שייף נפיק כתב:מוהר"ה הגרש"ד פינקוס טען פשוט. הרי אם תשאל כל חוזר בתשובה מה אמרו בסמינר ובוא נתווכח על זה הוא לא ידע מה להגיד. אלא מאי? בתוך כל היומיים הרצאות יש הרבה ד"ת שהוא זה שמחזירם למוטב, אם היית מצליח לקחת קיבוצניק/ שמאלני להושיב אותו וללמוד כדבעי כמה שעות על דף גמ' נשים נזיקין גם היה המאור שבה מחזירו למוטב. אלא שזה לא מציאותי, בשביל זה יש סמינר, ובתוך כל הבלה - בלה יש הרבה ד"ת וזה בעצם מה שמחזירו למוטב.
ע"כ דבריו. אותם שמעתי מקרובי שליט"א תלמידו הגדול, מוציא כתביו לאור עולם. כמדומה שזה כתוב בספר השמש בגבורתו בפרק הנפלא על קירוב רחוקים.
זאב ערבות כתב:שייף נפיק כתב:מוהר"ה הגרש"ד פינקוס טען פשוט. הרי אם תשאל כל חוזר בתשובה מה אמרו בסמינר ובוא נתווכח על זה הוא לא ידע מה להגיד. אלא מאי? בתוך כל היומיים הרצאות יש הרבה ד"ת שהוא זה שמחזירם למוטב, אם היית מצליח לקחת קיבוצניק/ שמאלני להושיב אותו וללמוד כדבעי כמה שעות על דף גמ' נשים נזיקין גם היה המאור שבה מחזירו למוטב. אלא שזה לא מציאותי, בשביל זה יש סמינר, ובתוך כל הבלה - בלה יש הרבה ד"ת וזה בעצם מה שמחזירו למוטב.
ע"כ דבריו. אותם שמעתי מקרובי שליט"א תלמידו הגדול, מוציא כתביו לאור עולם. כמדומה שזה כתוב בספר השמש בגבורתו בפרק הנפלא על קירוב רחוקים.
האם אתה יודע מהי עלותו של סמינר? אז יש סמינר פה ושם ומשתתפים בו מאתיים שלש מאות משפחות ואח"כ צריך להמשיך לטפל בהם וזה צורך כח אדם ומשאבים. כמדומני שיש כ4 עד 5 מליון חילוניים במדינה.
משולש כתב:זאב ערבות כתב:שייף נפיק כתב:מוהר"ה הגרש"ד פינקוס טען פשוט. הרי אם תשאל כל חוזר בתשובה מה אמרו בסמינר ובוא נתווכח על זה הוא לא ידע מה להגיד. אלא מאי? בתוך כל היומיים הרצאות יש הרבה ד"ת שהוא זה שמחזירם למוטב, אם היית מצליח לקחת קיבוצניק/ שמאלני להושיב אותו וללמוד כדבעי כמה שעות על דף גמ' נשים נזיקין גם היה המאור שבה מחזירו למוטב. אלא שזה לא מציאותי, בשביל זה יש סמינר, ובתוך כל הבלה - בלה יש הרבה ד"ת וזה בעצם מה שמחזירו למוטב.
ע"כ דבריו. אותם שמעתי מקרובי שליט"א תלמידו הגדול, מוציא כתביו לאור עולם. כמדומה שזה כתוב בספר השמש בגבורתו בפרק הנפלא על קירוב רחוקים.
האם אתה יודע מהי עלותו של סמינר? אז יש סמינר פה ושם ומשתתפים בו מאתיים שלש מאות משפחות ואח"כ צריך להמשיך לטפל בהם וזה צורך כח אדם ומשאבים. כמדומני שיש כ4 עד 5 מליון חילוניים במדינה.
ערכים טוענים שעולה להם בערך 130.000 ש"ח סמינר אחד.
אני מכיר (מקרוב, וגם אתה) אנשים שעושים סמינרים בפחות מזה, אבל בכל מקרה זה הרבה מאוד כסף.
יאיר כתב:סעדיה כתב:יאיר כתב: כתוב בגמ' (סנהדרין ס"ה ע"ב) שבעלת אוב תוכיח שיום השבת מקודש ואכן סיאנס לא ניתן לעשות בשבת..לא תמצא חילוני שיטען שעשה סיאנס בשבת.
שאלת תם: מהו מנהגם של הסיאנסים בנוגע למח' הגאונים ור"ת בענין בהשמ"ש? ואיזה יום שובתים ביפן, אוסטרליה וניו זילנד?
לא בדקתי..נסה לברר עם המומחים בנושא (אם מותר).
זאב ערבות כתב:האם הח"ח מדבר באנשים שומרי תורה ומצוות או בפוקרים וחילונים שהם תינוקות שנישבו? האם לא נאמר שבמקום שהתוכחה לא נשמעת - לא מוכיחים?
לך לת"א בשעות הלילה לאזור המועדונים וכדומה ותנסה להוכיח אותם. לא הייתי ממליץ ללכת בלי ליווי משטרתי.
זאב ערבות כתב:כמדומני שהח"ח מדבר בעיירות באירופא שיד בית הדין וטובי הקהל היתה תקיפה והיו פוקרים פה ושם.
שייף נפיק כתב:לא זכיתי להבין מה רצה ר' זאב ממני.
אני לא מתנגד שהעלויות של הסמינר הם עצומות.
אגב, אני עצמי עוסק כמה שנים טובות בקירוב.
רק הבאתי ממוה"ר הגרש"ד שמבאר מה מחזיר בפועל.
בידידות
עקביה כתב:שאלה לי,
נניח שאדם בחר משום מה להאמין לסיפורי הדרוזים והסיאנסים ולקבל אותם כפשטם.
כעת הוא סבור שמותו של אדם אינו סוף דבר, אלא יש משהו לאחר מכן. מה יש? אין לו מושג.
זה אמור לגרום לו להיות יהודי שומר תורה ומצוות?
***
ראיתי אשכול ונזכרתי מעשה,
לפני למעלה מעשרים שנה התפרסם למדי סיפורה של אשה מסכנה, שרוחו של בעלה המת, פנחס, נכנסה בה והחלה לדבר מקרבה.
האשה הובאה אל מגרש דיבוקים אלוקי שעשה מה שעשה וגירש את הדיבוק.
מחב"תים חגגו על הסיפור הזה. מודעות גדולות על כנסי חזרה בתשובה נתלו תחת כל עץ רענן, ותנועת ש"ס גלגלה הרבה נשמות וכסף.
בשלב כלשהו עיתונאי חרוץ מעיתון הארץ נסע אל האשה ודובב אותה. היא הודתה לו שהכל היה הצגה, ולא זו בלבד, היא גם הראתה לו, לעין מצלמתו, כיצד היא מפיקה את קולו של "פנחס" המנוח... וכדאי ביזיון וקצף.
הצד שכנגד, שנלחץ כהוגן מההתפתחות הלא צפויה, הגיע אף הוא אל האשה, והיא שוב חזרה בה לאידך גיסא..
תמהני מה סברו כל אלה שחזרו בתשובה כתוצאה מההוכחה המדעית של דיבוק מול העיניים. כנראה שהם השתכנעו באופן מדעי שהחזרה האחרונה של אלמנת פנחס היא הנכונה מבחינה מדעית, ולא החזרה הראשונה, אותה שולל המדע מכל וכל.
(רמב"ם סופ"ח מהל' מלכים).צוה משה רבינו מפי הגבורה לכוף את כל באי העולם לקבל מצוות שנצטוו בני נח
זאב ערבות כתב:וכמה אנשים מכל סמינר אכן מתחרדים ונשארים שומרי תורה ומצוות לאורך זמן?
עקביה כתב:תהיה לי בריא ר' יאיר,
אחרי שראיתי את הסרטון בו רואים את העיתונאי (יוסי בר-מוחא שמו) מגיע אל האשה והיא מודה שהדיבוק לא היה ולא נברא, והיא גם מראה לו כיצד היא מדברת בקולו של "פנחס", אתה מנסה לשכנע מישהו שכן מדובר בדיבוק??
כמובן שחסידיו של מגרש הדיבוק נלחצו ועשו כל שטות שיש לאל ידם כדי לשכנע את צאן מרעיתם המסכן שזה כן אמיתי, אבל מה לך נדחק להיכנס ולהצטופף בתוך קהלם?
לבי עליך יאיר, אתה נאחז בשקר ובהבל בציפורניים כאילו חייך תלויים בו. אין לסיפורים האלה שום קשר לאמונה, וחבל מאד שהם נכרכים אצלך בה. אולי הם אופיום להמונים, אבל חבל מאד על מי שמתמכר להם.
עקביה כתב:מחב"תים חגגו על הסיפור הזה. מודעות גדולות על כנסי חזרה בתשובה נתלו תחת כל עץ רענן, ותנועת ש"ס גלגלה הרבה נשמות וכסף
זאב ערבות כתב:שייף נפיק כתב:לא זכיתי להבין מה רצה ר' זאב ממני.
אני לא מתנגד שהעלויות של הסמינר הם עצומות.
אגב, אני עצמי עוסק כמה שנים טובות בקירוב.
רק הבאתי ממוה"ר הגרש"ד שמבאר מה מחזיר בפועל.
בידידות
לא רציתי שום דבר, רק הוספתי שלהחזיר בתשובה עולה כסף ואף כסף רב ועם כל הרצון הטוב המשאבים מוגבלים. אכן דברי הגרש"ד ד פינקוס נכונים וטובים ואנימסכים אתם (וכי מי אני שלא אסכים).
עזריאל ברגר כתב:(רמב"ם סופ"ח מהל' מלכים).צוה משה רבינו מפי הגבורה לכוף את כל באי העולם לקבל מצוות שנצטוו בני נח
מי שאחרי זה אומר שהיהדות איננה מסיונרית - טועה ומטעה!
נכון שאיננו רוצים שכולם יקיימו תרי"ג מצוות, אבל אנחנו כן מחויבים למשוך את כל באי העולם להאמין באמונתנו!
משולש כתב:עזריאל ברגר כתב:(רמב"ם סופ"ח מהל' מלכים).צוה משה רבינו מפי הגבורה לכוף את כל באי העולם לקבל מצוות שנצטוו בני נח
מי שאחרי זה אומר שהיהדות איננה מסיונרית - טועה ומטעה!
נכון שאיננו רוצים שכולם יקיימו תרי"ג מצוות, אבל אנחנו כן מחויבים למשוך את כל באי העולם להאמין באמונתנו!
שלמה המלך משל בכל העולם, האם בזמנו כל העולם קיימו שבע מצוות בני נח?
משולש כתב:האם ידוע לנו היסטורית מאיזה מקום שיהודים הלכו לשכנע גויים לקיים שבע מצוות?
עזריאל ברגר כתב:(רמב"ם סופ"ח מהל' מלכים).צוה משה רבינו מפי הגבורה לכוף את כל באי העולם לקבל מצוות שנצטוו בני נח
מי שאחרי זה אומר שהיהדות איננה מסיונרית - טועה ומטעה!
נכון שאיננו רוצים שכולם יקיימו תרי"ג מצוות, אבל אנחנו כן מחויבים למשוך את כל באי העולם להאמין באמונתנו!
זאב ערבות כתב:האם לא בסיני רצה הקב"ה לתת את התורה לגויים ולא קיבלו? ואף אותנו היה צריך לכפות הר כגיגית! איני מתווכח עם הרמב"ם שהבאת, אך שאלת תם לכל הבקיאים בפורום: האם אין מי שחולק עליו בענין זה? אך בא נקבל את דבריו ללא עוררין, איך ניתן ליישם הלכה זו למעשה? נלך מגוי לגוי ונאמר לו בעדינות קבל את 7 מצוות נח, ואם יסרב נכופף לו את היד עד שיאמר רוצה אני! איך אתם חושבים נעשה זאת באופן מעשי ללמעלה משבעה בליון אנשים היום בעולם, ביניהם אנשים פרימיטיביים שאפילו לא יבינו מה אתם דוברים (בשבוע שעבר היתה הודעה על אדם שניגש לשבט הודי נידח לתהות על קנקנם ומיד רצחו אותו כיוון שאינם רוצים שזרים יכנסו לתחומם). כלומר האם זו מן הלכה אוטופית שבמציאות לא ניתן ליישמה כמו בן סורר ומורה, או מסוג ההלכות לפלפולא בעלמא כגון תינוק בעל שני ראשים?
משולש כתב:זאב ערבות כתב:האם לא בסיני רצה הקב"ה לתת את התורה לגויים ולא קיבלו? ואף אותנו היה צריך לכפות הר כגיגית! איני מתווכח עם הרמב"ם שהבאת, אך שאלת תם לכל הבקיאים בפורום: האם אין מי שחולק עליו בענין זה? אך בא נקבל את דבריו ללא עוררין, איך ניתן ליישם הלכה זו למעשה? נלך מגוי לגוי ונאמר לו בעדינות קבל את 7 מצוות נח, ואם יסרב נכופף לו את היד עד שיאמר רוצה אני! איך אתם חושבים נעשה זאת באופן מעשי ללמעלה משבעה בליון אנשים היום בעולם, ביניהם אנשים פרימיטיביים שאפילו לא יבינו מה אתם דוברים (בשבוע שעבר היתה הודעה על אדם שניגש לשבט הודי נידח לתהות על קנקנם ומיד רצחו אותו כיוון שאינם רוצים שזרים יכנסו לתחומם). כלומר האם זו מן הלכה אוטופית שבמציאות לא ניתן ליישמה כמו בן סורר ומורה, או מסוג ההלכות לפלפולא בעלמא כגון תינוק בעל שני ראשים?
עד כמה שידוע לי, בחוג של רבי עזריאל ברגר אכן משתדלים ללמד את הגויים שבע מצוות בני נח (וזה נכלל גם בפולמוס).
משולש כתב:בימינו ברור שאי אפשר לכוף, גם יהודים אי אפשר לכוף.
אבל בזמן שידינו תהיה תקיפה נכוף את הגוים לשמור שבע מצוות ואת היהודים לשמור תריג מצות.
משולש כתב:בימינו ברור שאי אפשר לכוף, גם יהודים אי אפשר לכוף.
אבל בזמן שידינו תהיה תקיפה נכוף את הגוים לשמור שבע מצוות ואת היהודים לשמור תריג מצות.
עזריאל ברגר כתב:משולש כתב:בימינו ברור שאי אפשר לכוף, גם יהודים אי אפשר לכוף.
אבל בזמן שידינו תהיה תקיפה נכוף את הגוים לשמור שבע מצוות ואת היהודים לשמור תריג מצות.
ובזמננו שאפשר לדבר על זה עם הגויים ויש מי שמוכן להקשיב - אכן יש רבים (רובם ככולם מחסידי חב"ד) שעוסקים בזה.
בדורות הקודמים היינו בהישרדות ובזהירות שלא יפגעו בנו אם נרמז על דברים כאלו...
יאיר כתב:אם היית במעמד הר סיני או קריעת ים סוף, אולי היית אומר שזה איזה טריק של קוסם...
עקביה כתב: בכל אופן בקריעת ים סוף, ויותר מכך במעמד הר סיני, היה גילוי שכינה. אינני יודע מה זה, אבל התורה מעידה "אתה הראית לדעת כי ה' הוא האלקים אין עוד מלבדו". זה משהו שכנראה אין אפשרות לתלות בטריקים.
ישא ברכה כתב:לגבי קריעת ים סוף וכל הניסים שהיו במצרים ובמדבר, זה ברור שאי אפשר לתלות זאת בטריק כל שהוא. טריק פירושו של דבר פעולה מסוימת שהפועל פעל בצורה טבעית אבל מחמת סיבות מסוימות זה נראה לרואה כדבר לא טבעי...
הרשב"א כתב:שכל מה שנעשה במצרים, אפשר שנתפשטו בהם, או מקריים טבעים או עניני החרטומים... ואמנם, אף לאחר קריעת ים סוף, נכנס עוד בלבם ספק צד פקפוק, אולי משה לבד שהיה חכם מכל האדם, ומכל מי שקדמו, ידע לעשות כן, והם לא יבחינוהו.
מקדש מלך כתב:יתכן בכוונת הרשב"א שלאחר קריעת ים סוף נכנס בליבם פקפוק לא מוצדק שמא היה זה תעלול של קוסם. ולכן, כדי שלא תהיה שום אפשרות לשום פקפוק שהוא, נתגלה ה' במעמד הר סיני.
משל למה הדבר דומה, להכחשת השואה, שבנויה על פקפוקים לא מוצדקים, ולמרות זאת מצליח לקנות שביתה אצל אנשים מסוימים.
בשו"ע או"ח תקכ"ט סעיף ד כתב:חייבים ב"ד להעמיד שוטרים ברגלים שיהיו משוטטים ומחפשים בגנות ופרדסים ועל הנהרות שלא יתקבצו שם לאכול ולשתות אנשים ונשים ויבואו לידי עבירה וכן יזהירו בדבר זה לכל העם שלא יתערבו אנשים ונשים בבתיהם בשמחה ולא ימשכו ביין שמא יבואו לידי עבירה אלא יהיו כולם קדושים
בילקוט שמעוני שופטים רמז סח כתב:… וכל מי שספק בידו למחות ואינו מוחה, להחזיר את ישראל למוטב ואינו מחזיר, כל דמים שנשפכין בישראל נשפכין על ידיו שנאמר ואתה בן אדם צופה נתתיך וגו', ואתה כי הזהרת את הרשע, מלמד שכל ישראל ערבים זה בזה. אם תאמר: אותם שנים ושבעים אלף שנהרגו בגבעת בנימין מפני מה נהרגו? היה להם לסנהדרי גדולה שהניח משה ויהושע ופנחס בן אלעזר עמהם שיקשרו חבלים של ברזל במתניהם ויגביהו בגדיהם למעלה מארכובותיהם ויחזרו בכל עיירותיהם של ישראל, יום אחד ללכיש, יום אחד לעגלון, יום אחד לחברון, יום אחד לבית אל, יום אחד לירושלים, וילמדו אותם דרך ארץ בשנה, בשתים, בשלש, בארבע, בחמש, עד שיתישבו ישראל בארצם … הם לא עשו כן אלא כיון שנכנסו ישראל לארצם, כל אחד ואחד רץ לכרמו ולזיתו ואומר שלום עלי נפשי שלא להרבות הטורח.
שמואל_הקטן כתב:ישא ברכה כתב:לגבי קריעת ים סוף וכל הניסים שהיו במצרים ובמדבר, זה ברור שאי אפשר לתלות זאת בטריק כל שהוא. טריק פירושו של דבר פעולה מסוימת שהפועל פעל בצורה טבעית אבל מחמת סיבות מסוימות זה נראה לרואה כדבר לא טבעי...הרשב"א כתב:שכל מה שנעשה במצרים, אפשר שנתפשטו בהם, או מקריים טבעים או עניני החרטומים... ואמנם, אף לאחר קריעת ים סוף, נכנס עוד בלבם ספק צד פקפוק, אולי משה לבד שהיה חכם מכל האדם, ומכל מי שקדמו, ידע לעשות כן, והם לא יבחינוהו.
. . נכנס עוד בלבם ספק צד פקפוק, אולי משה לבד שהיה חכם מכל האדם, ומכל מי שקדמו, ידע לעשות כן, והם לא יבחינוהו . .
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 206 אורחים