שליטא כתב:אעשה לו עזר כנגדו ש"מ שהאישה נועדה להיות עזר לאיש
כלומר העיקר הוא האיש
אבל מצד שני אנו רואים שרוב ככל החיובים הם על הבעל ולא על האישה
וכן הבעל צריך לשמח את אשתו שנה ראשונה כו' כו'
ש"מ העיקר זו האישה ולא האיש??
אשמח לשמוע דעות בענין
עשוי לנחת כתב:שליטא כתב:אעשה לו עזר כנגדו ש"מ שהאישה נועדה להיות עזר לאיש
כלומר העיקר הוא האיש
אבל מצד שני אנו רואים שרוב ככל החיובים הם על הבעל ולא על האישה
וכן הבעל צריך לשמח את אשתו שנה ראשונה כו' כו'
ש"מ העיקר זו האישה ולא האיש??
אשמח לשמוע דעות בענין
אתה הרי מתחתן אוטוטו, לא?!
אז עוד כמה חודשים תגיד בעצמך פשט...
תורה תמימה כתב:מי העיקר העוזר או הנעזר ודאי שעיקר הוא האיש במעשי המצוות ובישובו של עולם מלבד לשבת יצרה וגם בזה החיוב עליו ולא עליה והיא רק העזר בכל הדברים הידועים. אכן יש עוד פנים לדבר כגון אשתו כגופו אך ללא זאת בהיותו עיקר הבית עליו גם מוטל לשמחה כי היא אין לה משלה כלום והכל מכח היותה מקבל
שליטא כתב:היא גופא מדוע ה' ית' ברא אותה כשאין לה שמחה משלה?! מה הענין שהבעל יתעסק בדברים הללו??!
אם המטרה העיקרית היא עבודת ה', אם כן מה הענין של הבעל להתעסק בדברים כאלה נמוכים?? (לשמח, לדאוג כו' כו')
(כמובן שאני רק מנסה לחדד את השאלה...)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 461 אורחים