חשבתי שודאי מלא ילבש, אבל ראיתי שיש שרוצים להגיד שיש הרבה גברים ששמים עגיל אז כבר אין איסור,מה סוג האיסור כי ראיתי שרצו להגיד שאין איסור לא מלא ילבש ולא מחוקות הגויים אלא משחץ וגאוה
http://www.otzar.org/aspcrops/155015_237_36570273252-26122013.asp
מ.ל. כתב:גם בגמ' בבא בתרא (נב ע"א) מוצאים כך: "הני כיפי דמרתא ובני ברתא וכו', ופרשב"ם, כיפי - עגילים אנור"ש כדאמרינן בעלמא (עירובין דף צו:) כיפי תלא ליה עגילים תלה באזניהם. מרתא - שם חכם אחיו של ר' חייא. .
מיללער כתב:מ.ל. כתב:גם בגמ' בבא בתרא (נב ע"א) מוצאים כך: "הני כיפי דמרתא ובני ברתא וכו', ופרשב"ם, כיפי - עגילים אנור"ש כדאמרינן בעלמא (עירובין דף צו:) כיפי תלא ליה עגילים תלה באזניהם. מרתא - שם חכם אחיו של ר' חייא. .
בענין אי מרתא היא איש אחיו של ר' חייא - ולכן ראיה היא שמותר לאיש ללבוש עגילים - עי' בסדר הדורות בערך מרתא, דמטעם זה הקשה על הרשב"ם דנראה דמרתא דשם היה אשה עיי"ש בהמשך
ואם נאמר שמרתא הוא שם איש, אבל מרתא בת בייתוס בודאי היא שם אשה, וכן אבא בר מרתא (אמו) דהוא אבא בר מניומי (אביו), נמצא שמרתא הוא גם שם איש וגם שם אשה (כמדומה שהיה לנו אשכול על זה ואיני זוכר אם נזכר שם מרתא בין הרשימה)
קאצ'קלה כתב:ואגב, מרתא אינו שם איש, אלא שם אשה. נקודה.
בקרו טלה כתב:קאצ'קלה כתב:ואגב, מרתא אינו שם איש, אלא שם אשה. נקודה.
עי' אות מד
(י) ותסר [תמר] בגדי אלמנות מעליה, ותכס בצעיף, ותעד עדיה, ותשב על יד השער על דרך תמנתה. (יא) ויעבור יהודה וימצא אותה, ויחשבה לזונה.
ויאמר אליה: אבוא אליך.
(יב) ותאמר: בוא. ויבוא,
ותאמר: הבה לי אתנני.
ויאמר: אין מאומה בידי, בלתי אם טבעתי על האצבע ונזם אזני ומטי אשר בידי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 142 אורחים