עזריאל ברגר כתב:בקריאת שמע עדיין איננו כמדבר עם המלך.
בשמו"ע - ששם זה הדיבור עם מלך העולם - אפילו מלך ישראל שואל בשלומו לא ישיבנו.
אבל בכל זאת הקורא את שמע חמור מהמדבר עם הגרח"ק.
עזריאל ברגר כתב:בקריאת שמע עדיין איננו כמדבר עם המלך.
בשמו"ע - ששם זה הדיבור עם מלך העולם - אפילו מלך ישראל שואל בשלומו לא ישיבנו.
משולש כתב:עזריאל ברגר כתב:בקריאת שמע עדיין איננו כמדבר עם המלך.
בשמו"ע - ששם זה הדיבור עם מלך העולם - אפילו מלך ישראל שואל בשלומו לא ישיבנו.
אבל בכל זאת הקורא את שמע חמור מהמדבר עם הגרח"ק.
משולש כתב:עזריאל ברגר כתב:בקריאת שמע עדיין איננו כמדבר עם המלך.
בשמו"ע - ששם זה הדיבור עם מלך העולם - אפילו מלך ישראל שואל בשלומו לא ישיבנו.
אבל בכל זאת הקורא את שמע חמור מהמדבר עם הגרח"ק.
זאב ערבות כתב:...אותי הדבר מטריד ביותר והוציא לי קצת את הרוח מהמפרשים בהשתתפותי בפורום, לא שיהיו הרבה שיצטערו אם אעלם לי סתם כך.
פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:...אותי הדבר מטריד ביותר והוציא לי קצת את הרוח מהמפרשים בהשתתפותי בפורום, לא שיהיו הרבה שיצטערו אם אעלם לי סתם כך.
ר' זאב יקירנו, חלילה לך!
ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רועה, כספינה שאבד קברניטה, כעולם שאבד מנהיגו, כשה אובד, כסוכה בכרם, כמלונה במקשה, כעיר נצורה.
חלילה לך. אל יעזבנו ואל יטשנו!
אגב, ר' זאב, מדוע מחקת את שמך מהפרטים המופיעים משמאל ההודעות?
זאב ערבות כתב:פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:...אותי הדבר מטריד ביותר והוציא לי קצת את הרוח מהמפרשים בהשתתפותי בפורום, לא שיהיו הרבה שיצטערו אם אעלם לי סתם כך.
ר' זאב יקירנו, חלילה לך!
ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רועה, כספינה שאבד קברניטה, כעולם שאבד מנהיגו, כשה אובד, כסוכה בכרם, כמלונה במקשה, כעיר נצורה.
חלילה לך. אל יעזבנו ואל יטשנו!
אגב, ר' זאב, מדוע מחקת את שמך מהפרטים המופיעים משמאל ההודעות?
עם אקבל עצומה של 500 משתתפים עם שמותיהם... אולי זה ינשב קצת את הרוח במפרשים. בקשר לשבחים אתה מתכוון שזה מקצת שבחו...
מדוע מחקתי את שמי? האם לדעתך עלי להחזיר אותו?
זאב ערבות כתב:קבלתי מייל ארוך ובו קובע הכותב שידועה לו זהות אחד המשתתפים ושהוא מופיע בפורום בלא פחות מ8 ניקים שונים והוא הוא מעורר המהומות וכותב דברים משני צדי המתרס ומסכסך בין אנשים.
הפצת המעיינות כתב:זאב ערבות כתב:קבלתי מייל ארוך ובו קובע הכותב שידועה לו זהות אחד המשתתפים ושהוא מופיע בפורום בלא פחות מ8 ניקים שונים והוא הוא מעורר המהומות וכותב דברים משני צדי המתרס ומסכסך בין אנשים.
קונספירציה
זאב ערבות כתב:לאן נעלמה המוסריות?
בזמנו פתחתי אשכול האם מותר להתחזות בשם אחר https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=41149 שהוא בעצם אותה השאלה הנשאלת כאן. אך כעת התעוררתי לחומרת המצב ביתר שאת בעקבות הסערה שהיתה כאן בפורום בשבוע שעבר, ושבעקבותיה נחסם פורום אספקלריא לכמה ימים ואף כעת חלקים ממנו סגורים להודעות חדשות.
ב"ה לא הייתי בין המעורבים בפרשה ההיא או בין הניקים שנחסמו, אך לכל הדעות הדברים יצאו מכלל שליטה ונזרקו האשמות מעבר לעבר.
אך לא לשם כך באתי הלום, אלא לעורר על ענין מסויים שארע וברצוני לשתף אתכם ולשמוע את דעתכם האם לא ראוי לשים קץ למצב האבסורדי של הניקים שלדעתי לא משרתים כמעט שום מטרה.
ומעשה שהיה כך היה (איני מוסר שום פרטים רק כותב באופן כללי ביותר)
במשך הפולמוס קבלתי כמה בקשות בפרטי בעזרת זיהוי ניקים מסויימים. איני יודע מדוע פנו אלי בדווקא ומה נתן להם לסבור שאני יודע, אך יותר מכך מה נתן למבקשים לחשוב שאפילו אם אני יודע מי הם בעלי הניקים שאגלה זאת? כלומר עצם הבקשה אינה ראויה! אם מישהו מסר לי את ניקו מסיבה כלשהיא, או שנודע לי בדרך אחרת, הלא זו בגידה באמון והולך רכיל, הלא כן! האם ראוי לת"ח לבקש בקשה כזו? אני מבין שהדבר מאוד מסקרן ובפרט בשעת מחלוקת כל אחד רוצה לדעת מי הוא יריבו, אך רבותי - עד היכן?
אולם אם זה היה הכל החרשתי. אז הסכיתו ושמעו מה עוד קרה. קבלתי מייל ארוך ובו קובע הכותב שידועה לו זהות אחד המשתתפים ושהוא מופיע בפורום בלא פחות מ8 ניקים שונים והוא הוא מעורר המהומות וכותב דברים משני צדי המתרס ומסכסך בין אנשים. וכאן הוא מבקש שאגלה לו את זהות ניק נוסף שיש לו חשד שאף הוא בעל הניקים ההם! והוא כותב שיודע בוודאות את זהות בעלי הניקים כיוון שכולם באים מאותה כתובת ip! (הערה צדדית: כיצד ניתן לדעת זאת? האם אתם יודעים מהי הכתובת שלי?) אם זכור לי לא הגבתי למייל ההוא או שהגבתי סתם שאיני מוסר מידע.
וכאן שואל הבן: מה קורה כאן? לאיזה מצב אבסורדי הגענו? איך ניתן לנהל דו שיח רציני בין ת"ח כאשר זה מה שקורה מאחרי הקלעים עם הניקים השונים? אולי מטרת הניקים הראשונית היתה רצויה אך תראו לאן זה מוביל. אשמח לשמוע את דבריכם. האם לא הגיע הזמן לעשות הערכת מצב בענין? אותי הדבר מטריד ביותר והוציא קצת את הרוח מהמפרשים ועשיית הערכת מצב לגבי השתתפותי בפורום, לא שיהיו הרבה שיצטערו אם אעלם.
מקדש מלך כתב:איך אפשר בכלל לראות את כתובות האיי פי של הכותבים ?
אגב, בימים האחרונים היו יום יומיים בהם ביקרו בפורום 1500 אורחים בכל רגע נתון. זה היה סתם באג כלשהוא במערכת?
אוצר החכמה כתב:
שיהיה ברור לכולם.
כל עוד המערכת בנויה על ניקים זוהי זכותו של כל משתמש לשמור על חסיונו. ואם יתברר שאחד החברים בפורום מנסה לפנות לאחרים כדי לברר מי הוא מי הוא יימחק מידית.
אין הכוונה לשיח חברים בפרטי שזה עניינו של כל אחד ואין אנו כמובן מתערבים בשיחות רעים.
אבל אם מישהו יוביל כאן מהלך של פניות כעין אלה שמתאר זאב ערבות הרי הוא פועל נגד כללי הפורום והוא יימחק.
הערת אגב שכבר כתבתי אותה. המשתמשים שם חושבים שעל פי ה IP אפשר לדעת הכל אודות מי הוא מי זה אינו נכון בכלל.
לעצם הנושא שהעלה כאן זאב ערבות. אני לא חושב שהפתרון הוא כתיבה בשמות מפורשים. הפתרון הוא שכל חברי הפורום יתנהגו בצורה המכבדת את איש רעהו. או במילים אחרות במקום להמציא פטנטים להיות קצת יותר בני אדם.
הדגשתי את המילה כל כיוון שבדיון שעלה כאן היה ברור שרוב החברים מתנגדים להתנהגות הזאת וחפצים בדיונים עניניים וסובלניים אי לכך המיעוט הקטן והחריג צריך לקבל עליו גם הוא התנהגות סובלנית ומכבדת.
זאב ערבות כתב:אוצר החכמה כתב:
שיהיה ברור לכולם.
כל עוד המערכת בנויה על ניקים זוהי זכותו של כל משתמש לשמור על חסיונו. ואם יתברר שאחד החברים בפורום מנסה לפנות לאחרים כדי לברר מי הוא מי הוא יימחק מידית.
אין הכוונה לשיח חברים בפרטי שזה עניינו של כל אחד ואין אנו כמובן מתערבים בשיחות רעים.
אבל אם מישהו יוביל כאן מהלך של פניות כעין אלה שמתאר זאב ערבות הרי הוא פועל נגד כללי הפורום והוא יימחק.
הערת אגב שכבר כתבתי אותה. המשתמשים שם חושבים שעל פי ה IP אפשר לדעת הכל אודות מי הוא מי זה אינו נכון בכלל.
לעצם הנושא שהעלה כאן זאב ערבות. אני לא חושב שהפתרון הוא כתיבה בשמות מפורשים. הפתרון הוא שכל חברי הפורום יתנהגו בצורה המכבדת את איש רעהו. או במילים אחרות במקום להמציא פטנטים להיות קצת יותר בני אדם.
הדגשתי את המילה כל כיוון שבדיון שעלה כאן היה ברור שרוב החברים מתנגדים להתנהגות הזאת וחפצים בדיונים עניניים וסובלניים אי לכך המיעוט הקטן והחריג צריך לקבל עליו גם הוא התנהגות סובלנית ומכבדת.
כפי שכבר כתבתי כבר כמה פעמים לא תפסתי טרמפ לפתוח שוב דיון על ניקים, זה מאחרינו. מה שאני מעורר זה שתי נקודות, על הראשונה הגבת באות בולטת. ייש"כ.
אך האם יש להנהלת הפורום דרך לוודות שלא יהיו ניקים כפולים משולשים ומרובעים שעושים ליצנות מהפורום? איך ניתן להתיחס ברצינות להודעות אם זה נכון שיש כאלו המתחזים תחת כמה ניקים? ובנוסף שזו בעיה אף יותר רצינית: ניחא אחד מתחזה תחת כמה ניקים עוד ניתן לעלות עליו, אך הנה בעקבות הפולמוס הזה (ובכלל) אנשים מחליפים את ניקיהם בכל הזדמנות, כיצד ניתן לנהל ויכוח בצורה כזו? ניחא אין שמות, אך לאט לאט מתרגלים לניקים וקולטים פרטים אודותם, השקפתם, לאיזה מגזר הם שייכים וכו', אך אם מחליפים ניק חזרנו לנקודת המוצא (בעוד שבעל הניק המוחלף צוחק לעצמו). מדוע תופעה זו מקובלת? לכן הצעתי שבשעת ההרשמה צריכים לתת להנהלה את השם ואת תאריך הלידה - נכון שניתן לשקר אז יום אחד ישאלו את השקרנים: נשאת ונתת באמונה? שקרת בהרשמה לפורום? אוי לי מיום הדין...
אוצר החכמה כתב:זאב ערבות כתב:אוצר החכמה כתב:
שיהיה ברור לכולם.
כל עוד המערכת בנויה על ניקים זוהי זכותו של כל משתמש לשמור על חסיונו. ואם יתברר שאחד החברים בפורום מנסה לפנות לאחרים כדי לברר מי הוא מי הוא יימחק מידית.
אין הכוונה לשיח חברים בפרטי שזה עניינו של כל אחד ואין אנו כמובן מתערבים בשיחות רעים.
אבל אם מישהו יוביל כאן מהלך של פניות כעין אלה שמתאר זאב ערבות הרי הוא פועל נגד כללי הפורום והוא יימחק.
הערת אגב שכבר כתבתי אותה. המשתמשים שם חושבים שעל פי ה IP אפשר לדעת הכל אודות מי הוא מי זה אינו נכון בכלל.
לעצם הנושא שהעלה כאן זאב ערבות. אני לא חושב שהפתרון הוא כתיבה בשמות מפורשים. הפתרון הוא שכל חברי הפורום יתנהגו בצורה המכבדת את איש רעהו. או במילים אחרות במקום להמציא פטנטים להיות קצת יותר בני אדם.
הדגשתי את המילה כל כיוון שבדיון שעלה כאן היה ברור שרוב החברים מתנגדים להתנהגות הזאת וחפצים בדיונים עניניים וסובלניים אי לכך המיעוט הקטן והחריג צריך לקבל עליו גם הוא התנהגות סובלנית ומכבדת.
כפי שכבר כתבתי כבר כמה פעמים לא תפסתי טרמפ לפתוח שוב דיון על ניקים, זה מאחרינו. מה שאני מעורר זה שתי נקודות, על הראשונה הגבת באות בולטת. ייש"כ.
אך האם יש להנהלת הפורום דרך לוודות שלא יהיו ניקים כפולים משולשים ומרובעים שעושים ליצנות מהפורום? איך ניתן להתיחס ברצינות להודעות אם זה נכון שיש כאלו המתחזים תחת כמה ניקים? ובנוסף שזו בעיה אף יותר רצינית: ניחא אחד מתחזה תחת כמה ניקים עוד ניתן לעלות עליו, אך הנה בעקבות הפולמוס הזה (ובכלל) אנשים מחליפים את ניקיהם בכל הזדמנות, כיצד ניתן לנהל ויכוח בצורה כזו? ניחא אין שמות, אך לאט לאט מתרגלים לניקים וקולטים פרטים אודותם, השקפתם, לאיזה מגזר הם שייכים וכו', אך אם מחליפים ניק חזרנו לנקודת המוצא (בעוד שבעל הניק המוחלף צוחק לעצמו). מדוע תופעה זו מקובלת? לכן הצעתי שבשעת ההרשמה צריכים לתת להנהלה את השם ואת תאריך הלידה - נכון שניתן לשקר אז יום אחד ישאלו את השקרנים: נשאת ונתת באמונה? שקרת בהרשמה לפורום? אוי לי מיום הדין...
הרב זאב ערבות. אתה אדם שמתייחס מאד לפן האישי של בני האדם כמו שנראה מכל כתיבותיך. וממילא ההסתכלות הבסיסית שלך היא מי האדם מה כתיבותיו ומפריע לך עניין הניקים. יש אנשים שגישתם שונה ובעיקר מתעניינים בדברים כפי שהם בלי להתחשב בכותב אלא בתכנם. מנקודת מבט כזאת אין כאן שקר ואין בעייה.
אוצר החכמה כתב:כבר כתבתי כמה פעמים שאי אפשר לסמוך על ה IP זה מידע חלקי ביותר ומטעה בהרבה מקרים.
חוץ מזה לא איכפת לי שאנשים יכתבו בשני ניקים אם הם מנהלים את זה באופן סביר ומוצדק.
עובר ושב כתב:הבעיה הגדולה שישנה עם אדם המחזיק כמה ניקים בו זמנית, היא שהוא משתמש בהם כדי להטות כל דיון אל הצד שהוא מעוניין בו. מחמיא לעצמו, משבח את עצמו, או שואל שאלה תמימה על מנת לענות לעצמו. הוא גם יכול להשמיץ אחרים ברמז, ואז לכתוב בניק אחר ולגלות יותר את כוונתו. כמו כן, כאשר מנהל הפורום שואל את משתתפי הפורום שאלה כלשהי, הוא יכול להיכנס עם כמה ניקים ולנסות להטות את הדיון לכיוון שהוא חפץ בו, ע"י יצירת רושם מזוייף כאילו "רוב דעות" לצד פלוני.
אדם המחזיק כמה ניקים ניתן לגלות בקלות, ע"י שחושד באחרים כל הזמן שיש להם כמה ניקים (והפוסל במומו פוסל, כדברי חז"ל הקדושים), וע"י שפתאום מגיבים כמה ניקים האחד אחרי השני תוך זמן קצר, וכולם מצדדים בצד מסויים, לכאורה "לתומם".
נ.ב. הייתי מציע למחוק אשכול זה שמעכיר את האווירה התורנית השוררת בפורום באורח קבע, ואת כל האשכולות העוסקים בגופם של אנשים ומתדיינים בהם. אין לאשכולות אלה שום קשר לדיון תורני, ובפרט כאשר נוצר מצב אבסורדי שאחד הכותב לגופו של ענין ובשפה נעימה ללא פגיעה בזולת, אינו יכול להגיב, ובתקופה זו יושבים אחרים ודנים בו, כולל אותם מופרעים שהשמיצוהו בשפה מכוערת במיוחד, והם משתתפים פעילים בדיון, ומנדבים עצות מתוך "יראת שמים" כיצד לשמור על טהרת הפורום.
זאב ערבות כתב:כבוד הרב עובר ושב הנכבד, ראשית ברוך בואך שוב לפורום. תרשה לי לבקר את מה שכתבת אחרי הנ.ב.
אתה האדם האחרון ממנו הייתי מצפה לשמוע הצעה למחוק אשכול מסויים בטענה שמעכיר את האווירה התורנית השוררת בפורום וכו'
ראשית הלא כבר נאמר שפורום אספקלריא נועד לדיונים שהם קצת מחוץ לדיונים התורניים לתת להם במה. שנית, האם תוכל להצביע איך ובאיזה אופן אשכול זה מעכיר את האווירה?
זאב ערבות כתב:מה הקשר לכך שכותבים בלי שתוכל להגיב? האם בגלל זאת אסור לדסקס את הנושאים היקרים לך? הלא גם אותם חסמו
זאב ערבות כתב:הטענה העיקרית נגדך היתה שאינך מחמיץ הזדמנות להשחיל את נושא הפאות והנה פתחתי אשכול בענין ראיית סרטים ע"י ציטוט מספר העוסק בפאות וכאשר עלית על כך מיד הסבת את הדיון לפאות ומשם התלקחה כל המהומה!
וכי בגלל טיפש אחד או שניים אי אפשר כבר לדון במגוון נושאים חשובים ומועילים בצורה מכובדת וראויה?!
לענ"ד צריך לחדד את נהלי השיח בפורום ולעמוד על משמר אכיפתם בלבד ולא לחסום נושאים מדיון הלכתי או השקפתי.
אפשר לנעול אשכולות המתדרדרים להשמצות אישיות ואפשר (ועדיף) פשוט למחוק את ההודעות הבעייתיות ולחסום את הכותבים היורדים לגופו של כותב או משתמשים בשפה שאינה מתאימה לביהמ"ד
זאב ערבות כתב:וזה שאתה כותב לגופו של ענין ובצורה מנומסת לא נותנת לך גושפנקא לחזור על הדברים בלי סוף עד שזה ממש יוצא מן האף
כדאי להזכיר שמלכתחילה כל התווסדותו של 'אספקלריא' וכל הורתו ולידתו היתה במטרה לאפשר לאובססיביים להתפלמס ביניהם להנאתם עד ביאת גוא''צ, באופן שאינו מהווה מטרד עבור החברים שנושאים אלו עליהם לזרא. א''כ, ניקינו את שאר הפורומים מנוכחותם של האובססיביים, והנחנו להם במה נפרדת לעצמם, ומה לנו שוב עתה לרטון ולהתלונן? והיה כל מבקש מנוחה ימצא מרגוע לנפשו העייפה בשלל הפורומים, בביהמ''ד ובבית התלמוד, במטפחת ובסופרים, ב'אשירה נא' וב'ראה ויספרה', ושב ורפא לו. וכל מבקש אובססיה ימצאנה ב''פינת האובססיות'' שמקום כבודה הוקבע לה מחוץ לגדר בחלקה העליון של 'אספקלריא'.
ואם בכ''ז ארע שלמרבה מזלו הביש של מבקש המנוחה, הוליכוהו אצבעותיו שלא בטובתו על פני המקלדת היישר לגוב האריות של מבקשי האובססיה, הרי שגם אז לא נחרץ גורלו, והוא עדיין יכול לחלץ את נפשו הנאנקת מן המיצר, ובהקשה בודדת, לחזור אל ה''עמוד ראשי'.
אם מישהו פותח אשכולות כל הזמן בנושאים מסויימים והציבור אינו חפץ בזה כמעשה רואה האורות הקדוש אכן הגיוני לחסמו. אבל אם הפותחים הם אחרים והוא רק עונה ומגיב למה לחסמו על זה. אם הציבור אינו מעוניין בנושאים האלה למה הם פותחים או מגיבים?
לענ''ד הוויכוחים כאן יש להם ערך מוסף גבוה מאד.
אם ניקח את הרב עו''ש לדוגמא, הוא בהחלט מנסה לחסום סכר של אלפי פאשקעווילים מצד האוסרים, כאשר לצד המתיר אין כמעט במה להסביר את עצמו.
אני בעצמי התחבטתי רבות בנושא, והחכמתי בהחלט מתוך המו''מ שהתנהל כאן, גם אם לפעמים זה נראה אובססיבי.
התפעלתי מאד גם מכך שאיננו נגרר אחרי המשמיצים אותו וממשיך להיות ענייני לחלוטין.
הויכוחים של חסידים ומתנגדים, גם אם לא שינו את דעתו של מאן דהו באורח חיים, ודאי הוסיפו דעת וחכמה, ומבתרי הדברים ניתן לראות כי אצל חלק מהכותבים הצד השני הוא ודעותיו הם ממש כמו מוצג מעולם אחר, וחבל למנוע את ההתחככות החיוביות הזו.
אני לא מבין מי מכריח את אלו שהנושא להם לזרה להיכנס לאשכול, ומי מונע מהם אפילו לסמן מישהו מסוים כנודניק, וכך אני נוהג כלפי אלו שסגנונם גורם לי אי נוחות.
על אף שהויכוחים בענייני חסידים ומתנגדים ובנושאים נוספים כאלה לא גרמה לי וכנראה לאף אחד אחר לשנות את דעתו. אבל זה הרחיב את ההיכרות שלי עם דעות שונות ממה שאני מכיר.
אוכל לומר שיש פה נידונים שלא קיבלתי מענה עליהם בכויילל או שלא יכולתי לשאול, רק כאן שיש פה ת"ח שכל אחד מהם מבין בענין אחר יותר מחבירו וכד' וקיים מגוון מיוחד של אברכים יקרים, אפשר לקבל תשובה או לכל הפחות מ"מ.
בנוסף אני מנצל את ההזדמנות כדי למחות ברבים על הפגיעה בכבודו של מי שכפי הניכר מפי כתבו הוא ת"ח חריף ובקי, ה"ה הרב 'עובר ושב' - שעושה לדעתי עבודת קודש בכך שהוא מתנדב לומר בקול רם וצלול את הדברים שכולנו יודעים ומרגישים באמתותם אך לא תמיד מעזים או יכולים להתעמת עם הני בריוני ה'משוגעים לדבר' מהצד ה'מחמיר' והאוסר בהם - הן בדבריהם של אותם כותבים שהשתלחו בו בצורה שאינה מקובלת בשום מקום תרבותי והן בהרחקה שנכפתה עליו שלא בצדק כאילו בצווארו תלוי הקולר ל'מהומה' שהתפתחה כאן.
ה'אובססיה' שלו היא בבחינת 'לולי המשתגעים נשאר העולם חרב' שכן נדרש בהחלט מי שיהא מוכן להשקיע זמנו ומרצו במלחמה שנראית כמלחמה בטחנות רוח כנגד התועמלנים של הטליבאן המפיצים את משנתם באגרסיביות בכל דרך ומשבשים את המון העם בנושאים אלו.
וכי סד"א ש'הכשר הכתיבה בפורום' הוא רק אם אדם מברבר על נושאים רבים שאיננו מבין בהם?
הרב נשוא האשכול הוא ת"ח רציני במגוון תחומים, אך מומחה ביותר בנושא המדובר.
בנושא זה ניכר מכתיבתו שהוא היחיד שמוכן להשקיע זמן ומאמץ רב כדי להעמיד את האמת על דיוקה.
תוכן הודעותיו הוא בפשטות 'תפסיקו לבלבל את הציבור בנושא שהם לא מבינים בו מספיק', ודורש מהמלעיזים עליו - דיוק, אמת, כתיבה מאוזנת, לא להוציא דברים מהקשרם.
מי עוד יכול להוות פנינה יקרה כזו ולהשקיע כל כך הרבה זמן יקר כדי לחזק את מנהגן של בנות ישראל הצנועות, ואת ההוראה המקובלת של מאורי הדור, כנגד המערערים הרבים בעלי האג'נדות שלא תמיד ינקו את אג'נדתם מבית המדרש?
אם כתיבתו היתה בוטה - היה צריך להתרות בו כמה פעמים, ואז לעבור לשלב הבא, אולם כתיבתו רהוטה, ובת שחוק על שפתיו [לאפוקי קצף בקצוות השפתיים], ומה מום יש בזה?
לא עקבתי אחר כל ההודעות של הניק המדובר, וכנראה שגם לא על רובן, אך הרושם שלי (מבלי להצדיק או להסכים לדעה מדעותיו) שלמרות כל ההתפלמסויות והוכחנות (הטרחנית לטעמי) יש בהודעותיו הרבה נקודות חשובות, מידע, והצגת פן נוסף של הענינים הנדונים, ולא נראה לי שמוצדק להשתיק קול זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 227 אורחים