מעיין כתב:שזה היסוד להבנת דברי התורה וכמו שהאריך בזה בעל חובת הלבבות
וגם אני הקטן למדתי תלי"ת ובקי אני בספרי המדקדקים הראשונים, דברי רש"י בתנ"ך וש"ס - דברי הרשב"ם על התורה - הרמב"ן על התורה - מחברת מנחם לר' מנחם בן סרוק, ותשובת דונש לתלמידי דונש בן לברט והכרעת ר"ת לרבינו הגדול ר' יעקב מרומרוג הלא הוא ר"ת בעל התוספות - ספר השרשים לאבן גנאח - ושרשים והמכלול לרד"ק ר' דוד קמחי ופירושו לתנ"ך וכתבי אביו- צחות ומאזנים להאבן עזרא, ספרי הרס"ג לר' סעדי' גאון וכדומה
ומהאחרונים ספרי ר' שלמה פאפאנהיים יריעות שלמה - - התשבי ומתורגמן לר"א בחור - מוסף הערוך לר' ישעי' פיק והמעריך לר"מ דילאזנו - ספרי המלבי"ם ובפרט פתיחתו לספר ויקרא ומזמנינו אלו לפני מלחמת העולם פירוש רש"ר הירש - ובזמנינו אלו פירוש הנפלא באידיש 'תורה ברורה' שלא הניח פינה וזוית בחכמת הדקדוק במקרא ובפירוש רש"י
אבל מתוך כתבי בפורום אני רואה שכל אלו ששולטים ונתחנכו על ברכי עברית החדשה חסר להם ידיעה בסיסית בספרים אלו
ובן יהודה שהחיה הלשון שיהי' שפה מדוברת בפי העם והנשים והטף גרם בלבול בהבנת הנקרא בהרבה דברים ואדרבה רצוני שנחזור ללימוד דקדוק בספרי קדמונינו גדולי התורה
אז איך אתה אומר: חנוכה או חניכה? ומה אומרים כל המדקדקים הראשונים שלמדת? (שוב ברצוני ללמוד, איני בא לעשות ליצנות).