אשמח לעזרת הלומדים בעניין זה.
יש שאלה שדן בה הגאון ר' שמואל חיים דומב שליט"א, ידוע דברי המשנה[זבחים ב' א'] שכל הזבחים שנזבחו שלא לשמן כשרים אלא שלא עלו לבעלים לשם חובה חוץ מפסח וחטאת, ודן הגאון הנ"ל, מה הדין בשוחט פסח שני שלא לשמה, האם דינו כדין השוחט את הפסח שהקרבן פסול, או שדינו כדין כל הקרבנות שהקרבן כשר.
אני מציין מקור בפורום שהוזכר נושא זה דרך אגב.
מספר הג"ר שמואל חיים דומב שליט"א:
פעם נזדמן לי להיות ב'דברי שיר', נגשתי אל ר' גדליה ואמרתי לו, ר' גדליה, אפשר לשאול אותך שאלה? הוא אמר לי, למה לא, אינני יודע אם אוכל לענות לך, אבל לשאול ודאי שמותר לך. שאלתי אותו, מה עם פסח שני שלא לשמה, הרי במשנה ריש זבחים מבואר שכל הזבחים שנזבחו שלא לשמן כשרים אלא שלא עלו לבעלים לשם חובה, ואילו פסח וחטאת שלא לשמה פסולים לגמרי, ולא מצאתי מה דין פסח שני? והשיב: למה שיהיה שונה? אמרתי לו, כי בפסח ראשון יש פסוק וכאן אין פסוק. והשיב: מה עם המשנה בפסחים צה – מה בין פסח ראשון לפסח שני, ולא כתוב חילוק זה, ובאמת התוס' שם הביאו מתוספתא שאמרו חילוק נוסף, וכתבו דתנא ושייר, אבל בזה הדין אותו דבר.
כשכילה תשובתו עמדתי ללכת, ואחרי שהלכתי מספר פסיעות שמעתי קריאה מאחורי, בוחר! יונגרמאן! תחזור! סבתי על עקבותי וראיתיו מרמז לי לגשת אליו, ואז שאלני לשמי ולגילי. עניתי לו. הייתי אז כבן שלושים, ומאז עברו עשרות שנים, וזכורני איך שתפסני בידי ואמר לי, תשמע היטב, גלייב מיר [תאמין לי], למדתי זבחים מנחות יותר מכפליים מהשנים שלך, [ז"א למעלה מששים פעם], איך זה שעדיין לא חשבתי על זה, לכן מעניין אותי לדעת מי אתה.
[מתוך הספדו על הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל, אגרא דהספידא עמ' צב].
מחר אי"ה אני עתיד לדבר בפני כמה לומדים בעניין זה, שהוא עניינא דיומא, שבוע הבא יחול י"ד באייר, וגם הוא קשור לדף היומי בו עסוקים עתה.
אשמח אם מישהו יודע משהו בעניין, או שיוכל להעלות את המקור מהספר אגרא דהספידא אשמח מאוד.