש, שדבר זה ברור אצלו בקבלה כאילו ראה אותו בעינו.
לא שהגיעו ימיו של ר' דוסא לימיו של חגי הנביא, אלא שקבלה מומחית היתה בידו על כך.
טוב כתב:ואם חי כ400 שנה האם היו עוד דוגמאות מפליאות כאלה כפשט? כי זה חידוש גדול ביותר
קראקובער כתב:אאל"ט זה די מוסכם שרבי יוחנן האריך ימים כל כך בזכות הבחור זעצער..
בתבונה כתב:ביומא יב דעת רבי דוסא שאבנט כהן הדיוט מבוץ
ורבי חולק עליו, ואם זה אותו רבי דוסא איך רבי יהודה הנשיא חולק על דברי רבי דוסא מזמן המקדש שראה מה שהיה במקדש ולפי הרמב"ם היה מאז חגי הנביא.
טוב כתב:גם אחיה השילוני חי מאות שנים כיצד נסביר זאת?
הרמבם אומר בתחילת הספר משנה תורה
ה) וזקנים רבים קבלו מיהושע. וקבל עֵלי מן הזקנים ומפנחס, ושמואל קבל מעֵלי ובית דינו, ודוד קיבל משמואל ובית דינו. ואחיה השילוני מיוצאי מצרים היה, ולוי היה, ושמע ממשה, והיה קטוֹן בימי משה. והוא קבל מדוד ובית דינו.
אז יוצא שהרמבם אומר שאחיה השילוני היה מזמן משה רבינו עד דוד המלך כפשט שזה מאות שנים חידוש גדול מאוד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים