עושה חדשות כתב:אבל מחמת זה (החשש הראשון) להפסיק לאכול בשר? זו לא שמענו.
ואיך זה יגרע מבהמה שנאבדה ריאתה שהיא מותרת,
וכפי שאמר רש"י לרבותיו, "אתמול אכלנו חלבה ועכשיו נאסור את בשרה"?
ונתקבלו דבריו וכך קי"ל.
עושה חדשות כתב:ההלכה הכי פשוטה בעולם, שבהסתמך עליה אתה שותה חלב כל יום, ובהתאם לזה אתה יכול לאכול בשר בהמה גם אם אתה חושש שהיא לא נבדקה כראוי או לא נבדקה בכלל, כדין הפסוק בשו"ע שאם אבדה הריאה הבהמה מותרת באכילה. זה הכל בסך הכל.
כמובן ראוי לזרז את הבודקים לעשות מלאכתם כראוי ולשפר כמה שאפשר, וזה חובה גמורה עליהם, וההתרשלות בזה (אם אכן יש) היא פשע, ואם הוציאו טריפה גמורה מתח"י זהו איסור גמור. אבל מי שאומר שבגלל החששות האלו הוא לא אוכל בשר, אז קודם כל שיפסיק מיד לשתות חלב. זה אותם אחוזים בדיוק אם לא יותר. מה יש כאן להאריך?
וזה טעות, כי להדיא פסק הרמ"א בסי' לט להחמיר בדין נאבדה הריאה, ז"ל "ויש מחמירין אם נאבדה הריאה, ואין להתיר רק במקום הפסד גדול או בגדיים וטלאים וחיות שאין סרכות מצויות בהם".
ורק המחבר מיקל בזה, אבל גם בשיטתו דנו הנו"כ לאסור אם אבדה במזיד, וצ"ע אי הכא חשיב כמו מזיד, ויל"פ.
עכ"פ כל מש"כ בענין זה היה טעות גמורה להיוצאים ביד רמ"א, והוא רחום יכפר עוון.