שייף נפיק כתב:עיין דבר נפלא
בזהב משבא להגרמ"ש שפירא
פרשת נצבים, וזה יעזור גם להגדיר מהו המגיד
ארזי הלבנון כתב:יש לך בנמצא לצלמו?
בקרו טלה כתב:ארזי הלבנון כתב:יש לך בנמצא לצלמו?
ארזי הלבנון כתב:האם דנו בפורום בעניין ספר 'מגיד מישרים' לר"י קארו, ובכלל בעצם עניין ה'מגיד'?
מעט דבש כתב:ארזי הלבנון כתב:האם דנו בפורום בעניין ספר 'מגיד מישרים' לר"י קארו, ובכלל בעצם עניין ה'מגיד'?
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=134408#p134408
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=13148
עושה חדשות כתב:דברו כאן פעם, למה מי שנולד בביהש"מ מלים אותו בספק שמיני/תשיעי, ולא בספק שביעי/שמיני. והיינו לפמש"כ המנ"ח שאין שום איסור לחתוך הערלה קודם יום השמיני, ודמי רק למי שאינו לובש ד' כנפות, וא"כ לאידך גיסא נימא ספיקא דאו' לחומרא. וכו'.
היכן האשכול?
ארזי הלבנון כתב:האם דנו בפורום בעניין אמירת קטעי הנחמה שבסוף כל קינה?
מה שנכון נכון כתב:ארזי הלבנון כתב:האם דנו בפורום בעניין אמירת קטעי הנחמה שבסוף כל קינה?
איני יודע אם נדון בפורום, אך עיין מועד לכל חי י, סז.
שייף נפיק כתב:על גילוח שערות לנשים נשואות.
מה שנכון נכון כתב:ארזי הלבנון כתב:האם דנו בפורום בעניין אמירת קטעי הנחמה שבסוף כל קינה?
איני יודע אם נדון בפורום, אך עיין מועד לכל חי י, סז.
מעט דבש כתב:אפשר להמשיך אשכול זה:
viewtopic.php?p=294540#p294540
פרנצויז כתב:מה שנכון נכון כתב:ארזי הלבנון כתב:האם דנו בפורום בעניין אמירת קטעי הנחמה שבסוף כל קינה?
איני יודע אם נדון בפורום, אך עיין מועד לכל חי י, סז.מעט דבש כתב:אפשר להמשיך אשכול זה:
viewtopic.php?p=294540#p294540
יש כאן שני דינים שונים.
בסי' תקנ"ט סעיף ה' כתב הרמ"א (בשם הגהמ"י) "ונוהגין לומר קצת נחמה אחר הקינות לפסוק בנחמה". ועיין כף החיים שם ס"ק נ"ב שכתב "היינו אחר שגמרו כל הקינות כמ"ש לעיל סי' תקנ"ד אות י"ב יעו"ש". ועל זה כנראה אין ויכוח. [וזאת היתה הטענה הנזכרת באשכול שציין ר' מעט דבש].
משא"כ בענין אמירת קטעי הנחמה שבסוף כל קינה, ראה סי' תקנ"ד סוף סעיף א' "אבל קורא הוא באיוב ובדברים הרעים שבירמיה ואם יש ביניהם פסוקי נחמה צריך לדלגם", ועיין שם כף החיים ס"ק י"ב שמכאן מוכח דנחמות הכתובים בסוף כל קינה צריך לדלגם, והביא כמה פוסקים שכתבו כך, מיהו הזכיר גם את דעת מל"ח סי' י' אות ס"ז [שציין ר' משנ"נ] שחלק וסבר שיש להמשיך במנהגם.
על כל פנים, בסוף כל הקינות פוסקים בנחמה.
לבי במערב כתב:יש אשכול לשאלות פשוטות?
(כאלו שאינן זוקקות לפתיחת אשכול שלם עבורן).
יש"כ גדול ות"ח מראש.
שייף נפיק כתב:על ספר אלקנה מוזכר בשו"ת רדב"ז
איש_ספר כתב:היה אשכול על לשיטתיהו של תנאים ואמוראים לפי איזה קו כללי שלהם?
(כמש"כ הרב זוין בלאור ההלכה ועוד).
דרומי כתב:האם דיברו על שמות 'מומלצים'?
[המקובלים דהאידנא, בדרך כלל 'מקובלים' במרכאות, מרבים לנופף בכך ששם פלוני מסוגל לברכה ואילו שם אלמוני וכו'. האם מדובר על כך בספרים ברי סמכא?]
אברך כתב:זכור לי שהיה כאן נידון לגבי הברה ספרדית לאשכנזי, והובא שם שהגרשז"א זצ"ל סידר קידושין בהברה ספרדית,
מישהו יכול להפנות אותי לשם?
סגי נהור כתב:האם דנו בתרועה הנעשית שלא ע"י הפסק הלשון אלא כתקיעות קצרצרות נפרדות?
(אינו שייך לסוגיית התרועה התימנית)
סגי נהור כתב:האם דנו בתרועה הנעשית שלא ע"י הפסק הלשון אלא כתקיעות קצרצרות נפרדות?
(אינו שייך לסוגיית התרועה התימנית)
אמיר כרמי כתב:האם והיכן נכתב על מצוות כגון צדקה האם עדיף להתכוון רק למצווה ולא לטובת וחמלת העני וכו' או שעדיף להתכוון לרחם על העני יותר.
עושה חדשות כתב:הידוע בשם הגר"ח, על שתי בולים נדירים וקרע אחד מהם וכו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים