תם מה הוא אומר כתב:היות וחשיב כבית מינות, שהרי מלמדים שם כפירה ומינות
תם מה הוא אומר כתב:נתבקשתי להעלות
אדם שעובר ליד "אונברסיטה", בא"י, והוצרך להכנס לאיזה צורך, האם מותר - או אסור, היות וחשיב כבית מינות, שהרי מלמדים שם כפירה ומינות, או"ד י"ל דכיון שאינו מיוחד למינות, שאני.
תם מה הוא אומר כתב:לדעתי ברור שהוא מקום שמלמדים שם דברי כפירה, לא נראה לי שתמצא שם איזה מרצה שמרצה לאור קבלת חז"ל.
תם מה הוא אומר כתב:----
העירוני באישי לדון לגבי "הספריה הלאומית" בעיה"ק ירושלים, אם נכלל בחקירה זו.
ואאל"ט יש "חרם" של הגרי"ח זוננפלד זצ"ל על הנכנס לספריה הלאומית, היות ומכניסים שם ספרי מינות ואפיקורסות שדינם להשרף.
תם מה הוא אומר כתב:אני ב"ה לא יודע באמת מה מלמדים שם, ובעז"ה שגם לא נדע מצרות.
מה שכן,
אני יודע שגדול"י מזהירים על האיסור ללכת לאונ' וכיוצ"ב לא מפני פריצות (שלזה כבר הוקמו מקומות בסינון) - אלא מפני כפירה
אני טועה?
תם מה הוא אומר כתב:אין הכי נמי
[אני לא מבין, בחורי ישיבה לומדים באונ'?]
דרומי כתב:מה יש פה לברר. זה כמו שיבואו לאיזה יהודי חסידי ישיש ויספרו לו שיש תלמידי ישיבות של ממש שיוצאים בערב ואוכלים בפיצרייה והוא יסרב להאמין... לצערנו לא הכל הולך כמו שהיינו רוצים שיהיה.
מי שברר נושא זה כשמלה הוא האדמו"ר מסאטמר בספרו ויואל משה, שם הוא דן לגבי "בית המינים" של הכנסת ובתי המשפט,
ישא ברכה כתב:1. יש מושג שנקרא בית עבודה זרה, מקום שעובדים בו לאלהים אחרים, וזה המקום שאסור להיכנס אליו. בית מינות זה לא בית ע"ז, אלא מקום שמלמדים בו דעות כפרניות. האם יש איסור להיכנס לבית מינות? צריך מקור מסברא או מקרא.
רש"י מסכת עירובין דף יח עמוד ב
ולא אחרי עבודת גלולים - שמא ימשך אחריה, וכתיב הרחק מעליה דרכך ואמרינן (עבודה זרה יז, א): זו האפיקורסות.
קו ירוק כתב:מצפים מר' זאב ערבות לברר זאת
תם מה הוא אומר כתב:נתבקשתי להעלות
אדם שעובר ליד "אונברסיטה", בא"י, והוצרך להכנס לאיזה צורך, האם מותר - או אסור, היות וחשיב כבית מינות, שהרי מלמדים שם כפירה ומינות, או"ד י"ל דכיון שאינו מיוחד למינות, שאני.
פרנקל תאומים כתב:בטח גם לא תקבלו את הלשה"ר (סליחה, הוצש"ר..) שבמרבית הישיבות קטנות בארה"ב (עכ"פ הליטאיות, דרך אגב, ר' דרומי איך בישי"ק של חב"ד?), כמדומה שברובן המוחלט, לומדים בשעות אחה"צ-ערב לימודי חול ונבחנים עבור "תעודת בגרות".
אבני גזית כתב:פרנקל תאומים כתב:בטח גם לא תקבלו את הלשה"ר (סליחה, הוצש"ר..) שבמרבית הישיבות קטנות בארה"ב (עכ"פ הליטאיות, דרך אגב, ר' דרומי איך בישי"ק של חב"ד?), כמדומה שברובן המוחלט, לומדים בשעות אחה"צ-ערב לימודי חול ונבחנים עבור "תעודת בגרות".
ולכן המדקדקים לא קוראים למוסדות הללו בשם 'ישיבה', כי ההגדרה הזו מיועדת למקום שמנותק מכל העולם ויושבים שם (עכ"פ בתכנון ובסדר יום...) רק על עסק התורה.
תם מה הוא אומר כתב:לדעתי ברור שהוא מקום שמלמדים שם דברי כפירה, לא נראה לי שתמצא שם איזה מרצה שמרצה לאור קבלת חז"ל.
----
העירוני באישי לדון לגבי "הספריה הלאומית" בעיה"ק ירושלים, אם נכלל בחקירה זו.
ואאל"ט יש "חרם" של הגרי"ח זוננפלד זצ"ל על הנכנס לספריה הלאומית, היות ומכניסים שם ספרי מינות ואפיקורסות שדינם להשרף.
דרומי כתב:אם אינני טועה, יש בארה"ב שקוראים גם לבתי חינוך של בנות בשם 'ישיבה'
זאב ערבות כתב:אבני גזית כתב:
ולכן המדקדקים לא קוראים למוסדות הללו בשם 'ישיבה', כי ההגדרה הזו מיועדת למקום שמנותק מכל העולם ויושבים שם (עכ"פ בתכנון ובסדר יום...) רק על עסק התורה.
וכי איך קוראים לדעתך למקומות אלו? מנין לך הגדרה זו שישיבה היא מקום שמנותק מכל העולם? כמדומני שת"ח צריך להיות בקי בהויות העולם, אז אולי ללכת למקומות אלו זו בעיה, אך מה עם תלמיד ישיבה או אברך רוצה להשתלם בביתו ע"י קורסים בכתב או דרך האינטרנט, או בקורסים פרטיים. כלומר האם אתה אומר שאסור ללמוד דבר פרט לעסק התורה? הלא היו הרבה מחכמי ישראל שהיו בקיאים במדעים ובהוויות העולם. מנין היה להם ידע זה?
תם מה הוא אומר כתב:ר' זאב,
גם אם המדינה תהיה בשליטת המפלגות החרדיות, עדיין הם תחת "דמוקרטיה" ולא יוכלו לעשות זאת.
כנראה צריך להעמיד השאלה, בגוונא שנזכה לגאולה השלימה בב"א, ואם כן - התשובה ברורה.
זאב ערבות כתב:תם מה הוא אומר כתב:לדעתי ברור שהוא מקום שמלמדים שם דברי כפירה, לא נראה לי שתמצא שם איזה מרצה שמרצה לאור קבלת חז"ל.
----
העירוני באישי לדון לגבי "הספריה הלאומית" בעיה"ק ירושלים, אם נכלל בחקירה זו.
ואאל"ט יש "חרם" של הגרי"ח זוננפלד זצ"ל על הנכנס לספריה הלאומית, היות ומכניסים שם ספרי מינות ואפיקורסות שדינם להשרף.
דברים אלו נותנים הזדמנות לשאול את השאלה הבאה שאני שואל בתמימות בגדר תם מה הוא שואל: ומה יהיה כאשר המדינה תהיה יום אחד בשליטת המפלגות החרדיות? האם הדבר הראשון בסדר היום יהיה לסגור את האונברסטיאות ולהפכם לבתי מדרשות וסמינרים ולשרוף את כל ספרי המינות הנמצאים בהם? אני שואל ברצינות. לדברי תמה"א אין ספק מה התשובה (לבולדוזרים יהיה הרבה תעסוקה להרוס את כל בתי המינות, המסגדים, הכנסיות והפריצות).
תם מה הוא אומר כתב:אפשר לשנות מגמה, וזה בודאי.
את עיקר התשובה ענית בסוף דבריך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 179 אורחים