הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ה' דצמבר 06, 2018 12:28 am
ניתוח השאלה:
אליבא דר"מ וראב"י לא תיבעי לך, דאמרי חיוב שמירה של תם ושל מועד שוה.
ואליבא דרבי אליעזר דאמר 'אין לו שמירה אלא סכין' נמי לא תיבעי לך, דפשיטא דלא אמר לה אלא בשור שהוא מועד ליגח ג"פ.
כי תיבעי לך אליבא דר"י דאמר תם בעי שמירה מעולה ומועד סגי ליה בשמירה פחותה, שור תם דנטריה שמירה פחותה ולא נטריה שמירה מעולה ויצא והזיק את האדם, לר"ע כוליה נזק בעי שלומי כדין שור תם, או כלל כלל לא בעי שלומי כדין שור מועד.
תשובה:
מסתברא, כשם שהוא משלם מגופו כשור תם, כך משלם בדלא נטריה שמירה מעולה כשור תם.