עזריאל ברגר כתב:השאלה היא האם לדעה זו יש מושג של בעלות על "חצי שדה בלתי מבורר" וכו'.
עזריאל ברגר כתב:לך תמוה. לי לא.
מילתא דתליא בסברא היא, ואם נמצא לזה ראיה - נכריע את ספקותינו.
עזריאל ברגר כתב:חשבתי שאין צורך לענות על טענה דמגוגית-זולה
עזריאל ברגר כתב:גם אתה יודע שהיא לא רצינית.
עזריאל ברגר כתב:ואם תחזור שוב על טענות שכבר טענת - מסתמא כבר לא אענה עליהן עוד פעם...
עזריאל ברגר כתב:למכור חצי שדה או למכור חצי מהבעלות על השדה - לכו"ע זה עכ"פ כמעט אותו דבר.
עזריאל ברגר כתב:סיגר וקטנוע (לא יודע מדוע אלו דוגמאותיך).
עזריאל ברגר כתב:סיגר וקטנוע...הם שני חפצים שונים.
עזריאל ברגר כתב:אם קניתי חצי שדה, ונהייתי חצי בעלים על כל השדה - זה בוודאי יהיה אותו המחיר, או עכ"פ קרוב מאוד, בכדי שהדעת טועה. וגם רוב העם לא יודעים להבחין בחילוק זה.
משא"כ שאר הדוגמאות שהבאת.
הפשטן כתב:עזריאל ברגר כתב:אם קניתי חצי שדה, ונהייתי חצי בעלים על כל השדה - זה בוודאי יהיה אותו המחיר, או עכ"פ קרוב מאוד, בכדי שהדעת טועה. וגם רוב העם לא יודעים להבחין בחילוק זה.
משא"כ שאר הדוגמאות שהבאת.
מה פתאום חצי בעלים (על כל השדה)? המ"ד שעליו אנחנו מדברים סובר, שאם למשל שני אחים ירשו שדה, אז כל אחד מהם נעשה בעלים שלם על כל השדה.
אני באמת לא יודע מנין שאבת את המושג "חצי בעלות", שבו מעולם לא נתקלתי - גם לא בקשר לחקירת האחרונים לגבי גדר שותפות.
עזריאל ברגר כתב:למכור חצי שדה או למכור חצי מהבעלות על השדה - לכו"ע זה עכ"פ כמעט אותו דבר...כשיש 2 בעלים על כל השדה - אני קורא לזה חצי בעלות, וכשיש 3 - שליש וכו'.
עזריאל ברגר כתב:הרי ברור שכאשר אחד מהם ירצה למכור את חלקו לאחרים - הוא לא יכול לקחת מחיר של כל השדה אלא חציו/שלישו.
עזריאל ברגר כתב:טענו חיטים והודה לו לזכר קדשו.
א. דיברתי בסתמא ואתה מדבר במפורש.
ב. כתבתי כמעט.
עזריאל ברגר כתב:ייתכן שלדעה זו אי אפשר למכור חצי בלתי מבורר, וכל קנין כזה איננו מכירה אלא רק התחייבות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 373 אורחים