יאיר. כתב:הלכה היא שכבוד האב וכבוד האם, כבוד האב קודם.
א"כ כיצד יעקב קיים את רצון אמו ולא את רצון אביו שרצה לברך את עשיו?
אצב כתב:זה לא שהיה כאן ציווי של אביו וציווי של אמו המנוגדים זל"ז. אלא שרק עשה את ציוויה של אמו, ולא עשה כלום נגד מה שאביו (לא) ציווה עליו.
יאיר. כתב:וכי אם לא ציוה אינו מצווה לכבד רצונו?! והרי יעקב ידע שרצונו של יצחק אביו לברך את עשיו!
אוצר החכמה כתב:לא מובנת השאלה בכלל וודאי שאם אמו אומרת לו שלא לכבד את אביו אין דין לשמוע לה וגם להיפך אם אומר לו אביו שלא לכבד את אמו שהרי הווה לעבור על המצווה ואינו דומה כלל לזה אומר השקיני מים,
וכאן שמע בקולה משום רוה"ק שבה ולא משום כיבוד אם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים