שברי לוחות כתב:הנני מבקש מקור מהספרים הקדושים לרעיון
שבמלחמת היצר ידחה אותו ויאמר לו אעשה כן בעוד שבוע וכו' ועד אז תתקרר תאוותו, וכדומה לזה
תודה רבה!
שברי לוחות כתב:הנני מבקש מקור מהספרים הקדושים לרעיון
שבמלחמת היצר ידחה אותו ויאמר לו אעשה כן בעוד שבוע וכו' ועד אז תתקרר תאוותו, וכדומה לזה
תודה רבה!
אין הנחתום מעיד על עיסתו ובלשון המדרש ב"ר ל"ד י"ב עלובה היא העיסה שהנחתום מעיד עליה שהיא רעה וכ"ה בפס"ז בראשית ח כ"א
בקרו טלה כתב:שברי לוחות כתב:הנני מבקש מקור מהספרים הקדושים לרעיון
שבמלחמת היצר ידחה אותו ויאמר לו אעשה כן בעוד שבוע וכו' ועד אז תתקרר תאוותו, וכדומה לזה
תודה רבה!
אחד מעיר כתב:נשאלתי על אין הנחתום מעיד על עיסתו
בבר-אילן מצאתי ביטוי זה בהקדמת שו"ת בית אפרים
יש במדרש רבה עלובה עיסה שנחתומה מעיד עליה
אם זה עלה כאן נא להפנות
שייף נפיק כתב:כי זה מזיק ופוגם?
עובדיה חן כתב:מצד אחד יש עניין לעשות שותפות עם אדם בר מזל אמנם מצד שני יש מצב שזה שהוא בר מזל,יסבול שיעקב מזלו בגלל השותפות , מחפש חומר על זה.
תל אביבי כתב:(לחבד־ניקים שבנינו:) ראיתי בעבר מאמר מאחד מאדמור"י חב"ד לפרש את דברי הגמרא בברכות ד, א: למד לשונך לומר איני יודע שמא תתבדה ותאחז, והקושיה ברורה: וכי ילמדו אותנו חז"ל ללמד את לשוננו לומר דבר שקר? ומובא משמו: למד לשונך לומר איני יודע, כי אכן אינני יודע איך אתה הולך להעביר את הדיבור, כי כל אחד מאיר נקודה אחרת.
מאד חשוב לי המקור לזה. בתודה מראש.
גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.
מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?
גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.
מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?
מחולת המחנים כתב:בשערי תשובה לרבינו יונה (א, לה) כתב "וכן אמרו רבותינו ז"ל הצדיקים באותו דבר שחוטאים בו מתרצים".
האם ידוע מקורו טהור, (יש קצת בדומה לזה בשמו"ר כג, ג ובמדרש תנחומא בשלח, כד).
מחולת המחנים כתב:בשערי תשובה לרבינו יונה (א, לה) כתב "וכן אמרו רבותינו ז"ל הצדיקים באותו דבר שחוטאים בו מתרצים".
האם ידוע מקורו טהור, (יש קצת בדומה לזה בשמו"ר כג, ג ובמדרש תנחומא בשלח, כד).
דרומי כתב:ואולי כדי שיוכל לברך 'מלביש ערומים' כראוי?
או בכלל ענין של נימוס ונקיות?
בקרו טלה כתב:מה שנכון נכון כתב:עצה טובה לפותחים אשכולות בפורום: לא להזכיר בשום פנים את המלה "מקור" בהודעה הפותחת וכ"ש שלא בכותרת!
אזכורה גורם להעברת כל האשכול לאשכול המרכזי של "חיפוש מקור", וכך נאבדים ענינים חשובים שראויים לקבוע מקום לעצמם לא פחות משאר אשכולות, טרחת המשיבים הולכת לטמיון, והאשכול המרכזי הופך למערבולת ענינים ברצוא ושוב.
כבר הוער על מנהג זה לעיל, אך לשוא.
על אותו משקל אפשר לפתוח אשכולות מרכזיים "תירוצי קושיות", "בירורי הלכות", "ספורי מעשיות" ולהעביר לשם את רוב אשכולות הפורום.
והנלענ"ד כתבתי.
מחולת המחנים כתב:בשערי תשובה לרבינו יונה (א, לה) כתב "וכן אמרו רבותינו ז"ל הצדיקים באותו דבר שחוטאים בו מתרצים".
האם ידוע מקורו טהור, (יש קצת בדומה לזה בשמו"ר כג, ג ובמדרש תנחומא בשלח, כד).
מה שנכון נכון כתב:גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.
מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?
אולי כדי שלא יגע במלבושיו קודם נט"י. (וראה שו"ע הגר"ז ס"א ס"ז בב' המהדורות, והוא א' ממקורות הקצוש"ע).
גם זה יעבור כתב:מה שנכון נכון כתב:גם זה יעבור כתב:בסימן ע"א סעיף ה': יפשוט מלבושיו מעליו ואל יישן במלבושיו.
מה המקור?
מה הסברה?
והאם פוסקים אחרים דיברו מזה?
אולי כדי שלא יגע במלבושיו קודם נט"י. (וראה שו"ע הגר"ז ס"א ס"ז בב' המהדורות, והוא א' ממקורות הקצוש"ע).
מקור שו"ע הגר"ז בזוהר ח"א דף נג ע"א.
אך נשאלת השאלה: איך נוגע בכלי המיטה. וכן בבגדי השינה שלו?
מה שנכון נכון כתב:כנראה הכוונה לזה. (וע"ע בתשובתו שציין).
אך לא כתב כאן 'שקבלה בידו' (כמ"ש בעל שומ"א בשם הרדב"ז).
חיימקה כתב:בקרו טלה כתב:מה שנכון נכון כתב:עצה טובה לפותחים אשכולות בפורום: לא להזכיר בשום פנים את המלה "מקור" בהודעה הפותחת וכ"ש שלא בכותרת!
אזכורה גורם להעברת כל האשכול לאשכול המרכזי של "חיפוש מקור", וכך נאבדים ענינים חשובים שראויים לקבוע מקום לעצמם לא פחות משאר אשכולות, טרחת המשיבים הולכת לטמיון, והאשכול המרכזי הופך למערבולת ענינים ברצוא ושוב.
כבר הוער על מנהג זה לעיל, אך לשוא.
על אותו משקל אפשר לפתוח אשכולות מרכזיים "תירוצי קושיות", "בירורי הלכות", "ספורי מעשיות" ולהעביר לשם את רוב אשכולות הפורום.
והנלענ"ד כתבתי.
במחילה - הרי אין מדובר כאן בהוראת "גולם ממוחשב" המעבירה אוטומטית - כשהיא מאתרת את המילה "מקור" - לאשכול הקרוי "חיפוש מקור".
או במילים אחרות - אפשר פשוט הודעה מעין זו להשאיר יום יומיים במקומה - מלבד הודעות שהן למציאת מקור "נטו" וכפי שכבר כתב הרב משנ"נ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים