אליעזר אאא כתב:יש גם הבדלים בתוארים
חור אורייתא כתב:כאחד מחו"ר מכון אורייתא אדרת לשעבר אבקש להעמיד דברים על דיוקם.
א. כבודו של הרב דזימיטרובסקי במקומו מונח אך אגב חורפיה אינו יודע לנסח ולהתנסח ולו משפט אחד וכבר כתב הרמב"ם לא כל החכמים סופרים.
ב. מי שעמל לנסח לתקן לשכתב את הפתוחי חותם היו הרב דוד מצגר והרב גרליץ ועוד כמה וכמה תלמידי חכמים מובהקים וכפי שמופיע כל זה בהקדמה לספר הקצות.
ג. אכן כך היו פני הדברים שהרב שך כתב בזמנו כמה וכמה טיוטות אך לאו דווקא מפאת כבודו של הרב גרליץ אלא בהיות והרב שך לא רצה להזכיר את רבי יצחק דזימיטרובסקי שליט"א כאשר כעס עליו משום מה – בסופו של דבר התרצה הרב שך להזכירו בפחיתות כבוד קצת כאשר הוא מציין עליו מג"ש בישיבה המפוארת אשר בירושלים.
ד. כמו כן בקצות החושן אשר הופיע מטעם מכון אורייתא אדרת על פי הוראתם של ראשי המכון הוכנס גם הערות של הח"ס ז"ל ועוד הרבה גאוני עולם בשעתו שכתבו לדון בדברי הקצות כאשר על המלאכה ניצח הרב זארגר שליט"א בעל מחבר שו"ת וישב משה.
ה. בקצות שהודפס על ידי הרב דזימיטרובסקי הושמט כל זה [כולל הערות שהוכנסו על ידי הרב דוד מצגר] והשאיר בו רובו ככולו רק מתורתו של אביו רבי יצחק ושל רבי שמואל רוזובסקי ז"ל – אציין שעילה זו שימש את הרב דזימיטרובסקי כטענה מדוע מותר לו להדפיס לבד למרות שהועסק על ידי הרב גרליץ – והרב גרליץ והצוות חו"ר המכון הם אלו אשר שיכתבו ותיקנו את כל הדרוש תיקון.
ו. אין דרכי להגיב בפורומים באינטרנט אך כאחד שהיה שותף לפרויקט הגדול בראשות הרב גרליץ שליט"א מצאתי חובה לעצמי להגיב בעדינות יתירא כאשר השתדלתי שלא לפגוע במאומה בכבודם של ת"ח
לסיכומו של דבר כבודו של הרב דזימיטרובסקי במקומו מונח אך אין כל ספק שאלמלא עריכתו ומסירות נפשו של הרב גרליץ לדבר לא היה זה בא לעולם כלל – ועולם התורה בהחלט חב לו הכרת הטוב
חור אורייתא כתב:מי שפתח אשכול זה לא ימלט מדינה של גיהינום.
גיהינום כלה והוא אינו כלה.
איש_ספר כתב:כמי שגם יודע מעט, (וגם יודע מי הוא המסתתר תחת הניק 'חור דאורייתא', המכחד תחת לשונו שאין דרכו להשתתף כאן)
בור הגולה כתב:איני מבין על מה המהומה. מן הסתם הגרא"מ שך כתב טיוטא, ואח"כ העתיקו בצורה מסודרת ומסרה להרב גרליץ. אח"כ כשנפרד הרב דזימיטרובסקי והדפיס לבד, נאלץ להשתמש עם הטיוטא הראשוית.
עט סופר כתב:לא הבנתי על מה המהומה ברור כדברי בור הגולה, קשה להאמין כי היה כאן זיוף גם בכת"י, אף שכבר היו דברים, מי שמכיר את הרב דזימטרובסקי מבין ברור שלא שייך שיהיה כך, אך הרב דזימטרובסקי עצמו כותב כי ההסכמה ניתנה להוצאת אורייתא. וברור שבתחילה בא תלמידו המובהק הרב דזימטרובסקי והוא כתבלו הסכמה, הרב דזימיטרובסקי מסתמא העיר לו כי חסר כאן התייחסות לראש המכון הרב גרליץ, והגרא"מ שך כתב שוב הסכמה נוספת, הראשונה נשארה אצל הרב דזימטרובסקי ואת השניה מסר להרב גרליץ. לא סביר שהר"י לא הסכים לכתוב על הרב גרליץ שהרי הוא היה מקורב אליו וגם פעל למענו רבות במיוחד בשנת תשמט [ההסכמה אמנם נכתבה קודם].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים