נוטר הכרמים כתב:שאלה. במי שטבל במקוה בת"צ בבוקר ובלע הרבה מים במקוה מה דינו.
תשובה. השאלה היא ג"כ רק לגבי הנ"ל. ונראה דאם מי המקוה כבר טבלו בהם אנשים יש ליתן עליהם דין משקה שאינו ראוי לשתיה, אך לומר דלא חשיב שתיה מדלא נתכוין זה אינו דהלא גבי סוטה חזינן דאם אינה רוצה מערערין לתוך הגרון שלה וחשיב שתיה.
נוטר הכרמים כתב:כבר נודע בשערים המצוינים בהלכה חילו הגדול של הגה"צ ר' שריה דבליצקי שליט"א בכל מקצועות התורה, וכוחו הגדול בהוראת הלכה, וא"צ לפנים. אף עשרות ספריו הרבים והמגוונים המצויים באוצר יתנו עדיהן ויצדקו.
לפני תקופת מה התגלגלה לידי העתקה מרשימות שרשם לעצמו בתקופות שונות, פסקים קצרים שהורה לשואלי ודורשי דבר ה' זו הלכה, מנומקים בקצרה ובבהירות רבה. בלטו בכמותן הכרעות בעניני אבילות ותעניות, כנראה רבו השואלים בהם גם משום היותו מרא דשמעתתא בהלכות אלו.
מאחר והרבה פסקים מאוד נוגעים למעשה, אמרתי לא אמנע טוב, ויה"ר שיהיה הלימוד בהלכות אלו בבחינת ונשלמה פרים שפתינו ויקוים בנו דבר אלקינו ביד עבדיו הנביאים: כֹּה אָמַר יְהֹוָה צְבָאוֹת צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה וּלְמֹעֲדִים טוֹבִים אכי"ר.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 105 אורחים