יושב סתר כתב:בגמ' מבואר בכ"ד שיש בעיה של גילוי במשקין גם לגבוה, כמו בניסוך המים והיין, משום קרא 'הקריבהו נא לפחתך' כו'.
האם לאור התמונה המצורפת אפשר להבין שה"ה בכל המצוות כן?
כידוע לד' הגר"א כל דיני גילוי במשקין נוהגים כיום וכן מקפידים רבים, כך גם דעת החזו"א. [דלא כהשו"ע]
חיימשה כתב:את גוף השאלה אפשר אולי לדמות לדברי הבן איש חי, שכתב ששמן זית שראוי לאכילה והיה תחת המיטה אין להדליק בו משום רוח רעה ששורה עליו
עזריאל ברגר כתב:במשקה רותח אין איסור גילוי, וכ"ש כשהאש בוערת בו...
כזית כתב:חיימשה כתב:את גוף השאלה אפשר אולי לדמות לדברי הבן איש חי, שכתב ששמן זית שראוי לאכילה והיה תחת המיטה אין להדליק בו משום רוח רעה ששורה עליו
בדבר מאוס שייך הקריבהו נא לפחתך, וכן טומאה או רוח רעה חשיבא כמיאוס, אך גילוי אסור באכילה מחשש סכנה, ובדבר האסור מחמת סכנה לא שייך הקריבהו נא לפחתך, והראיה מזה שמותר להדליק בנפט.
לענין כתב:ניתן ללמוד מהתמונה -אם איננה הפוכה- את כיוון ההדלקה, שהוא מתחיל מצד ימין.
יושב סתר כתב:כזית כתב:חיימשה כתב:את גוף השאלה אפשר אולי לדמות לדברי הבן איש חי, שכתב ששמן זית שראוי לאכילה והיה תחת המיטה אין להדליק בו משום רוח רעה ששורה עליו
בדבר מאוס שייך הקריבהו נא לפחתך, וכן טומאה או רוח רעה חשיבא כמיאוס, אך גילוי אסור באכילה מחשש סכנה, ובדבר האסור מחמת סכנה לא שייך הקריבהו נא לפחתך, והראיה מזה שמותר להדליק בנפט.
טעות. מים או יין שהתגלו פסולים למזבח למרות שיש רק סכנה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים