לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
במסכת עירובין (דף נד ע"ב): "תניא: שלשה שהיו מהלכין בדרך, הרב באמצע, גדול בימינו, וקטן משמאלו". במסכת דרך ארץ רבה (פרקי בן עזאי פרק ג הלכה ב): "מעשה בארבעה זקנים שהלכו למלכות הפנימית... ואילו הן, רבן גמליאל, ורבי יהושע, ורבי אלעזר בן עזריה, ורבי עקיבא... רבן גמליאל באמצע, רבי יהושע ורבי אלעזר בן עזריה מימינו, ורבי עקיבא משמאלו". והוא פלא שהרי ר"ע היה גדול מרב"ע (ברכות כז סע"ב)?
באותה גמרא בברכות גם כתוב שלר"ע לא היתה זכות אבות ואילו ראב"ע היה עשירי לעזרא. אם הסיפור המופיע בפתיחה היה אחרי שמינו את ראב"ע לנשיא הרי שאין קושיה כלל למה לכבדו יותר מר"ע
כדכד כתב:מצד הגדולה האישית רבי עקיבא היה גדול יותר, אך מצד היחוס, הכהונה ואולי גם הנשיאות היה מקום לכבד את ראב"ע יותר. על מי ר"ע אמר "לא שהוא גדול ממני" והיכן?
ירושלמי בברכות פ"ד ה"א, כשמינו את ר"א בן עזריה כנשיא "היה ר"ע יושב ומצטער ואמר לא שהוא בן תורה יותר ממני אלא שהוא בן גדולים יותר ממני אשרי אדם שזכו לו אבותיו אשרי אדם שיש לו יתד במי להתלות בה" וכו'.
מסתמא המעשה היה אחרי שמינו את ראב"ע לנשיא, ואז ר"ג הנשיא העיקרי באמצע, ר"י שהוא אב"ד וראב"ע הנשיא המשני שניהם מימינו, ור"ע שלא נשא בתפקיד ציבורי כלל-ארצי משמאלו.