יש"כ.
כדאי בהחלט לקרוא את האשכול ההוא מתחילתו עד סופו, לרבות התמונות המוכיחות שכנראה שטריימל שועלים לא היה בזיון כלל וכלל עבור הגויים (חרף האגדה) והם אכן חבשו אותו. אחרי הכל, גם לגויים היה קר באקלים המזרח אירופאי הקפוא, לא רק ליהודים..
היו לו צורות שונות, חלקם דמו לקוצ'מע, חלקם לקאלפיק , לספודיק או לשטריימל, לא היה בזה תורות גדולות, העיקר לחמם את הראש. ובכל מקרה השטריימלים של היום מזכירים במראה שלהם את השטריימלים של לפני מאתיים שנה בדיוק באותה מידה שהם מזכירים כל כובע פרווה אחר שחבשו יהודים או גויים.
חיימשה כתב:אולי במטותא, כשאתה מכתיר אותי בכתיבת דברים מצחיקים, תביא איזו אסמכתא לדבריך במקום אוסף של בדותות וזלזול ?
או קיי, הבאתי. (כלומר- אוצה"ח הביא, הכל צריכין למרי חיטיא).
למיטב ידיעתי לא מוכר לנו על גויים שחבשו שטריימל, ורוב החוקרים משייכים זאת לגזירה כלשהיא, וכמה שיטות בדבר.
כנ"ל. נא לשפץ את מיטב ידיעתך.
גם מה שכתבת ששום גוי אינו חובש כובאע קנייטש הוא דברי בורות. מליוני גוים בעולם חובשים כובעים כשהם מתבגרים, בורסלינו הינו מפעל בן 160 שנה ובאתר שלו אין כלל איזכור ליהודים.
בורות מופלגת, מה יש לדבר? מיליוני גויים (צ"ל מליארדי גויים) חובשים כיום כובעי קנייט'ש ישיבתיים שחורים, כמובן, כמובן.
חברי המלומד, אתה רוצה שאטריח את השווער שלי לחפש בעבורך את תמונות הכובעים מחנות בורסלינו שהוא צילם באיזה טיול שלו באיזה מדרחוב של גויים באירופה? רמז: לא מזכיר את הכובעים שלנו, לא דומה לא כמעט. יש גם הרבה יותר גויים שהולכים עם כובע שמש מצחייה שמזכיר בערך באותה מידה את ה'דאשיק' של הילדים החסידיים...
או בקיצור, אילולא שהייתי חושש שתיפגע פעם נוספת ותכתיר אותי שוב ב"מתכבד בקלון חבירו", הייתי מוסיף ומבקשך בשנית לחדול משטויות מצחיקות. (נ"ב: אף פעם לא התווכחת עם חבר או בן משפחה קרוב והוא טען לך שאתה מדבר שטויות? לי זה קרה הרבה פעמים, ואין כל צורך להתרגש, גם אנשים חכמים מאד אומרים לפעמים שטויות, אפי' שטויות מצחיקות).
לא כתבתי בשום מקום שאסור ללבוש בגד שאינו מוגדר לבוש יהודי, ושאסור להזמין מכנסים וגרביים מגויים.
יש"כ על ההבהרה. חן חן.
בכל מקרה, אין כזה דבר עצמי שנקרא "לבוש יהודי" (עכ"פ לא משהו שידוע לנו). לכל היותר יש "לבוש יהודי" במובן של לבוש המקובל כיום אצל יהודים או דווקא אצל יהודים. ולעניין זה אין כיום שום הבדל בין שטריימל לכובע ליטאי או בין פראק לבעקיטשע, כולם מזוהים היום כלבוש מקובל אצל יהודים אורתודוקסים. מסתבר שהשטריימל מוזר יותר היות שהוא עתיק יותר, אבל גם הקנייט'ש שלנו נחשב כיום לפריט לבוש מוזר למדיי עבור כל יהודי חילוני או (להבדיל) עבור כל גוי מזדמן. והמושכלות אינן צריכות ראיה.
אתה טוען שבכל הדורות יהודים התלבשו כגויים ובעצם מבטל לחלוטין את 'שלא שינו את לשונם'. לבריאות.
כן, זה מה שאני טוען (עם הסתייגויות מסוימות, עיין לעיל מה שכתבתי בדיוק). נו, מה אפשר לעשות, גם להסטוריה המתועדת יש מה לומר, גם אם זה לא בדיוק מה שסיפרו לנו בחיידר. ואל תדאג, ה'אמונה' של אף אחד מאיתנו לא צריכה להזדעזע מכך... אין שום חשש 'כפירה' בלומר את העובדה שבמרוצת הדורות, ככל המתועד והידוע, בדרך כלל יהודים לבשו בגדים דומים פחות או יותר לבגדים שהיו מקובלים אצל הגויים שבתוכם חיו. ובמאתיים או מאתיים וחמישים שנה האחרונות המגמה הזאת הלכה והשתנתה.
ותודה על איחולי הבריאות, אני מקווה שהם יתקיימו בס"ד, ומאחל אותם בנפש חפצה גם לך ולכל כותבי אתרא הדין הע"י.