גם זה הבל כתב:(לא הו"ל למימר טפי דאינו טפי אלא פחות, כי אחורי הדלת יש בכל חדר, וחדר חיצוני שמסתיר לא היה בכל חדר).
וכוונת הגמרא פתח כוותא הוא שיכניס את ראשו פנימה ויראה ואם צריך להסגיר את כל הבית מה יעזור כוותא הרי צריך לעמוד מחוץ לדלת החיצונית וא"א לשרבב את ראשו לחדר הפנימי.
גם זה הבל כתב:וכוונת הגמרא פתח כוותא הוא שיכניס את ראשו פנימה ויראה ואם צריך להסגיר את כל הבית מה יעזור כוותא הרי צריך לעמוד מחוץ לדלת החיצונית וא"א לשרבב את ראשו לחדר הפנימי.
פתח כוותא הכוונה לפתוח חלון ומשו"ה רבא חולק שלא דומה מקום שכבר יש ארו למקום שצריך לפתוח חלון חדש. ובית אפל הכוונה שאין שם חלונות ולא שהיו חלונות אטומות.
ובוודאי לא שיכניס את ראשו ויראה כי כשנמצא בפנים לא יכול לטמאות שצריך שיצא מן הבית כולו, ואם מסתכל ויוצא מיד שוב צריך לסמוך על חזקה.
איש אשכולות כתב:דאי לאו הכי מה הגמרא ענתה על אחורי הדלת מאי, סוף סוף כשהוא בחוץ איננו יכול לראות.
איש אשכולות כתב:תולעת, תקוותך נכזבה, אינני מבין דבריך כלל.
עי' רש"י שם שמפרש יכול ילך לתוך ביתו דהרבותא שאי"צ להסגיר מיד אלא יכול לילך לביתו ויחזור, וא"כ ודאי רבותא יותר מאשר סתם לילך לחדר אחר.
אבל שאלה קטנה לי אליך, לדבריך שזה מה שרשום אצלך מזמן שלמדת חולין, משמע נסתפקת בספק שלי גם כן, ובכן האם לא מצאת מאז ועד עתה ראיה לספק זה?
תולעת ספרים07 כתב:לא ראיתי עדיין את דברי החזו"א בפנים אמנם על פניו נראה שאין זה קשור לכאן
החזו"א כפי הנראה מדבר אם שאר החדרים מקבלים טומאה וראה מזה בא"ת והשאלה כאן הייתה אם צריך להסגיר את כל הבית - ואפשר שהא בהא תליא
וצריך ישוב
בשים לב לשעה...
איש אשכולות כתב:החזון איש קשור מאד, ודאי שהשאלה אם צריך להסגיר תלויה אם כל הבית טמא.
ומש"כ 'וראה מזה בא"ת' הראשי תיבות היחידים שעולה לי בראש זה אנציקלופדיה תלמודית, ובכן באיזה ערך? צרעת? נגעים?.
וההעתקה הנחמדה של המשנה למלך מה"בר אילן" לא קשורה לאשכול, ורק מעייפת את המעיינים בפורום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 233 אורחים