ההוא גברא כתב:נראה שגם הכותב כאן לא הבין את הפואנטה. הגר"ח אמר לשואל שהוא עם הארץ ואין קשר להגיד הלל על הצהרת בלפור, המקסימום שאפשר לשאול הוא אם זו בשורה טובה שמברכים עליה שהחיינו. מיד הבין השואל לאיפה דעתו של הגר"ח נוטה, ועזב את הבית בלי לשאול אם זו בשורה טובה כדי שלא יקבל תשובה שלילית אלא יוכל לספר שהגר"ח מדבר על חיוב ברכת שהחיינו על הבשורה.
הוה אמינא כתב:היה בצבא כהרבה בתקופה ההיא שלא היו בגדר בחורי ישיבה ואולצו לכך.
בתש"ט היה מהפלוגה שנסעה לוינה וחפרה שם בקבר הרצל ע"מ להעלות את שרידיו להר הרצל.
הוה אמינא כתב:היה בצבא כהרבה בתקופה ההיא שלא היו בגדר בחורי ישיבה ואולצו לכך.
בתש"ט היה מהפלוגה שנסעה לוינה וחפרה שם בקבר הרצל ע"מ להעלות את שרידיו להר הרצל.
משוש דורים כתב:הוה אמינא כתב:היה בצבא כהרבה בתקופה ההיא שלא היו בגדר בחורי ישיבה ואולצו לכך.
בתש"ט היה מהפלוגה שנסעה לוינה וחפרה שם בקבר הרצל ע"מ להעלות את שרידיו להר הרצל.
ומפורסם בשמו שלא מצאו שם כלום.
מתפעל כתב:האם יש היכן שהוא קורות חייו?
האם נולד בארץ? היכן למד?
האם אכן היה רב צבאי תקופה מסויימת? מישהו כתב כך בפורום בעבר.
כל שידוע לי שהיה חתנו של הגרחי"ל אויערבך וגיסו של הגרש"ז. נלב"ע כ"ו אלול תשס"ד. היה תלמיד של החזון איש והסטייפלער זכר כל הצדיקים לברכה.
פרנצויז כתב:הוה אמינא כתב:היה בצבא כהרבה בתקופה ההיא שלא היו בגדר בחורי ישיבה ואולצו לכך.
בתש"ט היה מהפלוגה שנסעה לוינה וחפרה שם בקבר הרצל ע"מ להעלות את שרידיו להר הרצל.
מפי השמועה: הוא לא היה חייל, אלא רב ראשי של חיל הים?
הוה אמינא כתב: למיטב זכרוני לא היה רב ראשי בחיל הים.
שש ושמח כתב:ליטוואק, הבעיה שלך היא עם החזו"א והסטייפלער [ועם הגרח"ק שעבר על הספר], לא עם מחבר ארחות רבינו.
[ולפני שיפרשו אותי לא נכון אני מבהיר שגם אני לא חושב שהוא הדפיס רק מה שצריך להדפיס].
שש ושמח כתב:ליטוואק, הבעיה שלך היא עם החזו"א והסטייפלער [ועם הגרח"ק שעבר על הספר], לא עם מחבר ארחות רבינו.
[ולפני שיפרשו אותי לא נכון אני מבהיר שגם אני לא חושב שהוא הדפיס רק מה שצריך להדפיס].
פרנצויז כתב:הוה אמינא כתב:היה בצבא כהרבה בתקופה ההיא שלא היו בגדר בחורי ישיבה ואולצו לכך.
בתש"ט היה מהפלוגה שנסעה לוינה וחפרה שם בקבר הרצל ע"מ להעלות את שרידיו להר הרצל.
מפי השמועה: הוא לא היה חייל, אלא רב ראשי של חיל הים?
הוה אמינא כתב:למיטב זכרוני לא היה רב ראשי בחיל הים.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא היה רב בקהלה רפורמית אלא מגיד שיעור בישיבה של הקונסרבטביים. והעיקר החסיר הלה מן הספר.......
פרנקל תאומים כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא היה רב בקהלה רפורמית אלא מגיד שיעור בישיבה של הקונסרבטביים. והעיקר החסיר הלה מן הספר.......
למה כוונתך? לעובדה שהם היו בני דודים? (וכי זה סוד?)
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:נכון שזה לא סוד, אבל ד"ז ידוע בעיקר לציבור הידענים כמו אלו שמסתובבים באתרא קדישא הדין, ולא כ"כ לציבור הרחב.
בשביל איזה סבה לא חקק את הדברים על ספר, והמגמה ברורה.
אגב, הרב פרופ׳ שאול ליעבערמאן היה שומר דת כל ימיו, ולחם נגד הרבה שינויים שעשו הקונסרבטביים. אשתו (בת הרב מאיר בר אילן) הלכה בכיסוי ראש מהודר כל ימיה ועל החיים הפרטיים שלו אין טענות. יש לי בן דוד שסיפר לי שהוא התפלל ביחד אתו כשהיה ילד, והם היו לומדים משניות ביחד אחר התפילה. אני לא אומר שהוא היה כשר, אלא שלא היה רפורמי כלל.
פרנקל תאומים כתב:פרנצויז כתב:הוה אמינא כתב:היה בצבא כהרבה בתקופה ההיא שלא היו בגדר בחורי ישיבה ואולצו לכך.
בתש"ט היה מהפלוגה שנסעה לוינה וחפרה שם בקבר הרצל ע"מ להעלות את שרידיו להר הרצל.
מפי השמועה: הוא לא היה חייל, אלא רב ראשי של חיל הים?הוה אמינא כתב:למיטב זכרוני לא היה רב ראשי בחיל הים.
הגר"א הורביץ זצ"ל היה הרב הצבאי הראשי של חיל הים. כמובן שרב ראשי בצבא הוא חייל במדים לכל דבר.
מחולת המחנים כתב:פרנקל תאומים כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא היה רב בקהלה רפורמית אלא מגיד שיעור בישיבה של הקונסרבטביים. והעיקר החסיר הלה מן הספר.......
למה כוונתך? לעובדה שהם היו בני דודים? (וכי זה סוד?)
כנראה כוונתו להעיר שספרו של ליברמן לא היה ירושלמי כפשוטו אלא תוספתא כפשוטה.
לייטנר כתב:פרנקל תאומים כתב:הגר"א הורביץ זצ"ל היה הרב הצבאי הראשי של חיל הים.
משעשע לכתוב 'הרב הצבאי הראשי של חיל הים', כשבאותה תקופה מספר הרבנים בצה"ל בכלל היה יכול להיספר על אצבעות הידיים בלבד.
גם היום התואר הזה מוגזם, ודי בתואר 'רב חיל הים'.
אכן, הרב הורביץ היה הרב של חיל הים.
גביר כתב: סיפר לי הרב משה רזיאל שליט"א [תלמיד חכם מופלג בזכות עצמו]- באחד מפגישותיו עם ר' שאול ליברמן הוא שאל אותו שאלה על ספרו 'יוונים ויוונות בארץ ישראל', ליברמן השיב לו 'תוספתא כפשוטה זה ספר, ירושלמי כפשוטו זה ספר, יוונים ויוונות זה 'ביכעל' [הרב רזיאל הסביר לי שביידיש ישנה הבחנה בין 'ספר', שמשמעותו ספר קודש, לבין 'ביכעל' שמשמעותו ספר חולין]..
פרנקל תאומים כתב:עוד הביא שם מש"כ הרה"ח ר' יצחק מאיר ז"ל [ראש עיריית בני ברק] שכשהחליט הרמטכ"ל דיין שעל החיילים להתערות בעם ולשהות מספר חדשים בקיבוצים שניהלו מטבחי טריפה, החליטו הרבנים הצבאיים [והוא בתוכם] לדרוש מהצבא לאפשר להם להקים מטבחים כשרים באותם הקיבוצים, ולאיים בהתפטרות ואף להתפטר בפועל באם בקשתם לא תיענה. לפני ביצוע ההחלטה הם נכנסו לחזו"א להימלך בדעתו. לפליאתם, החזו"א אסר עליהם להתפטר או אף לאיים בהתפטרות, בטענה שאסור להם להפקיר את צרכי הדת של החיילים. תחת זאת הוא יעץ להם כיצד להשפיע על ראשי הצבא בצורה מחוכמת לאפשר להם להקים מטבחים כשרים באותם קיבוצים).
חלמישצור כתב:סגל הרבנות הצבאית והשירות הדתית, תשרי תש"י, תצלום מן הספר 'בעוז ותעצומות'. כמובן הר"ש גורן במרכז ומשמאל לו הרב שמעון כץ (עליו ערך ויקיפדי). דומני שהרב הורביץ יושב שני משמאל והרב יצחק מאיר יושב שלישי מימין.
בתוך הגולה כתב:בד"ה
בשעה זו לויית בנו הר"ר שמחה זצ"ל
מעט דבש כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=416646#p416646
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 191 אורחים