אלי כהן כתב:כל המגיבים שטרחו להוכיח - שעין הרע מזיק - מהגמ' ומרש"י ומקדושת הלוי וכו' וכו', לא היו צריכים להביא ממרחק לחמם - כי זה עולה מכתוב מפורש בתורה - הלא הוא סוף הפסוק השני של פרשת כי תשא!
גם הרב מוצפי לא בא חלילה לשלול את מה שעולה מהתורה ומהגמ' וכו', אלא בא רק לשלול את דרכי "הטיפול" המקובלות בימינו נגד עין הרע - כולל הטיפול בעופרת. וכמובן הוא גם לא בא חלילה לשלול את הטיפול שהוצע בתורה - שם - נגד עין הרע, דהיינו לתת מחצית השקל (וכפי שנוהגים גם בימינו לעשות בחודש אדר). היום מחצית השקל זה בין שלושים לארבעים ₪ (התעריף משתנה כל יום), ויתנוהו לצדקה, ויקיימו בזה מצות עשה דאוריתא של "נתון תתן לו, ולא ירע לבבך בתתך לו, כי בגלל הדבר הזה יברכך ד' אלוקיך בכל מעשך ובכל משלח ידך". אבל לגבי כל ההתעסקות בעופרת וכו': ראשית, לא מקיים בזה שום מצוה; ושנית, לא מצינו בתורה מקור לכך שזה עוזר, ואדרבא יש לחשוש משום דרכי האמורי.
נהר שלום כתב:אלי כהן כתב:כל המגיבים שטרחו להוכיח - שעין הרע מזיק - מהגמ' ומרש"י ומקדושת הלוי וכו' וכו', לא היו צריכים להביא ממרחק לחמם - כי זה עולה מכתוב מפורש בתורה - הלא הוא סוף הפסוק השני של פרשת כי תשא!
גם הרב מוצפי לא בא חלילה לשלול את מה שעולה מהתורה ומהגמ' וכו', אלא בא רק לשלול את דרכי "הטיפול" המקובלות בימינו נגד עין הרע - כולל הטיפול בעופרת. וכמובן הוא גם לא בא חלילה לשלול את הטיפול שהוצע בתורה - שם - נגד עין הרע, דהיינו לתת מחצית השקל (וכפי שנוהגים גם בימינו לעשות בחודש אדר). היום מחצית השקל זה בין שלושים לארבעים ₪ (התעריף משתנה כל יום), ויתנוהו לצדקה, ויקיימו בזה מצות עשה דאוריתא של "נתון תתן לו, ולא ירע לבבך בתתך לו, כי בגלל הדבר הזה יברכך ד' אלוקיך בכל מעשך ובכל משלח ידך". אבל לגבי כל ההתעסקות בעופרת וכו': ראשית, לא מקיים בזה שום מצוה; ושנית, לא מצינו בתורה מקור לכך שזה עוזר, ואדרבא יש לחשוש משום דרכי האמורי.
נכון, מי אמר שאין, רק אמרו שאין ל"חשוש" לעין הרע
חיימשה כתב:ולכל המשיבים משום ע''ז וכדומה,
אינו מובן כלל. אם יש הנהגה מסויימת שנאסרה משום דרכי אמורי, שפיר קאמריתו.
אבל אם בגלל שאיננו מבינים למה זה ואיך זה מועיל, הרי בשס יש סגולות ולחשים למאות, ומוזרים הרבה יותר ממעשה העופרת, ומעולם לא שמענו שפקפקו בזה משום ע''ז.
וברי לי שיש כאן ניקים שסוברים שזה חדר לש''ס בהשפעת הנצרות כביכול, אבל לא בהם עסקינן
שפה ברורה כתב:שאלתי פעם אחת אחד מהם, ואמר לי שכל זה אינו מועיל רק על העבר, זאת אומרת שאם יש על האדם עין הרע תמידית, אף אם יסלק אותו, מ"מ ביום מחר כבר יהיה לו מחדש
ר_חיים_הקטן כתב:למה איין בזה משום דרכי האמורי או כישוף או ניחוש וכדו'?
http://forum.otzar.org/posting.php?mode ... f=7&t=7716
לענין כתב:חסום לי.
חיימשה כתב:ולכל המשיבים משום ע''ז וכדומה,
אינו מובן כלל. אם יש הנהגה מסויימת שנאסרה משום דרכי אמורי, שפיר קאמריתו.
אבל אם בגלל שאיננו מבינים למה זה ואיך זה מועיל, הרי בשס יש סגולות ולחשים למאות, ומוזרים הרבה יותר ממעשה העופרת, ומעולם לא שמענו שפקפקו בזה משום ע''ז.
שו"ת הרשב"א חלק א סימן קסז כתב:ולענין מה שבא בשאלותיך אם מותר לעשות צורת אריה בלא לשון חרותה על טס של כסף או של זהב לרפואה? לפי שנמצא לראשונים בספרי הרפואות שזה מועיל לחולי מתנים והוא שיעשוה בשעה ידועה. ופלפלת בזה הרבה מגמרין ומגמרא דבני מערבא. וראיתיך נוגע בזה פעם מחשש איסור עשיית שמשין שבמרום ולומר שהאריה אחד מארבעה פנים. ופעם מחשש דרכי האמורי הואיל ואין הקש הטבע מסכים לזה שיהא בזה שום תועלת.
אני אומר על חשש ראשון דאין איסור עשייה בזה. ואפילו לא עשו לו אחרים אלא שעשאו ישראל ואפילו בולט. לפי שאין במשמשי מרום דמות אריה עומד לבדו ולא נשר ולא שור. אלא שפני חיות המרכבה דמות ארבעה פנים אלו. והעושה צורת פנים כצורת החיות שעושה לה דמות ארבעה פנים אלו הרי זה אסור. אבל אחת מהן לבד לא. ותדע דאם כן למה אנו צריכים לפירקיה דאביי באיסור עשיית צורת האדם מדכתב (שמות כ) לא תעשון אתי לא תעשון אותי. בא ונלמד מן הבריתא /ברייתא/ דקתני לא תעשון דמות שמשין שמשמשין לפניו במרום כגון אופנים ושרפים וחיות הקודש ומלאכי השרת. ואביי גופיה הוא דאמר עלה לא אסרה תורה אלא שמשין שבמדור העליון. וכן ששנינו חיות הקודש וחיות הקודש אחד מפניהם פני אדם אם כן אין לו צורך עוד לדרשת אתי אותי. אלא דלא אסרו בדמות חיות הקודש אלא דמות ארבעה פנים בהדי הדדי. וכדגרסינן התם בהדיא לא אסרה תורה אלא דמות ארבעה פנים בהדי אהדדי. וכולה שמעתא דפרק כל הצלמים מוכחת כן. ולפיכך צורת אריה ונשר ושור כל אחת לעצמה מותר לעשותה. ותניא בתוספתא טבעת שיש עליה פרצוף מותר לחתום בה. רבי חנינא בן גמליאל אומר של בית אבא חותמין בחותם של פרצופות /פרצופים/. רבי אלעזר ברבי צדוק אומר כל הפרצופות היו בירושלים חוץ מפרצוף אדם בלבד. והילכך אפילו בלשון ואפילו בולט מותר. וכל שכן בשוקע שאין לך אסור בשוקע. ואי משום דרכי האמורי האמת כמו שאמרת. שכל שיש בו משום רפואה וידוע לרופאים שהוא כן אין בו משום דרכי האמורי. ויתר מזה נראה שכל שלא נאסר בגמרא באותן המנויין בדרכי האמורי אין לנו לאסרן. לפי שאין הסגולות נודעות לנו ואין לנו לדון עליהם מדרכי הטבע /ידועות מקובלות/ המפורסם. שהרי יש סגולות שלא נודע עיקרן לכל בעלי הטבע כקמיע של עיקרין וקרירת האבן הירוקה הנקראת אשטופאסי. גם בעשבין גם בלחשין שהתירו חכמים כמו שאמרנו בכמה מקומות לימא הכי ולימא הכי. ואין לך רחוק מן הטבע מלחש שברירי ברירי. ואף על פי כן התירוהו חכמים בהדיא באותן השנויין בגמרא שיש בהן משום דרכי האמורי. והנה לרבותינו ז"ל גם כן רפואה בצורות כמו שאמרו במסכת שבת (פ"ו דף ס"ה) ובסלע שעל גבי הצינית. ואמרו בגמרא למה? אם משום שוכתא ליעביד לי טסא אי משום צורתא ליעביד לי פולסא. ושמעתי כי גם מורי הרב רבי משה ברבי נחמן ז"ל היה עושה אותה צורת אריה לאותו חלי כמו שאמרת ולא חשש לכלום.
יואל שילה כתב:מי כמוני רציונאלי שלא משקיע בהבלי סגולות וקמיעות וכל כיו"ב
אבל...
לפני 24 שנים חזרנו הביתה לאחר הפלה.
ותוך דקות התייצבה בביתינו שכנה שראתה אותנו חוזרים במונית, ובאה להריח מה זה ועל מה זה
ה'עיניים' נטפו ממנה, והשמחה הכבושה בצבצה ממנה.
שכנה זו היתה עקרה כשמונה שנים, והיתה נוהגת לשמוע מעבר לכותל את קול שני ילדינו ולבכות ולקנא [על פי העדות שלה].
ומאז...
המעיין שלנו נסתם לבלי פתוח
והמעיין שלה נפתח כמעט לבלי הפסק
מישהו מאמין בעין הרע?
עפר לרגלם כתב:יואל שילה כתב:מי כמוני רציונאלי שלא משקיע בהבלי סגולות וקמיעות וכל כיו"ב
אבל...
לפני 24 שנים חזרנו הביתה לאחר הפלה.
ותוך דקות התייצבה בביתינו שכנה שראתה אותנו חוזרים במונית, ובאה להריח מה זה ועל מה זה
ה'עיניים' נטפו ממנה, והשמחה הכבושה בצבצה ממנה.
שכנה זו היתה עקרה כשמונה שנים, והיתה נוהגת לשמוע מעבר לכותל את קול שני ילדינו ולבכות ולקנא [על פי העדות שלה].
ומאז...
המעיין שלנו נסתם לבלי פתוח
והמעיין שלה נפתח כמעט לבלי הפסק
מישהו מאמין בעין הרע?
יש צד שעין הרע גם מועיל לזה שעושה את העיניים?
יואל שילה כתב:מי כמוני רציונאלי שלא משקיע בהבלי סגולות וקמיעות וכל כיו"ב
אבל...
לפני 24 שנים חזרנו הביתה לאחר הפלה.
ותוך דקות התייצבה בביתינו שכנה שראתה אותנו חוזרים במונית, ובאה להריח מה זה ועל מה זה
ה'עיניים' נטפו ממנה, והשמחה הכבושה בצבצה ממנה.
שכנה זו היתה עקרה כשמונה שנים, והיתה נוהגת לשמוע מעבר לכותל את קול שני ילדינו ולבכות ולקנא [על פי העדות שלה].
ומאז...
המעיין שלנו נסתם לבלי פתוח
והמעיין שלה נפתח כמעט לבלי הפסק
מישהו מאמין בעין הרע?
יואל שילה כתב:מי כמוני רציונאלי שלא משקיע בהבלי סגולות וקמיעות וכל כיו"ב
אבל...
לפני 24 שנים חזרנו הביתה לאחר הפלה.
ותוך דקות התייצבה בביתינו שכנה שראתה אותנו חוזרים במונית, ובאה להריח מה זה ועל מה זה
ה'עיניים' נטפו ממנה, והשמחה הכבושה בצבצה ממנה.
שכנה זו היתה עקרה כשמונה שנים, והיתה נוהגת לשמוע מעבר לכותל את קול שני ילדינו ולבכות ולקנא [על פי העדות שלה].
ומאז...
המעיין שלנו נסתם לבלי פתוח
והמעיין שלה נפתח כמעט לבלי הפסק
מישהו מאמין בעין הרע?
גימפעל כתב:
דרומי כתב:בקצב הזה הרב שילה יאמין בסוף גם באותם עושי נפלאות שהוא כרגע מכחיש...
תוכן כתב:לי יש שני חברים שהלכו לאחד שמוציא עין הרע. אחד מהם מוכשר, השני מוכשר מאד. שניהם אנשי עסקים ממולחים, שקשה עד קשה מאד לעבוד עליהם. הם יצאו נדהמים מהמפגש, הוא הצליח לומר להם שמות של חברות של נשותיהן, שהם עצמם לא הכירו, שנותנות בהם עין הרע. המחיר לשעה הוא $100.
תוכן כתב:לי יש שני חברים שהלכו לאחד שמוציא עין הרע. אחד מהם מוכשר, השני מוכשר מאד. שניהם אנשי עסקים ממולחים, שקשה עד קשה מאד לעבוד עליהם. הם יצאו נדהמים מהמפגש, הוא הצליח לומר להם שמות של חברות של נשותיהן, שהם עצמם לא הכירו, שנותנות בהם עין הרע. המחיר לשעה הוא $100.
עקביה כתב:גימפעל כתב:
בעמ' השלישי של העלון מובא טריק מדהים להוצאת עין הרע, ע"י מים שמתרבים מעצמם. אילו היו יודעים את הפטנט הזה אותם שנים שהיו מהלכים בדרך וביד אחד מהם קיתון של מים (ב"מ סב.), היו שניהם מגיעים ליישוב ללא פגע.
תוכן כתב:לי יש שני חברים שהלכו לאחד שמוציא עין הרע. אחד מהם מוכשר, השני מוכשר מאד. שניהם אנשי עסקים ממולחים, שקשה עד קשה מאד לעבוד עליהם. הם יצאו נדהמים מהמפגש, הוא הצליח לומר להם שמות של חברות של נשותיהן, שהם עצמם לא הכירו, שנותנות בהם עין הרע. המחיר לשעה הוא $100.
תוכן כתב:לי יש שני חברים שהלכו לאחד שמוציא עין הרע. אחד מהם מוכשר, השני מוכשר מאד. שניהם אנשי עסקים ממולחים, שקשה עד קשה מאד לעבוד עליהם. הם יצאו נדהמים מהמפגש, הוא הצליח לומר להם שמות של חברות של נשותיהן, שהם עצמם לא הכירו, שנותנות בהם עין הרע. המחיר לשעה הוא $100.
חיימשה כתב:בדידי הוי עובדא, כוחה של עין הרע.
לפני כעשרים שנה החלפתי את רכבי בשעטומו"צ מסובארו אברכים לרכב גדול יותר שנחשב בזמנו 'מפואר' מיד 2.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 219 אורחים