מלבב כתב:מה העניין של בדיקת חמץ בחורים וסדקים, הרי פחות מכזית שקצת מלוכלך לא צריך לבער, האם יש סיכוי למצוא חתיכת חמץ ישן בחורים וסדקים פחות מכזית בלי קצת אבק על זה?
מלבב כתב:מה העניין של בדיקת חמץ בחורים וסדקים, הרי פחות מכזית שקצת מלוכלך לא צריך לבער, האם יש סיכוי למצוא חתיכת חמץ ישן בחורים וסדקים פחות מכזית בלי קצת אבק על זה?
חיימשה כתב:לדוגמה בעלמא, '' עוגיה מזרחית '' שתימצא באיזה חור, ראויה לאכילה ממש לרוב בנ''א, אפילו אם מונחת שם מסוכות, וגם אם מכוסה אבק סגי בניעור וניגוב קל. ויש בזה חשש של שמא יבוא לאכלו כפשוטו.
אני מצאתי כ''פ בחדר מדרגות כזיתים של חזון איש ויותר מזה... טריים ויפים בתוך עגלות תינוק, וכיו"ב.
כמו"כ אשתקד הייתי אחר שמחה בבית ב''ה, ומצאתי בארון 2 בקבוקי וודקה משובחים וחתומים שרשום עליהם עשוי מכהל דגנים.
חסתי עליהם לשופכם, חיפשתי זמן רב מי שיסכים לקבלם כדי למוכרו לגוי, גם בין בעה"ב פשוטים מאד, ולא מצאתי. מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ.
אם תביט במעגל מעט יותר רחב, תיווכח שגם היום לא מעט אנשים יאכלו אחרי ניעור אבק. בפרט שהיום יש גם ממתקים ומאכלים ארוזים קטנים ביותר שבהם אין את עניין האבק.מלבב כתב:חיימשה כתב:לדוגמה בעלמא, '' עוגיה מזרחית '' שתימצא באיזה חור, ראויה לאכילה ממש לרוב בנ''א, אפילו אם מונחת שם מסוכות, וגם אם מכוסה אבק סגי בניעור וניגוב קל. ויש בזה חשש של שמא יבוא לאכלו כפשוטו.
אני מצאתי כ''פ בחדר מדרגות כזיתים של חזון איש ויותר מזה... טריים ויפים בתוך עגלות תינוק, וכיו"ב.
כמו"כ אשתקד הייתי אחר שמחה בבית ב''ה, ומצאתי בארון 2 בקבוקי וודקה משובחים וחתומים שרשום עליהם עשוי מכהל דגנים.
חסתי עליהם לשופכם, חיפשתי זמן רב מי שיסכים לקבלם כדי למוכרו לגוי, גם בין בעה"ב פשוטים מאד, ולא מצאתי. מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ.
לא יתכן שחתיכת עוגיה באיזה חור כמה שבועות שלא יהיה עליו אבק שרוב אנשים לא יאכלו אותו שלא בשעת הדחק.
אם לבדוק עגלות תינוק, וארונות שמכניסים בהם חמץ מובן, אבל מה העניין לבדוק בחורים וסדקים?
מסוכות גם אם מונח בארון לא ראוי למאכל שלא בשעת הדחק גדול ממש.
צריך לכאורה להגיד שפעם אנשים לא היו מפונקים, והיו אוכלים גם לחם עם קצת אבק, או שלא היה כ"כ הרבה אבק.
חיימשה כתב:אם תביט במעגל מעט יותר רחב, תיווכח שגם היום לא מעט אנשים יאכלו אחרי ניעור אבק. בפרט שהיום יש גם ממתקים ומאכלים ארוזים קטנים ביותר שבהם אין את עניין האבק.מלבב כתב:חיימשה כתב:לדוגמה בעלמא, '' עוגיה מזרחית '' שתימצא באיזה חור, ראויה לאכילה ממש לרוב בנ''א, אפילו אם מונחת שם מסוכות, וגם אם מכוסה אבק סגי בניעור וניגוב קל. ויש בזה חשש של שמא יבוא לאכלו כפשוטו.
אני מצאתי כ''פ בחדר מדרגות כזיתים של חזון איש ויותר מזה... טריים ויפים בתוך עגלות תינוק, וכיו"ב.
כמו"כ אשתקד הייתי אחר שמחה בבית ב''ה, ומצאתי בארון 2 בקבוקי וודקה משובחים וחתומים שרשום עליהם עשוי מכהל דגנים.
חסתי עליהם לשופכם, חיפשתי זמן רב מי שיסכים לקבלם כדי למוכרו לגוי, גם בין בעה"ב פשוטים מאד, ולא מצאתי. מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ.
לא יתכן שחתיכת עוגיה באיזה חור כמה שבועות שלא יהיה עליו אבק שרוב אנשים לא יאכלו אותו שלא בשעת הדחק.
אם לבדוק עגלות תינוק, וארונות שמכניסים בהם חמץ מובן, אבל מה העניין לבדוק בחורים וסדקים?
מסוכות גם אם מונח בארון לא ראוי למאכל שלא בשעת הדחק גדול ממש.
צריך לכאורה להגיד שפעם אנשים לא היו מפונקים, והיו אוכלים גם לחם עם קצת אבק, או שלא היה כ"כ הרבה אבק.
כמו"כ מנין לך שאכילה בשעת הדחק אינה בגדר החשש שמחייב בדיקה?
עזריאל ברגר כתב:זו ספה שאוכלים עליה חמץ, וכאשר פותחים וסוגרים את המושבים - יכולים להידחף דברים ביניהם.
ואכן לזה בדיוק ולכיוצא בו חששו חז"ל כשתיקנו בדיקה.
מלבב כתב:עזריאל ברגר כתב:זו ספה שאוכלים עליה חמץ, וכאשר פותחים וסוגרים את המושבים - יכולים להידחף דברים ביניהם.
ואכן לזה בדיוק ולכיוצא בו חששו חז"ל כשתיקנו בדיקה.
בהנחה שכזית הוא כשליש ביצה, לא סביר שיפול שמה, ואם נפל פחות מזה במשך הזמן זה מתאבק.
חיימשה כתב:במשך שנה שלמה קורים דברים רבים, ומה שבעיניך מוזר בעיני אחרים הוא סביר, ומהחששות של חז''ל לגבי מקומות שפעמים שנכנסים שם באמצע סעודה, רואים שבדיוק על מקרים כאלו נתקנה בדיקת חמץ.
ומסתמא כל מי שמקפיד לבדוק חמץ ברצינות ולא מכמנהג בעלמא, קרה לו שמצא דברים שצריכים ביעור. בפרט בזמנינו שהמפעלים אורזים כל כזית בנפרד באריזה אטומה ומוחלטת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים