דרומי כתב:ראיתי בס' תפארת יהונתן להר"י אייבשיץ פ' בהר:
"ידוע מה שכתב ידידיה אלכסנדריא שהוא נקרא פילון היהודי, כי מספר ז' הוא מספר קדוש, כי הקדמונים כללו הענין בעשר .. ואלף ראש לכולם .. ב' מוליד, כי ב' פעמים ב' הם ד'. ג' מוליד כי ג' פעמים ג' הם ט. ד' נולד מכפלת ב' פעמים ב'. ה' מוליד, ב' פעמים ה' הם יוד. ו' נולד מכפלת ב' פעמים ג'. ח' נולד מכפת ב' פעמים ד'. ט' נולד מכפלת ג' פעמים ג'. יוד נולד מכפלת ב' פעמים ה'. ז' אינו נולד ואינו מוליד, ולכך ז' יהיה שבת שבתון לא תזרע כי הוא קודש מובדל וכו'".
היש מי שיודע היכן אוכל למצוא הקבלה והרחבה לרעיון זה בספרי הקדמונים (או האחרונים)?
[בדרך כלל מצטטים מהמדרש שדוקא המספר 5 הוא מספר 'בודד', וכמו שכתוב 'הן עם לבדד ישכון כו']
יאיר כתב:וגם "הן יראת ה' היא חכמה" (ו'הן' בל' יווני אחד)
וכן "הנך יפה רעייתי" (כי ך=500)
קאצ'קלה כתב:אולי קרא האבן-עזרא את המספר שבע 'מספר שלם' (ויקרא כו יח; במדבר כג א) מטעם שאינו מוליד וכו'.
דעת נעימה כתב:אם הכוונה בודד, יש מדרש (נראה לי מדרש רבהש אבל אינני זוכר) על השבת הבוכה שאין לה בן זוג והקב"ה מבטיח לה את ישראל.
דעת נעימה כתב:אם הכוונה בודד, יש מדרש (נראה לי מדרש רבהש אבל אינני זוכר) על השבת הבוכה שאין לה בן זוג והקב"ה מבטיח לה את ישראל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים