אוהב אוצר כתב:טוב שיש כאן מי שמליצים טוב בעד רשב"י 'והחגיגות' [עפ"ל, משל היה מדובר להבדיל בחגיגות יום העצמאות ב"מ להבדיל בין הטמא לטהור]....
אוכל לומר שבני שיח' לומד באחת הישיבות הליטאיות הוותיקות בב"ב, וראש הישיבה אמר להם שהוא לא מונע מהם לנסוע לרשב"י מסיבה אחת: הוא מפחד מרשב"י שלא יבוא אליו בתלונה בשמיים אחרי אורך ימים ושנים. ומדובר בראש ישיבה ת"ח מח"ס רבים מבוגר ובעל שיעור קומה.
אז איך צריך לבוא 'ולעשות טובה' לסנגר על כל מה שקורה במירון???
במחילה, הסיפור הזה נשמע מוזר מאד.
(על מה רשב"י יבוא אליו בתלונות? על שהוא לא נתן לתלמידים ליסוע לציון שלו דווקא בל"ג בעומר אלא דרש מהם שיעסקו בתורה בביהמ"ד?..
לענ"ד, על כגון דא הוא שנאמר: "ויהיו מלעיבים במלאכי אלהים", כלומר- אמירה שכזאת היא גופא פגיעה ח"ו ברשב"י עצמו, ואינני מאמין שהיא יצאה בנוסח כזה ובמלוא הרצינות מפיו של ראש ישיבה ת"ח חשוב).
מותר בהחלט לפקפק טובא על מה שנהיה במירון בשנים האחרונות, שמעולם לא היה בעבר במימדים שכאלו. אין הכ"נ, מותר גם להשיב על הפקפוקים או להתווכח איתם.
נ"ב:
לגבי הנידון על ה"רגישות",
ג"א חושב שאם מאן דהוא כותב אמירה בשם ראש ישיבה ת"ח חשוב, אף שאין מפרש את שמו, ולאחמ"כ מגיע פלוני ומביע את דעתו ש"על אותו בעל שיעור קומה ניתן לראות ולומר 'ירידת הדורות'!", מבלי להסתייג ולומר שאיננו מאמין שאכן כך אמר ולכך כיוון ת"ח בעל שיעור קומה, אלא כמסכים על כך שהדברים נאמרו ע"י ת"ח בעל שיעור קומה, ואעפ"כ מביע את דעתו שאותו 'בעל שיעור קומה' הינו אות ומופת ל"ירידת הדורות".
אזי אמנם אין בכך משום איסור ביזוי ת"ח (שהרי אינו יודע במי המדובר), אבל יש כאן משום תפיסת בעלות על התורה ועל דעת תורה, עד כ"כ שאם ת"ח חשוב אומר אחרת, עכ"ח שהוא הוא "ירידת הדורות" בכבודו ובעצמו.
ואילו אני הק' סבור שהדעתנות הזאת של חלוקת ציונים לת"ח חשובים, "העמדתם על מקומם" והנפנוף באצבע של נו נו נו לעברם, היא היא "ירידת הדורות" האמיתית, ויהי בימי שפוט השופטים, דור ששופט את שופטיו.
ידידינו היקר הרב קו ירוק, האינני צודק?