אוצר החכמה כתב:עיין בביהגר"א בחו"מ ( בהלכות דיינים) שביאר כמו שכתב גם זה הבל שאינו כשניהם, והיינו שבמקום שיש דין בעמידה לא מיחשב כעמידה אבל אם הוא דין לא לישב לא מיחשב כישיבה.
עשוי לנחת כתב:מי אמר לך את זה?
סמיכה כישיבה הכוונה כישיבה לכאורה.
הגם זה הבל??
יאיר. כתב:ורציתי להביא ראייה מהדין שאסור לשבת(כך משמע מהגמ', ולא שחייב לעמוד)
איסתרא בלגינא כתב:אמר לו את זה הגר"א בביאורו לחו"מ י"ז סק"ו, אמנם יש חולקים, אבל זו שיטת הגר"א
ראיה יפה מאוד. וצ"ע בדעת הגר"א.
אוצר החכמה כתב:ואולי החולקים יסברו שעיקר העניין לא לעמוד
אוצר החכמה כתב:זו רק ראייה שהמ"ב החמיר שלא כדעת הגר"א.
עשוי לנחת כתב:מי החולקים?
שו"ר באשי ישראל פרק כה הערה לה הביא בשם לקט הקמח החדש שאם אין לו מקום לשבת בתחנון, מוטב שיסמוך עצמו בדבר שאם ינטל יפול, דהא מצינו לגבי כמה דינים דנחשב כמו ישיבה. [ודלא כהגר"א]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 374 אורחים