הסקרן_הקטן כתב:היכן המלבי"ם פרסם תאריך?
002 כתב:שמעתי בדרשה בבית כנסת מהרב שאמר ש"תחיית המתים תהיה בוודאי בעשרים שנים הקרובות".
והביא את הרמב"ן שכותב על הפסוק "האלף לך שלמה ומאתים לנוטרים את פריו" שבמאתים שנה לפני סוף האלף השישי זה כבר יהיה לאחר תחיית המתים.
ולפי זה בעוד 20 שנה יהיה שנת ת"ת שזה 200 שנה לפני סוף האלף השישי.
ועל כן הוא עורר את כולם לצפות ביתר שאת לביאת המשיח בקרוב כי לא נשאר עוד הרבה לחכות.
ומה שכתוב תיפח רוחן של מחשבי קיצין, הוא אמר שזה לא נוהג כיום. והביא את דברי רבי מאיר ליבוש - המלבי"ם (מחבר פירוש מלבי"ם על התנ"ך), ששאלוהו כיצד הוא מתיר לעצמו לעסוק בחישובי הקץ, הדפיס קול-קורא ובו הביא משל מילד שאביו לקחו עמו במסעו לעיר הירידים לייפציג. הייתה זו נסיעה קשה וארוכה. כשאך יצאו מעיר מגוריהם, והילד התחיל לסבול את טלטולי העגלה, שאל את אביו מתי כבר יגיעו ללייפציג. האב גער בו: 'מה אתה שואל שאלה של שטות'. בוקר אחד, אחרי נסיעה ממושכת, פנה האב אל העגלון ושאלו אם הם כבר קרובים ללייפציג. התפלא הילד ושאל את אביו: 'הרי אמרת שזו שאלה של שטות?!'. צחק האב: 'כשאך יצאנו לדרך ושאלת מתי כבר נגיע, הייתה זו שאלה של שטות, אך עתה, כשאנו כבר קרובים ללייפציג, הרי השאלה במקומה עומדת'. כך סיים המלבי"ם: "ודאי בתחילת הגלות אסרו חז"ל לחשב קיצים... אבל כעת, שאנו עומדים כבר תחת 'לייפציג', שפיר מותר וראוי לשאול שאלות כאלה".
למה לא כולם מעוררים את זה, ולא מביאים את זה לידעת אלו שלא מכירים את דברי הרמב"ן שהגאולה ממשמשת וקרובה יותר מתמיד?
א. פירוש הרמב"ן לשיר השירים הוא לא להרמב"ן.002 כתב:שמעתי בדרשה בבית כנסת מהרב שאמר ש"תחיית המתים תהיה בוודאי בעשרים שנים הקרובות".
והביא את הרמב"ן שכותב על הפסוק "האלף לך שלמה ומאתים לנוטרים את פריו" שבמאתים שנה לפני סוף האלף השישי זה כבר יהיה לאחר תחיית המתים.
ולפי זה בעוד 20 שנה יהיה שנת ת"ת שזה 200 שנה לפני סוף האלף השישי.
ועל כן הוא עורר את כולם לצפות ביתר שאת לביאת המשיח בקרוב כי לא נשאר עוד הרבה לחכות.
ומה שכתוב תיפח רוחן של מחשבי קיצין, הוא אמר שזה לא נוהג כיום. והביא את דברי רבי מאיר ליבוש - המלבי"ם (מחבר פירוש מלבי"ם על התנ"ך), ששאלוהו כיצד הוא מתיר לעצמו לעסוק בחישובי הקץ, הדפיס קול-קורא ובו הביא משל מילד שאביו לקחו עמו במסעו לעיר הירידים לייפציג. הייתה זו נסיעה קשה וארוכה. כשאך יצאו מעיר מגוריהם, והילד התחיל לסבול את טלטולי העגלה, שאל את אביו מתי כבר יגיעו ללייפציג. האב גער בו: 'מה אתה שואל שאלה של שטות'. בוקר אחד, אחרי נסיעה ממושכת, פנה האב אל העגלון ושאלו אם הם כבר קרובים ללייפציג. התפלא הילד ושאל את אביו: 'הרי אמרת שזו שאלה של שטות?!'. צחק האב: 'כשאך יצאנו לדרך ושאלת מתי כבר נגיע, הייתה זו שאלה של שטות, אך עתה, כשאנו כבר קרובים ללייפציג, הרי השאלה במקומה עומדת'. כך סיים המלבי"ם: "ודאי בתחילת הגלות אסרו חז"ל לחשב קיצים... אבל כעת, שאנו עומדים כבר תחת 'לייפציג', שפיר מותר וראוי לשאול שאלות כאלה".
למה לא כולם מעוררים את זה, ולא מביאים את זה לידעת אלו שלא מכירים את דברי הרמב"ן שהגאולה ממשמשת וקרובה יותר מתמיד?
מלבב כתב:002 כתב:שמעתי בדרשה בבית כנסת מהרב שאמר ש"תחיית המתים תהיה בוודאי בעשרים שנים הקרובות".
והביא את הרמב"ן שכותב על הפסוק "האלף לך שלמה ומאתים לנוטרים את פריו" שבמאתים שנה לפני סוף האלף השישי זה כבר יהיה לאחר תחיית המתים.
ולפי זה בעוד 20 שנה יהיה שנת ת"ת שזה 200 שנה לפני סוף האלף השישי.
ועל כן הוא עורר את כולם לצפות ביתר שאת לביאת המשיח בקרוב כי לא נשאר עוד הרבה לחכות.
ומה שכתוב תיפח רוחן של מחשבי קיצין, הוא אמר שזה לא נוהג כיום. והביא את דברי רבי מאיר ליבוש - המלבי"ם (מחבר פירוש מלבי"ם על התנ"ך), ששאלוהו כיצד הוא מתיר לעצמו לעסוק בחישובי הקץ, הדפיס קול-קורא ובו הביא משל מילד שאביו לקחו עמו במסעו לעיר הירידים לייפציג. הייתה זו נסיעה קשה וארוכה. כשאך יצאו מעיר מגוריהם, והילד התחיל לסבול את טלטולי העגלה, שאל את אביו מתי כבר יגיעו ללייפציג. האב גער בו: 'מה אתה שואל שאלה של שטות'. בוקר אחד, אחרי נסיעה ממושכת, פנה האב אל העגלון ושאלו אם הם כבר קרובים ללייפציג. התפלא הילד ושאל את אביו: 'הרי אמרת שזו שאלה של שטות?!'. צחק האב: 'כשאך יצאנו לדרך ושאלת מתי כבר נגיע, הייתה זו שאלה של שטות, אך עתה, כשאנו כבר קרובים ללייפציג, הרי השאלה במקומה עומדת'. כך סיים המלבי"ם: "ודאי בתחילת הגלות אסרו חז"ל לחשב קיצים... אבל כעת, שאנו עומדים כבר תחת 'לייפציג', שפיר מותר וראוי לשאול שאלות כאלה".
למה לא כולם מעוררים את זה, ולא מביאים את זה לידעת אלו שלא מכירים את דברי הרמב"ן שהגאולה ממשמשת וקרובה יותר מתמיד?
מה זה שונה מכל הקיצים שחזו ולא התגשמו?
מקדש מלך כתב:בסוף דניאל המלבי"ם מחשב את הקץ. אבל לפי זכרוני הוא כותב ש'אולי יהיו דברינו לרצון להחיש את ישע', ובודאי שאינו מתחייב על הקץ ההוא, שאגב כבר עבר.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מקדש מלך
והמשיח יבא בקרוב, ויצביע עלי ויאמר ׳לכגון אלו הגעתי׳.
ואח"כ ישאל את כולם אם זכו לתמוך בי, שזה כידוע מהשאלות הראשונות שירצה לדעת, האם תמכו בהליטוואקעס, ובפרט לפ"ב.
ויצביע על הלבוש שלי, עם הקנייטש שבכובעי, ויאמר שבזכות זה הגיע.
ואח"כ יצביע על האיש שלא עזר לי ולא קבל את ילדי להמוסד שלו, ויאמר ׳הוא זה שעיכב אותי׳.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אתה מחפש מקורות להבדיחות שלי?
מסופר שהרבי בונם אמר שהוא יכול להביא את המשיח, רק שהוא לא רוצה שהחוזה ירגיש רע שהתלמיד הביאו ולא הוא.
כאשר סיפרו את הבדיחה הזאת להרב אהרן קוטלר, הפסיק את השחוק ואמר שזה בדיוק מה שאמר משה רבינו ׳שלח נא ביד תשלח׳, שהיה מוכן לוותר על הגאולה שלא לפגוע באחיו.
עכ"פ, הבדיחת חיות וקיימות, ושיפסיקו אנשי המזרח התיכון לשגע את השכל עם הבל הבלי הבלים. כבר למדנו עם הילדים האוטיסטים וכדו׳, שמדובר ברכיבה כל הרגשים ואכזבות שונות
ה'סידור' כתב:אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ
וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ
עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּוֹ
בְּכָל יוֹם
שֶׁיָּבוֹא
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אתה מחפש מקורות להבדיחות שלי?
מסופר שהרבי בונם אמר שהוא יכול להביא את המשיח, רק שהוא לא רוצה שהחוזה ירגיש רע שהתלמיד הביאו ולא הוא.
כאשר סיפרו את הבדיחה הזאת להרב אהרן קוטלר, הפסיק את השחוק ואמר שזה בדיוק מה שאמר משה רבינו ׳שלח נא ביד תשלח׳, שהיה מוכן לוותר על הגאולה שלא לפגוע באחיו.
עכ"פ, הבדיחת חיות וקיימות, ושיפסיקו אנשי המזרח התיכון לשגע את השכל עם הבל הבלי הבלים. כבר למדנו עם הילדים האוטיסטים וכדו׳, שמדובר ברכיבה כל הרגשים ואכזבות שונות
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איזה הפתעה! יש מעלה להרב אהרן קוטלר (של הסיפור) מעל מקדש מלך בפורום אוצה"ח!
עכ"פ, הסיפור הזה היה נראה לי חלק והמשך מהמחלוקת בין פשיסחא ללובלין, דבר שהרב אהרן קוטלר מסתמא לא היה מודע אליו.
אמנם זה ברור, שכל הסיפורים מזה שכמעט הביא את המשיח, וזה שהיה יכול להביא את המשיח וכדו׳, הצד השווה שבהם שהמשיח לא בא.
אגב, משה רבינו לא מיאן בגאולה ולא וויתר עליו, הוא רק ביקש שתבא ע"י מי שרגיל להשתלח. כך שקשה מאד לדמות את זה לסיפורי פרשיסחא.
תוכן כתב:ככל שעוברים השנים מתברר יותר ויותר שהרמב"ם צדק שהעולם יתקיים יותר מששת אלפים שנה.
תוכן כתב:ככל שעוברים השנים מתברר יותר ויותר שהרמב"ם צדק שהעולם יתקיים יותר מששת אלפים שנה.
יאיר כתב:תוכן כתב:ככל שעוברים השנים מתברר יותר ויותר שהרמב"ם צדק שהעולם יתקיים יותר מששת אלפים שנה.
כל עוד לא הגעת קרוב מאוד ל - 6000 אין לזה כ"כ משמעות.
אגב, הרמב"ם הסביר את הגמ' "..ששת אלפי...וחד חרוב"?
יאיר כתב:תוכן כתב:ככל שעוברים השנים מתברר יותר ויותר שהרמב"ם צדק שהעולם יתקיים יותר מששת אלפים שנה.
כל עוד לא הגעת קרוב מאוד ל - 6000 אין לזה כ"כ משמעות.
אגב, הרמב"ם הסביר את הגמ' "..ששת אלפי...וחד חרוב"?
סעדיה כתב:תוכן כתב:ככל שעוברים השנים מתברר יותר ויותר שהרמב"ם צדק שהעולם יתקיים יותר מששת אלפים שנה.
????
יאיר כתב:פירוש הגר"א על ספרא דצניעותא:
הגאון מוילנא בפירושו על הפרק החמישי בספר שמדבר על מעשה בראשית מבאר בהאי לישנא: "ודע שכל אלו הימים הן רמז לששת אלפים שנה שהן ו' ימים כמש"ל פ"א שתא אלפין שנין תליין בשת אקדמאי. וכל הפרטים שהן בו' ימים אלו הן מתנהגין בו' אלפים כל א' ביומו ובשעתו ומכאן תדע קץ הגאולה שהוא בעתה ח"ו כשלא יהיו זכאין שהוא קץ האחרון ומשביע אני את הקורא בה' אלוקי ישראל שלא יגלה זה.
חרסון כתב:חשוב לציין שהאימרה 'ידועה' בשם ר' חיים (אף כי ככה"נ היא אכן נאמרה ע"י הגרי"ז). והאריך בביאורה (אני מציין זאת בשל הפיקנטיות) הגר"ע יוסף ז"ל באחד מספרי 'תחומין'..
אוצר החכמה כתב:יאיר כתב:פירוש הגר"א על ספרא דצניעותא:
הגאון מוילנא בפירושו על הפרק החמישי בספר שמדבר על מעשה בראשית מבאר בהאי לישנא: "ודע שכל אלו הימים הן רמז לששת אלפים שנה שהן ו' ימים כמש"ל פ"א שתא אלפין שנין תליין בשת אקדמאי. וכל הפרטים שהן בו' ימים אלו הן מתנהגין בו' אלפים כל א' ביומו ובשעתו ומכאן תדע קץ הגאולה שהוא בעתה ח"ו כשלא יהיו זכאין שהוא קץ האחרון ומשביע אני את הקורא בה' אלוקי ישראל שלא יגלה זה.
לא הבנתי מה הבאת. אם זה דבר שפשוט להבינו על מה השביע הגר"א ואם זה מסובך לדעת מה הגר"א התכוון מה אנחנו יודעים מזה.
אוצר החכמה כתב:יאיר כתב:פירוש הגר"א על ספרא דצניעותא:
הגאון מוילנא בפירושו על הפרק החמישי בספר שמדבר על מעשה בראשית מבאר בהאי לישנא: "ודע שכל אלו הימים הן רמז לששת אלפים שנה שהן ו' ימים כמש"ל פ"א שתא אלפין שנין תליין בשת אקדמאי. וכל הפרטים שהן בו' ימים אלו הן מתנהגין בו' אלפים כל א' ביומו ובשעתו ומכאן תדע קץ הגאולה שהוא בעתה ח"ו כשלא יהיו זכאין שהוא קץ האחרון ומשביע אני את הקורא בה' אלוקי ישראל שלא יגלה זה.
לא הבנתי מה הבאת. אם זה דבר שפשוט להבינו על מה השביע הגר"א ואם זה מסובך לדעת מה הגר"א התכוון מה אנחנו יודעים מזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 244 אורחים