יאיר כתב:אכן עיינתי שם..אמנם כל מה שכתב התם הוא בענין האם נבוכדנצר היה בן שלמה ומלכת שבא ממש או מזרעם..אך ממ"נ בין כך ובין כך חייבים לומר שהיה יהודי דמלכת שבא התגיירה ואם הוא מזרעה מסתמא היה יהודי..(אך אכן באמת אפשר לומר שנולד לה בן שהתחתן עם גויה ונולד נבוכדנצר)..
אמת!
ושמוע שמועה שמעתי (ממקור נאמן ביותר) שכן אומרים על צורר היהודים החדש ועד כמה שהדבר נשמע אבסורד,הזוי ודמיוני שאחמדניג'אד יהודי..
אך לא אגרור תגובות מתרעמות ואחסוך מכם מידע זה..[/color]
יאיר כתב:האם ידוע לך על מקור תורני?..אני לא כ"כ מחזיק מספרות לא תורנית..
יאיר כתב:ושמוע שמועה שמעתי (ממקור נאמן ביותר) שכן אומרים על צורר היהודים החדש ועד כמה שהדבר נשמע אבסורד,הזוי ודמיוני שאחמדניג'אד יהודי..
אך לא אגרור תגובות מתרעמות ואחסוך מכם מידע זה..
מגיב ומניב כתב:לדברי תולדות אדם: אין ספק, כי 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו', וכהם יורדים יורדים עד לתהום, וזה רק מוכיח על רוממות עמנו שיצאו ממנו רשעים גדולים כ"כ שהיו בעלי תעצומות נפש נוראים וירדו עמם לשאול תחתית. הרי כמו שבע"ח יכול להזיק יותר צומח, ומדבר יותר מבע"ח, כך יהודי שהוא למעלה מהם. ופשוט שכך הוא משפט הבחירה שיהודי שמקיים את כל העולמות העליונים יכול גם להחריב את כל העולמות. זה מהבחינה ההשקפתית. אבל גם מהבחינה העובדתית אין חולק על כך שסטאלין וטרוצקי ימ"ש ועוד היו יהודים במוצאם.
מגיב ומניב כתב:לדברי תולדות אדם: אין ספק, כי 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו', וכהם יורדים יורדים עד לתהום, וזה רק מוכיח על רוממות עמנו שיצאו ממנו רשעים גדולים כ"כ שהיו בעלי תעצומות נפש נוראים וירדו עמם לשאול תחתית. הרי כמו שבע"ח יכול להזיק יותר צומח, ומדבר יותר מבע"ח, כך יהודי שהוא למעלה מהם. ופשוט שכך הוא משפט הבחירה שיהודי שמקיים את כל העולמות העליונים יכול גם להחריב את כל העולמות. זה מהבחינה ההשקפתית. אבל גם מהבחינה העובדתית אין חולק על כך שסטאלין וטרוצקי ימ"ש ועוד היו יהודים במוצאם.
אוצר החכמה כתב:מגיב ומניב כתב:לדברי תולדות אדם: אין ספק, כי 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו', וכהם יורדים יורדים עד לתהום, וזה רק מוכיח על רוממות עמנו שיצאו ממנו רשעים גדולים כ"כ שהיו בעלי תעצומות נפש נוראים וירדו עמם לשאול תחתית. הרי כמו שבע"ח יכול להזיק יותר צומח, ומדבר יותר מבע"ח, כך יהודי שהוא למעלה מהם. ופשוט שכך הוא משפט הבחירה שיהודי שמקיים את כל העולמות העליונים יכול גם להחריב את כל העולמות. זה מהבחינה ההשקפתית. אבל גם מהבחינה העובדתית אין חולק על כך שסטאלין וטרוצקי ימ"ש ועוד היו יהודים במוצאם.
דיינו ברשעים היהודים שהיו ואין צורך להוסיף עליהם
טרוצקי ולנין היו יהודים
סטאלין לא היה יהודי לפי הידוע לי , בדקתי גם בויקיפדיה ולא מוזכר שם כדבר הזה.
זקן ששכח כתב:אדאתינא לציטוט הכתוב 'מהרסיך ומחריביך', חשוב לציין שאין זה פשוטו של מקרא. כי פשוטו של מקרא הפוך הוא מן השגור בפי וכתבי הבריות.
צוציק כתב:דרך אגב, גם כורש השני בנו של אחשורוש מאסתר, היה יהודי.
סכינא חריפא כתב:צוציק כתב:דרך אגב, גם כורש השני בנו של אחשורוש מאסתר, היה יהודי.
וצ"ע דבגמ' ראש השנה דף ג' מבואר שהוא ממלכי אומות העולם [ואין לומר כיון ששלט על גויים מונים לו מתשרי שהרי הגמ' אומרת שמלך גוי כשר מונים לו מניסן].
שטייגעניסט כתב:לגבי נ"נ:
זכור לי שראיתי את המעשה הזה בסדר הדורות, הוא כמובן רק מלקט, אולם קדמון.
רק שהסיפורים שלו אינם רחוקים מלהיקרות 'סיפורי סבתא' כידוע.
לגבי אסתר:
ידועים דברי הזהר שאסתר לא שכבה עימו, אלא שד היה מגיע במקומה.
שטייגעניסט כתב:
לגבי אסתר:
ידועים דברי הזהר וכו'.
חד ברנש כתב:הנה לך המאמר המאוחר יותר
(אך מסופקני אם זה בכלל זיכוי הרבים...)
עושה חדשות כתב:מי כתב את ההגהה הזאת ברש"י מלכים בשם האר"י?
ראיתי מציינים שאין הדבר מופיע בכתבי האריז"ל וגם לא אצל מהרח"ו, אבל שגור הוא בצורה כזו או אחרת אצל מקובלים אחרים, וכמופיע בהודעות הקודמות.
אוצר החכמה כתב:מגיב ומניב כתב:לדברי תולדות אדם: אין ספק, כי 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו', וכהם יורדים יורדים עד לתהום, וזה רק מוכיח על רוממות עמנו שיצאו ממנו רשעים גדולים כ"כ שהיו בעלי תעצומות נפש נוראים וירדו עמם לשאול תחתית. הרי כמו שבע"ח יכול להזיק יותר צומח, ומדבר יותר מבע"ח, כך יהודי שהוא למעלה מהם. ופשוט שכך הוא משפט הבחירה שיהודי שמקיים את כל העולמות העליונים יכול גם להחריב את כל העולמות. זה מהבחינה ההשקפתית. אבל גם מהבחינה העובדתית אין חולק על כך שסטאלין וטרוצקי ימ"ש ועוד היו יהודים במוצאם.
דיינו ברשעים היהודים שהיו ואין צורך להוסיף עליהם
טרוצקי ולנין היו יהודים
סטאלין לא היה יהודי לפי הידוע לי , בדקתי גם בויקיפדיה ולא מוזכר שם כדבר הזה.
ר_חיים_הקטן כתב:שמעתי מידידי שליט"א שי"א שמש"כ בגמ' (ב"ב טו:) כל האומר מלכת שבא אשה אינו אלא טועה בא לאפוקי ממסורת זו ששלמה בא עליה דאם אינה אשה היאך בא עליה. ותדע לך שהרי אותו מאמר בגמ' נאמר ע"י רב שמואל בר נחמני א"ר יונתן והוא הוא שאמר בשבת נה-נו כל המאמרים ד"כל האומר פלוני חטא אינו אלא טועה" וא"כ ה"נ בא לומר ששלמה המלך לא חטא בה. מה דעתכם על זה?
בן מיכאל כתב:אוצר החכמה כתב:מגיב ומניב כתב:לדברי תולדות אדם: אין ספק, כי 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו', וכהם יורדים יורדים עד לתהום, וזה רק מוכיח על רוממות עמנו שיצאו ממנו רשעים גדולים כ"כ שהיו בעלי תעצומות נפש נוראים וירדו עמם לשאול תחתית. הרי כמו שבע"ח יכול להזיק יותר צומח, ומדבר יותר מבע"ח, כך יהודי שהוא למעלה מהם. ופשוט שכך הוא משפט הבחירה שיהודי שמקיים את כל העולמות העליונים יכול גם להחריב את כל העולמות. זה מהבחינה ההשקפתית. אבל גם מהבחינה העובדתית אין חולק על כך שסטאלין וטרוצקי ימ"ש ועוד היו יהודים במוצאם.
דיינו ברשעים היהודים שהיו ואין צורך להוסיף עליהם
טרוצקי ולנין היו יהודים
סטאלין לא היה יהודי לפי הידוע לי , בדקתי גם בויקיפדיה ולא מוזכר שם כדבר הזה.
לנין היה יהודי?
ר_חיים_הקטן כתב:שמעתי מידידי שליט"א שי"א שמש"כ בגמ' (ב"ב טו:) כל האומר מלכת שבא אשה אינו אלא טועה בא לאפוקי ממסורת זו ששלמה בא עליה דאם אינה אשה היאך בא עליה. ותדע לך שהרי אותו מאמר בגמ' נאמר ע"י רב שמואל בר נחמני א"ר יונתן והוא הוא שאמר בשבת נה-נו כל המאמרים ד"כל האומר פלוני חטא אינו אלא טועה" וא"כ ה"נ בא לומר ששלמה המלך לא חטא בה. מה דעתכם על זה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 280 אורחים