תולעת ספרים07 כתב:ואולי מעניין לעניין שלא באותו עניין.
מעולם אני תמה איך אנשים שעומדים מחוץ לביהכ"נ כאשר שומעים את הש"ץ אומרים קדושה הריהם מצטרפים עמהם והרי אין להם עשרה בחוץ.
ולא מצאתי לעת עתה מי שעומד בזה.
אוצר החכמה כתב:כוונתו שענין קדושה ברגל ישרה מוזכר בשו"ע ולא רק באריז"ל, אבל עדיין שאלתך קיימת שמנהג הספרדים שעומדים בקדושה (ברגל ישרה) ויושבים בקדיש הוא קצת פירכא לק"ו.
יאיר. כתב:תולעת ספרים07 כתב:ואולי מעניין לעניין שלא באותו עניין.
מעולם אני תמה איך אנשים שעומדים מחוץ לביהכ"נ כאשר שומעים את הש"ץ אומרים קדושה הריהם מצטרפים עמהם והרי אין להם עשרה בחוץ.
ולא מצאתי לעת עתה מי שעומד בזה.
מה הבעיה בזה?
לשיטתך הם צריכים להמשיך לשבת?!
תולעת ספרים07 כתב:ועיין שו"ת התעוררות תשובה ח"ג סימן י"ג ובשו"ע או"ח סימן ש"ע סעיף ג ומבואר שם דמחיצות פשוט הדבר שמפסיק ואין זה נחשב לציבור.
איסתרא בלגינא כתב:ובאותו ענין - מה המקור למה שמקפידים העולם לומר קדיש בכיוון ירושלים כמו שמו"ע?
עשוי לנחת כתב:איסתרא בלגינא כתב:ובאותו ענין - מה המקור למה שמקפידים העולם לומר קדיש בכיוון ירושלים כמו שמו"ע?
שאלו זאת פעם להרב לדופקי בתשובה [כמדומה נמצא באויצר]
נסתפקנו בקדיש שאומרים בסיום מסכתא אם צריך לפנות לכיוון מזרח דשמא אין דין מזרח אלא בקדיש
תולעת ספרים07 כתב:לגבי קדיש שאחר הלימוד ראה תוס' ברכות ג עמוד א בזה"ל שהיו רגילין לומר קדיש אחר הדרשה ושם היו עמי הארצות וכו'
תולעת ספרים07 כתב:מעניין מדוע לא ציינו כלל לדברי התוס' בברכות ג עמוד א שהיו רגילין לומר קדיש אחר הדרשה וכו' שהרי כל הפוסקים העתיקו את דברי התוס' לגבי כל הקדישים אשר בתפלה. וצריך ישוב.
ואפשר דשאני סיום מסכתא מאשר אחר הדרשה.
לא מדויק כ"כ. הנ"ל אינו יושב (למעט בליל שבת) בקיר המזרח של בית הכנסת, אלא יושב בצד צפון של בית הכנסת וכשאומר קדיש אכן אינו מצדד עצמו לגמרי לצד מזרח. (אבל לא שעומד בצד מזרח ופניו למערב ואומר קדיש...) ולענין עצמו שמעתי ממנו שאכן יש ענין לכוון פניו וגופו למזרח.איסתרא בלגינא כתב:ולהגר"ש דבליצקי ראיתי שאינו מקפיד בזה ואומר קדיש ופניו אל הקהל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים