חיפשתי באוצר עבור אשכול על הענין, ולא מצאתי.
הנה מעלת תיקון חצות מבוארת בכמה מקומות, ובמ"ב הביא דברים מעטים על הענין. אמנם בכל המקורות שראיתי על הענין, הרי הם מערבבים קבלה והלכה ביחד, ולי ולדכוותי, שאין לי ענין בענייני קבלה שאיני מבין ואיני יודע איך לעכל, הייתי רוצה לדעת מהו תיקון חצות עפ"י הלכה? האם הכל אינו אלא מזמורי תהלים (כמו שראיתי בסידור מעדות המזרח, שאינם אומרים אלא מזמורי תהלים) ולא הפיוטים שלאחריו? האם הוידוי הוא חלק מהתיקון? מי שקם כל יום בארבע לפנות בקר, האם יש לו לומר תיקון חצות? האם עדיף שלא? ומה עם שבת וחגים, שנראה לי שהיו אומרים תיקון רחל, ובמקומות אחרות כתוב שאין לומר? ראיתי בכמה מקומות שבכל חודש תשרי אין אומרים, ואיני יודע אם הכל הוא עפ"י הלכה או קבלה? ולשם סקרנות, מה היתה במנהג בשנת השמיטה בארם צובה? האם אמרו תיקון חצות? דיברתי עם אחד מיוצאי ארם צובה שאמר לי שלא היו יודעים הרבה על שמיטה, בגלל שלא היו עובדי קרקע, ואין קדושת שביעית בפירות סוריא אלא איסור עבודה, ולכן הייתי רוצה לדעת מה עם תיקון חצות?
אם יש למישהו איזה מידע, אנא מלא את סקרנותי