אוצר החכמה כתב:אני לא מכיר את המנ"ח אבל השאלה תמוהה בתרתי
א. זה לא נקרא ספק פיקוח נפש אלא סכנה ומותר לאדם להכניס עצמו לחשש סכנה לצורך פרנסתו למשל כמו שמבואר בנו"ב מוכי לחינם נתלה זה באילן, וכמו כל מפרשי ימים.
ב. גם לעניין זה כנראה מלחמה זה עניין אחר, וכבר כתב בעניין זה בהעמק דבר כמדומני בפרשת נח.
כהמשך למה שכתב הרב אוצה"ח להביא שמותר לסכן עצמו לצורך פרנסה מצאתי לנכון להעתיק כאן מתוך שו"ת ציץ אליעזר חלק ט סימן יז
ועוד זאת נלפענ"ד דבהיות דהרופא עושה כן ליטפל בחולים עבור פרנסתו א"כ מותר לו משום כך ליכנס גם בספק סכנה, ובדומה למה שהתירה תורה לפועל ליכנס למקומות סכנה עבור פרנסתו כדכתיב ואליו הוא נושא את נפשו ודרשינן בב"מ ד' קי"ב ע"א: מפני מה עלה זה בכבש ונתלה באילן ומסר את עצמו למיתה לא על שכרו, (עיין יו"ד סי' קט"ז סעי' ה'), הרי דמותר לאדם למסור את עצמו למיתה. דהיינו ליכנס למקומות מסוכנים שיתכן שיהרג שם לשם פרנסתו. [דבל"כ הרי אסור. ויעוין בספר חסידים סי' תרע"ה דההולך למקום סכנה כגון על קרח או בחורבה ישנה וכו' גורם מיתה לעצמו וכו' עיי"ש]. וא"כ ה"ה גם ברופא העובד לשם פרנסה, ובפרט כשמחוק המדינה הוא שאם לא יתנהג בכזאת ויתרשל ליטפל בחולים כאלה ישללו ממנו רשיונו ותישלל פרנסתו ממנו.
ובכזאת מצינו באמת גם בשו"ת נודע ביהודה מהדו"ת חיו"ד סי' י' שהתיר לאיש יהודי להכניס א"ע למקום גדודי חיות רעות אם עני הוא ועושה זאת לפרנסתו, ובנמקו, דלזה התורה התירה כמו כל סוחרי ימים מעבר לים, שכל מה שהוא לצורך מחייתו ופרנסתו אין ברירה והתורה אמרה ואליו הוא נושא את נפשו ואמרו רז"ל מפני מה זה עלה בכבש וכו' עיי"ש.
ובאמת לפי"ז לא ידעתי מה הפשט במנחת חינוך מדוע הסתפק אם אסור לו להמשיך במלחמת מצווה שהרי לא גרע מפרנסה וכפי שהק' רבינו אוצה"ח וצ"ע.