לענין כתב:למה כבודו מסתפק דוקא בטעה [דומיא דתשלומין דתפילה?]
קודם נדע את המקור לעצם החיוב, אחר כך נברר האם זה בכלל שייך ביחיד או רק בציבור, אח''כ נדון בדין שכח.
לענין כתב:ברכת גבריאל עמ' מ''א.
מנין כתב:וכן יש להסתפק למנהג הספרדים שמכריזים בבית כנסת שבמהלך השבוע יחול צום, ואחד לא היה בביכ"נ באותה שבת, האם יום לפני הצום יזכיר לעצמו שמחר יש צום. וע' שעה"צ תיז ב
כמעיין המתגבר כתב:מנין כתב:וכן יש להסתפק למנהג הספרדים שמכריזים בבית כנסת שבמהלך השבוע יחול צום, ואחד לא היה בביכ"נ באותה שבת, האם יום לפני הצום יזכיר לעצמו שמחר יש צום. וע' שעה"צ תיז ב
אין זה אלא לתזכורת, וכדמוכח מט' באב וצום גדליה שאין מכריזים, משום שהוא כבר ידוע לציבור. ולפ"ז אם זוכר שיש צום אין צורך להזכיר לעצמו.
לעומת זה ברכת החודש שיש אומרים שזה בא במקום קידוש החודש, אפשר שיש עניין לומר, כל שלא הגיע ר"ח.
מנין כתב:כמעיין המתגבר כתב:מנין כתב:וכן יש להסתפק למנהג הספרדים שמכריזים בבית כנסת שבמהלך השבוע יחול צום, ואחד לא היה בביכ"נ באותה שבת, האם יום לפני הצום יזכיר לעצמו שמחר יש צום. וע' שעה"צ תיז ב
אין זה אלא לתזכורת, וכדמוכח מט' באב וצום גדליה שאין מכריזים, משום שהוא כבר ידוע לציבור. ולפ"ז אם זוכר שיש צום אין צורך להזכיר לעצמו.
לעומת זה ברכת החודש שיש אומרים שזה בא במקום קידוש החודש, אפשר שיש עניין לומר, כל שלא הגיע ר"ח.
זה מה שהתכוונתי. שברכת החודש אינה אלא לתזכורת, וכדמוכח מחודש תשרי שאין מברכין משום שהוא כבר ידוע לציבור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 225 אורחים