יקוב כתב:תודה.
אבל לא הבנתי איך זה קשור לר"ת
עדיין לא מצאתי פתרון לראשי תיבות.
רק ניסיתי לברר את הנושא בכללותו, בתקוה שזה יסייע למישהו להגיע לפתרון.
אספקלריא כתב:יש מי שכתב שיש מצות וראיתם אותו. ראה בעבודת הקודש למרן החיד"א במורה באצבע אות ע"ח שכתוב לכוון לכמה מצוות בקריאת שמע וביניהם מזכיר "מצות וראיתם אותו", ובעבודת הקודש מהדורת אהבת שלום תשע"ב, כתבו ע"ז שם בהערה 126 לעיין בשער הכונות דף נ"א ע"ג בשם הסמ"ק.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0040
וראה בשער הכונות דף נ"א ע"ג, ד"ה שמע ישראל, בשם "ס' עמודי גולה הנקרא סמ"ק".
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 105&hilite
ראה עוד בבית יוסף הל' ציצית סי' כ"ד, שמביא שכתוב בסמ"ק (סי' כ"ח) שמצוה להסתכל בציצית דכתיב וראיתם אותו. ואח"כ הביא שו"ת הריב"ש ח"ב [סי' תפ"ו] שלא מסכים לס' עמודי גולה (סמ"ק) למנות הראיה כמצוה בפני עצמה, עיי"ש.
וכמדומה שמביאים שגם הרשב"ץ בפי' האזהרות זהר הרקיע מונה אותה כמצוה בפנ"ע.
וראה לעיל שהובא שבשער הכונות הנ"ל מביא את דעת הסמ"ק.
האם יתכן לומר ש"הע"א" הוא ט"ס בשארית יעקב, וצ"ל "הע"ג", וכוונתו ל"עמודי גולה" [=סמ"ק], אע"פ שיותר נהוג להשתמש בשם "סמ"ק"?
[אמנם הלשון "ופירש" קצת משמע שזה ספר פירושים עה"ת?].