אוצר החכמה כתב:לעניות דעתי הטיעון הזה של ציר הזמן אינו הגיוני. טיעון הרוב הוא הגיוני בגלל שאנחנו מקבלים כהנחה בסיסית שבגללנו כלומר בגלל בני האדם החוק הוא כללי ולא פרטי. דהיינו שאנו מבינים שאנו מסתדרים עם כללים המותאמים לרוב הנמצא בסמוך לנו ונוח לנו לנהל את עבודת ה' בהתאם לכך.
אבל היחס לרצף הדורות אין בזה הגיון מבחינתינו. למה שאני אפעל לפי חוקים עתיקים כשהאנשים בשבילם נעשו החוקים כבר מזה מאות שנים אינם קיימים
אלא מה מבלתי יכולת ה' לתת תורה מתאימה לכל דור עשה כך? חס ושלום.
לא הבנתי את הטיעון שלך. כמו שאתה אומר שאדם צריך לקיים מצווה מסויימת למרות שבאופן אישי היא לא מתאימה לו, ואולי אפילו נגרם ממנה עוול, וזאת מפני שאנו מסתכלים על הרוב ועל כך שהתורה אינה דרך ליחיד אלא לרבים - כך אפשר לטעון שאדם בדור מסויים צריך לקיים את התורה למרות שהיא לא מתאימה לו (תיאורטית), כי התורה נתנה לעם ישראל שבכל הדורות, ולא מתקבל על הדעת שבדור מסויים ישנו את סעיף פלוני בשו"ע ממותר לאסור, ובדור אחר יורה ה' להחליף שוב מאסור למותר וכן הלאה.