בנשק כתב:ראה זה מצאתי אמירה נאה ורמז לקורות אחרונות.
בבעה"ט לך לך כ' עה"פ וקראת שמו ישמעאל, דיש ד' פעמים וקראת במסורה, וקראת שמו ישמעאל, וקראת אתכם הרעה (דברים לא כט), וקראת שמו עמנואל (ישעיה ז יד), וקראת ישועה חומותיך (ישעיה ס יח), וכתב שם רמז שע"י קריאת ישמעאל קראת הרעה, אבל ע"י קריאת עמנואל וקראת ישועה חומותיך.
רצה בנשק לשעשע לבבות הלומדים ועלתה בידו.
אם יחפוץ במקור קדום יותר ימצא לו לבקשתו הפסוק בנבואת ישעיהו (פרק ז פסוק יד) "לָכֵן יִתֵּן ד' הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן
וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּ אֵל". ויצטט את ראשית דברי רש"י על אתר שכך כתב: "עמנואל - לומר שיהא צורנו עמנו". ויוכל להביא גם את דברי רש"י בפרק ח (פסוק ח) שגם שם כתב: "עמנואל - הוא שבט יהודה
שהבטיחו הקדוש ברוך הוא להיות עמם בימי חזקיהו כדברי הנביאה שקראה שם בנה עמנואל".
וישעשע כל הנפשות.
מי יתן ונזכה לראות בעינינו כי יהא צורנו עמנו ועם יושבי עמנואל.