אור החיים סוף פרשת בלק: וַיִּדְקֹר אֶת שְׁנֵיהֶם. קָשֶׁה, בִּשְׁלָמָא דְּקִירַת אִישׁ יִשְׂרָאֵל כְּמִשְׁפַּט הַהֲלָכָה שֶׁקַּנָּאִים פּוֹגְעִים בּוֹ, אֲבָל הָאִשָּׁה אֵינָהּ חַיֶּבֶת מִיתָה וְאֵינָהּ מְצֻוָּה. וְאֶפְשָׁר שֶׁדָּן בָּהּ מִשְׁפַּט הַבְּהֵמָה, דִּכְתִיב 'וְאֶת הַבְּהֵמָה תַּהֲרֹגוּ', וּכְתִיב 'אֲשֶׁר בְּשַׂר חֲמוֹרִים בְּשָׂרָם'.
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פי"ב ה"י: יִשְׂרָאֵל הַבָּא עַל הַגּוֹיָה – הֲרֵי זוֹ נֶהֱרֶגֶת, מִפְּנֵי שֶׁבָּאת לְיִשְׂרָאֵל תַּקָּלָה עַל יָדֶיהָ, כִּבְהֵמָה. וְדָבָר זֶה מְפֹרָשׁ בַּתּוֹרָה, שֶׁנֶּאֱמַר 'הֵן הֵנָּה הָיוּ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל בִּדְבַר בִּלְעָם' וְגוֹ', 'וְכָל אִשָּׁה יֹדַעַת אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר הֲרֹגוּ'.
שנויי נוסחאות (מהדורת פרנקל): ה"י. הלכה זו מחקה הצנזור בדפוס וילנא.
האם זאת בגדר האפשר שלרבינו 'אור החיים' היתה מהדורה מצונזרת של הרמב"ם, ולפיכך נצרך לחדש דבר זה מדעתו?