עזריאל ברגר כתב:שמעתי רבנים אומרים שכאשר פורסים מפה ומקדשים באמצע הסעודה - יש לבצוע אחר-כך לחם-משנה, אע"פ שאין מברכים עליו שום ברכה.
בקרו טלה כתב:עזריאל ברגר כתב:שמעתי רבנים אומרים שכאשר פורסים מפה ומקדשים באמצע הסעודה - יש לבצוע אחר-כך לחם-משנה, אע"פ שאין מברכים עליו שום ברכה.
עי' הע' מס' 146
קראקובער כתב:יכוון שהסעודה הזאת תהיה סעודה שלישית שלפי הרבה פוסקים לא צריך פת עכ"פ אם נאמר שאין דין "כסדרן" בסעודות שבת.
(י"ל שיש מחמירים גם בסעודת רשות לקחת לחם משנה)
דעת נעימה כתב:קראקובער כתב:יכוון שהסעודה הזאת תהיה סעודה שלישית שלפי הרבה פוסקים לא צריך פת עכ"פ אם נאמר שאין דין "כסדרן" בסעודות שבת.
(י"ל שיש מחמירים גם בסעודת רשות לקחת לחם משנה)
אם אין "כסדרן", אפשר לאכול מזונות בבוקר בתור סעודה שלישית ובצהריים סעודה שניה עם לחם משנה?
קראקובער כתב:זה בדיוק הרעיון שלא צריך כסדרן.
עזריאל ברגר כתב:ויש כזה גם מאדמו"רי חב"ד (שוב חב"ד ובריסק מתאחדים?).
קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:ויש כזה גם מאדמו"רי חב"ד (שוב חב"ד ובריסק מתאחדים?).
צריך לשים לב בבוקר בהתוועדות/לימוד חסידות לכוון לא לצאת יד"ח סעודה שלישית..
קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:ויש כזה גם מאדמו"רי חב"ד (שוב חב"ד ובריסק מתאחדים?).
צריך לשים לב בבוקר בהתוועדות/לימוד חסידות לכוון לא לצאת יד"ח סעודה שלישית..
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:ויש כזה גם מאדמו"רי חב"ד (שוב חב"ד ובריסק מתאחדים?).
צריך לשים לב בבוקר בהתוועדות/לימוד חסידות לכוון לא לצאת יד"ח סעודה שלישית..
הפוך: הרי מנהגנו לאכול דבר-מה לסעודה שלישית, ורק לא לאכול פת, ויש שנוהגים לסמוך על ההתוועדות כסעודה שלישית, וזה בדיוק מה שהבאתי!
(לפענ"ד לא שייך לצאת ידי חובת סעודת שבת לפני תפילת שחרית).
ויש שנוהגים לסמוך על ההתוועדות כסעודה שלישית.
קראקובער כתב:ויש שנוהגים לסמוך על ההתוועדות כסעודה שלישית.
אכן לזה התכוונתי כשעושים התוועדות בבוקר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים