סגי נהור כתב:עכ"פ, ר' יום טוב עהרליך שחי בין חסידי סטאמר
שחי בין חסידי סטאמר? מה זאת אומרת?
שחי בעיר שהיו בו חסידי סאטמאר?
סגי נהור כתב:עכ"פ, ר' יום טוב עהרליך שחי בין חסידי סטאמר
הפצת המעיינות כתב:קראקובער כתב:[אומרים בשם הרב פינקוס שבזמנינו האדמו"ר מסטמאר גם היה מסכים שצריך ללכת לבחירות. (זה מופרך אבל לא שונה מכל הנ"ל)
זה לא מופרך קראתי על זה
עקביה כתב:אם כבר יורדים כאן על סאטמר,
שמעתי פעם שבסאטמר מתנגדים ליוזמת הדף היומי, וכי אין שם שיעורי דף יומי.
זה נכון?
אראל כתב:חיימשה כתב:אולי הרב אראל יואיל לבאר לנו איך אפשר לחתום על בקשה לאזרחות אמריקאית, כאשר נכלל שם הצהרת אמונים לחוקי ארה"ב, אשר לכאורה כל האיסורים הנוראים המפורשים בספר ויואל משה מתקיימים בזה ביתר חומרה.
החילוק פשוט להבין למי שרוצה להבין..., מחוקקי חוקי ארה"ב הם גוים גמורים ואינם מצווים כלל וכלל במצות התורה, אין כאן חיוב ערבות כלל וכלל (חוקי תועבה הם בדרך כלל חוקים של רשות, כלומר דמקרטיא וחופש שווה לכל המינים וכו' שכל אחד יכול להתנהג לפי רצונו, ואינם בגדר 'מחייבים' את כל יחיד ויחיד שיעבור על התועבות, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא הם מצווים ועומדים מהר סיני לשמור כל פרטי התורה ומצותיה, והבוחרים בחברי ממשלתה מסייעים לעוברי עבירה לחוקק חוקים נגד התורה, ויש כאן חיוב ערבות וכו']
חיימשה כתב:לא עונים לך כי השאלה מנוסחת כקנטרנית.
מה השאלה? אם יש אפשרות לשנות לטובה את מצב אחינו ב''י והאפשרויות לחיות כיהודי בארה''ב ברור שחל ע''ז חיוב גמור.
בעיני אין כלל 2 צדדים בדבר.
התשובה שלך בעניין אזרחות אמריקאית היא מתחמקת בעליל, כי המחויבות של אזרח אמריקאי היא לאפשר ולממן בכספי המיסוי שלו את כל התועבות הגרועות שבעולם כולל עבירות על ז' מצוות בני נח.
חיימשה כתב:לא עונים לך כי השאלה מנוסחת כקנטרנית.
מה השאלה? אם יש אפשרות לשנות לטובה את מצב אחינו ב''י והאפשרויות לחיות כיהודי בארה''ב ברור שחל ע''ז חיוב גמור.
בעיני אין כלל 2 צדדים בדבר.
התשובה שלך בעניין אזרחות אמריקאית היא מתחמקת בעליל, כי המחויבות של אזרח אמריקאי היא לאפשר ולממן בכספי המיסוי שלו את כל התועבות הגרועות שבעולם כולל עבירות על ז' מצוות בני נח.
לענין כתב:אראל כתב:חיימשה כתב:אולי הרב אראל יואיל לבאר לנו איך אפשר לחתום על בקשה לאזרחות אמריקאית, כאשר נכלל שם הצהרת אמונים לחוקי ארה"ב, אשר לכאורה כל האיסורים הנוראים המפורשים בספר ויואל משה מתקיימים בזה ביתר חומרה.
החילוק פשוט להבין למי שרוצה להבין..., מחוקקי חוקי ארה"ב הם גוים גמורים ואינם מצווים כלל וכלל במצות התורה, אין כאן חיוב ערבות כלל וכלל (חוקי תועבה הם בדרך כלל חוקים של רשות, כלומר דמקרטיא וחופש שווה לכל המינים וכו' שכל אחד יכול להתנהג לפי רצונו, ואינם בגדר 'מחייבים' את כל יחיד ויחיד שיעבור על התועבות, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא הם מצווים ועומדים מהר סיני לשמור כל פרטי התורה ומצותיה, והבוחרים בחברי ממשלתה מסייעים לעוברי עבירה לחוקק חוקים נגד התורה, ויש כאן חיוב ערבות וכו']
ממש לא נכון
בני נח מצווים על הדינים [ובכלל זה החוקים המאשרים את התועבות הם נוגדים לדינים].
אראל כתב:אני קצת מבולבל מי קינטר את מי, אבל אם בקנטרנות עסקינן, מוצא אני את עצמי על הירח, ואנכי לא ידעתי איה איפה, פתחתי עיני וראיתי עצמי בשאטעל הנוחת על הירח, ומולי עומדים קבוצה שולית של כמה נטו"ק'ניקעס וסטמורים ור' יום טוב ערליך בראשם הצועקים לאמר: 'גיוואלד, זה לא הירח', נשאתי את עיני לשמים והנה אני רואה כותרת האשכול 'דעת החזון איש בענין הצבעה לבחירות'....
רגע, מי מקנטר כאן??
אראל כתב:לענין כתב:אראל כתב:חיימשה כתב:אולי הרב אראל יואיל לבאר לנו איך אפשר לחתום על בקשה לאזרחות אמריקאית, כאשר נכלל שם הצהרת אמונים לחוקי ארה"ב, אשר לכאורה כל האיסורים הנוראים המפורשים בספר ויואל משה מתקיימים בזה ביתר חומרה.
החילוק פשוט להבין למי שרוצה להבין..., מחוקקי חוקי ארה"ב הם גוים גמורים ואינם מצווים כלל וכלל במצות התורה, אין כאן חיוב ערבות כלל וכלל (חוקי תועבה הם בדרך כלל חוקים של רשות, כלומר דמקרטיא וחופש שווה לכל המינים וכו' שכל אחד יכול להתנהג לפי רצונו, ואינם בגדר 'מחייבים' את כל יחיד ויחיד שיעבור על התועבות, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא הם מצווים ועומדים מהר סיני לשמור כל פרטי התורה ומצותיה, והבוחרים בחברי ממשלתה מסייעים לעוברי עבירה לחוקק חוקים נגד התורה, ויש כאן חיוב ערבות וכו']
ממש לא נכון
בני נח מצווים על הדינים [ובכלל זה החוקים המאשרים את התועבות הם נוגדים לדינים].
לא הבהרתי עצמי כה"צ, יש חילוק בין חותם אזרחות ארה"ב המאשר שמקבל עליו כאן להתנהג כפי שיחייבנו חוקי המדינה, וחוקי תועבה אינם 'מחייבים' כל יחיד ויחיד לעצמו, אלא שנותן לגיטימציה להמתועבים שיתנהגו כרצונם, והלא אין שום חיוב ערבות ותוכחה לבן נח וע"י קבלת אזרחות אני מאשר שלא אמחה ביד הגוי השכן שלי שמתנהג בדרכו המתועב באישור חוקי המדינה, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא יש כאן חיוב ערבות ותוכחה.
אבל אה"נ המועמד חבר הסענאט וקונגרס, מחוקק החוקים, בודאי שהוא עצמו עובר עבירה בזה שמאשר חוקים המנוגדים לשבע מצות ב"נ, ומסייע לידי עוברי עבירה, ולכאורה הבוחר בו עובר על איסור לפי שיטת הרב מסטמר, [ודברי המהר"ם שיק לא שייכים לכאן], שהרי יש לו שותפות וסיוע בעוברי עבירה, אני לעצמי איני רואה חילוק בזה, כמו שאיני רואה חילוק בין ה'חוב קדוש' של מחייבי הבחירות במדינת ישראל להבחירות בארה"ב. [ומה שמאריך הליטוואק, כנראה שהוא לא בקי כלל במציאות הבחירות בארה"ב וגודל כוחה ותוצאתיה, ולדבריו לעיל לכאו' זה נובע פשוט מ'עצלנות'...., תשאל את כל מי שעסוק בעסקנות או בשתדלנות, אם יש איזה שפה נוספת עם הפולטיקאים, מבלעדי השתתפות ב'בחירות']
עקביה כתב:אם כבר יורדים כאן על סאטמר,
שמעתי פעם שבסאטמר מתנגדים ליוזמת הדף היומי, וכי אין שם שיעורי דף יומי.
זה נכון?
ר' אראל בארה''ב יש לא פחות יהודים מבישראל, לדאבונינו רוב רובם עוברים על כל עברות שבתורה בשאט נפש, ובחתימתך לאזרחות אתה מתחייב שלא להפריע להם... בדיוק כמו אצל הציונים ופי כמה וכמהאראל כתב:לענין כתב:אראל כתב:חיימשה כתב:אולי הרב אראל יואיל לבאר לנו איך אפשר לחתום על בקשה לאזרחות אמריקאית, כאשר נכלל שם הצהרת אמונים לחוקי ארה"ב, אשר לכאורה כל האיסורים הנוראים המפורשים בספר ויואל משה מתקיימים בזה ביתר חומרה.
החילוק פשוט להבין למי שרוצה להבין..., מחוקקי חוקי ארה"ב הם גוים גמורים ואינם מצווים כלל וכלל במצות התורה, אין כאן חיוב ערבות כלל וכלל (חוקי תועבה הם בדרך כלל חוקים של רשות, כלומר דמקרטיא וחופש שווה לכל המינים וכו' שכל אחד יכול להתנהג לפי רצונו, ואינם בגדר 'מחייבים' את כל יחיד ויחיד שיעבור על התועבות, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא הם מצווים ועומדים מהר סיני לשמור כל פרטי התורה ומצותיה, והבוחרים בחברי ממשלתה מסייעים לעוברי עבירה לחוקק חוקים נגד התורה, ויש כאן חיוב ערבות וכו']
ממש לא נכון
בני נח מצווים על הדינים [ובכלל זה החוקים המאשרים את התועבות הם נוגדים לדינים].
לא הבהרתי עצמי כה"צ, יש חילוק בין חותם אזרחות ארה"ב המאשר שמקבל עליו כאן להתנהג כפי שיחייבנו חוקי המדינה, וחוקי תועבה אינם 'מחייבים' כל יחיד ויחיד לעצמו, אלא שנותן לגיטימציה להמתועבים שיתנהגו כרצונם, והלא אין שום חיוב ערבות ותוכחה לבן נח וע"י קבלת אזרחות אני מאשר שלא אמחה ביד הגוי השכן שלי שמתנהג בדרכו המתועב באישור חוקי המדינה, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא יש כאן חיוב ערבות ותוכחה.
']
סגי נהור כתב:ברוז כתב:קראקובער כתב:
נ.ב. אם כבר מדברים על קנאות אומרים שברגע שממשלת הכופרים ינחיתו חללית על הירח, הסטמארים יפסיקו להגיד קידוש לבנה...
יש לי תחושת בטן שהחללית תתקע היכן שהוא בדרך ולא תגיע לירח.
אם אינני טועה, בסאטמר כופרים בכל מעשה הנחיתה על הירח. האין זאת?
עכ"פ, ר' יום טוב עהרליך (שחי בין חסידי סטאמר) מפזם באחד מתקליטיו שזהו שקר ואין להאמין לכך.
חיימשה כתב:ר' אראל בארה''ב יש לא פחות יהודים מבישראל, לדאבונינו רוב רובם עוברים על כל עברות שבתורה בשאט נפש, ובחתימתך לאזרחות אתה מתחייב שלא להפריע להם... בדיוק כמו אצל הציונים ופי כמה וכמהאראל כתב:לענין כתב:אראל כתב:חיימשה כתב:אולי הרב אראל יואיל לבאר לנו איך אפשר לחתום על בקשה לאזרחות אמריקאית, כאשר נכלל שם הצהרת אמונים לחוקי ארה"ב, אשר לכאורה כל האיסורים הנוראים המפורשים בספר ויואל משה מתקיימים בזה ביתר חומרה.
החילוק פשוט להבין למי שרוצה להבין..., מחוקקי חוקי ארה"ב הם גוים גמורים ואינם מצווים כלל וכלל במצות התורה, אין כאן חיוב ערבות כלל וכלל (חוקי תועבה הם בדרך כלל חוקים של רשות, כלומר דמקרטיא וחופש שווה לכל המינים וכו' שכל אחד יכול להתנהג לפי רצונו, ואינם בגדר 'מחייבים' את כל יחיד ויחיד שיעבור על התועבות, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא הם מצווים ועומדים מהר סיני לשמור כל פרטי התורה ומצותיה, והבוחרים בחברי ממשלתה מסייעים לעוברי עבירה לחוקק חוקים נגד התורה, ויש כאן חיוב ערבות וכו']
ממש לא נכון
בני נח מצווים על הדינים [ובכלל זה החוקים המאשרים את התועבות הם נוגדים לדינים].
לא הבהרתי עצמי כה"צ, יש חילוק בין חותם אזרחות ארה"ב המאשר שמקבל עליו כאן להתנהג כפי שיחייבנו חוקי המדינה, וחוקי תועבה אינם 'מחייבים' כל יחיד ויחיד לעצמו, אלא שנותן לגיטימציה להמתועבים שיתנהגו כרצונם, והלא אין שום חיוב ערבות ותוכחה לבן נח וע"י קבלת אזרחות אני מאשר שלא אמחה ביד הגוי השכן שלי שמתנהג בדרכו המתועב באישור חוקי המדינה, משא"כ חוקי מדינת ישראל, הלא יש כאן חיוב ערבות ותוכחה.
']
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני יכול להסביר עוד. בלעיקוואד יש להם גוש בחירות אחיד, ולכאורה היו יכולים להרויח הרבה דברים עבור הציבור מחמת זה. למעשה, לא מיניה ולא מקצתיה. או שהעסקנים עושקים הכל לעצמם, או שאינם יודעים מה הם עושים, או שאין הדברים הולכים כן מעיקרא דדינא, אבל גל המעצרים של תשע"ז, שהיתה מכוונת נגד ציבור שלם (וגם בני משפחתו של אחד מגדולי העסקנים) אומרת לנו שע"י הבחירות לא מרוויחים הרבה. אולי אם היו מסדרים הדברים באופן אחר, לא היה קורה כן, אבל בינתיים אין תועלת הבחירות בארה"ב ברורה כלל.
הסברא היא, שהנבחרים יודעים שאינם צריכים לספק את צרכם של הבוחרים, אלא של המאכערים. יש כאלה שיקשיבו לקול המאכערים ויצביעו עבור צורכם, ויש כאלו שלעולם לא ישמעו בקולם גם אם יהיה להם מה להרויח, עי' ערך א"י והבחירות שם. ע"כ הם מתעלמים מהבקשות של הציבור החרדי שבנ.י., ומתחשבים בבקשתיהם הפרטיים של המאכערים, המוכתרים לאחמ"כ בכתר 'הנדיב הנכבד' בתורמם חלק ממה שהרויחו על גב הציבור למוסדות הציבור המדכאים את הציבור הלאה והגלגל סובבת כמיטבה.
זאת ועוד, אמריקה איננה א"י בענין אחר. שם, עכ"פ בשנים שעברו, הולך הכל עם פרוטקציה וקשרים. ככה זה הלך מראשית שנת המדינה, ועל אף שהשתפר הרבה עד היום, מ"מ טרם נוקה הנגע הזאת של שחיתות אופיצילית. והמסתכל בעין יפה יראה שאין שום דבר קורה מחוץ לפוליטיקה, א"א לקנות שטח ולבנות בתים ולמכור אותם, ללא הסכמות פוליטיות והסכמים. וכמו"כ אי אפשר לפתוח בית ספר או חדר, אי אפשר לייצר קשרים עם פקידים ועוד הרבה דברים. בארה"ב ידוע ששיקאגא היא עיר כזאת, אבל לא שאר ארה"ב. ע"כ כל מה שקורה אינו קורה אלא ע"י הבחירות, וגם אלו הקנאים רוכבים על גביהם של הבוחרים לקבל הטבות (קרי: חיים רגילים) מהממשלה והעירייה וכדו'.
אראל כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני יכול להסביר עוד. בלעיקוואד יש להם גוש בחירות אחיד, ולכאורה היו יכולים להרויח הרבה דברים עבור הציבור מחמת זה. למעשה, לא מיניה ולא מקצתיה. או שהעסקנים עושקים הכל לעצמם, או שאינם יודעים מה הם עושים, או שאין הדברים הולכים כן מעיקרא דדינא, אבל גל המעצרים של תשע"ז, שהיתה מכוונת נגד ציבור שלם (וגם בני משפחתו של אחד מגדולי העסקנים) אומרת לנו שע"י הבחירות לא מרוויחים הרבה. אולי אם היו מסדרים הדברים באופן אחר, לא היה קורה כן, אבל בינתיים אין תועלת הבחירות בארה"ב ברורה כלל.
הסברא היא, שהנבחרים יודעים שאינם צריכים לספק את צרכם של הבוחרים, אלא של המאכערים. יש כאלה שיקשיבו לקול המאכערים ויצביעו עבור צורכם, ויש כאלו שלעולם לא ישמעו בקולם גם אם יהיה להם מה להרויח, עי' ערך א"י והבחירות שם. ע"כ הם מתעלמים מהבקשות של הציבור החרדי שבנ.י., ומתחשבים בבקשתיהם הפרטיים של המאכערים, המוכתרים לאחמ"כ בכתר 'הנדיב הנכבד' בתורמם חלק ממה שהרויחו על גב הציבור למוסדות הציבור המדכאים את הציבור הלאה והגלגל סובבת כמיטבה.
זאת ועוד, אמריקה איננה א"י בענין אחר. שם, עכ"פ בשנים שעברו, הולך הכל עם פרוטקציה וקשרים. ככה זה הלך מראשית שנת המדינה, ועל אף שהשתפר הרבה עד היום, מ"מ טרם נוקה הנגע הזאת של שחיתות אופיצילית. והמסתכל בעין יפה יראה שאין שום דבר קורה מחוץ לפוליטיקה, א"א לקנות שטח ולבנות בתים ולמכור אותם, ללא הסכמות פוליטיות והסכמים. וכמו"כ אי אפשר לפתוח בית ספר או חדר, אי אפשר לייצר קשרים עם פקידים ועוד הרבה דברים. בארה"ב ידוע ששיקאגא היא עיר כזאת, אבל לא שאר ארה"ב. ע"כ כל מה שקורה אינו קורה אלא ע"י הבחירות, וגם אלו הקנאים רוכבים על גביהם של הבוחרים לקבל הטבות (קרי: חיים רגילים) מהממשלה והעירייה וכדו'.
סתם הבלים
בבקשה תשאל את העוסקים בשתדלנות לפני הקשקוש
איך אתה מחכה כלל שמישהו יטה אוזן לטענות היהדות החרידית או ינקוף אצבע לטובתם, אם ביום הבחירות כולם נשארים בבתיהם????
נושא החינוך הבוער כעת, (בכל המקומות, מניו יארק ועד בלאנדאן) לו ידעת מקצת מן המקצת מה קורה עתה, והאיך אויבינו מחרצים לשונם וחורקים שיניהם נגדינו, ה"י...., כל הטענות ומענות שטובת הפאליטישאנס רק עבור ה'מאכער'ס לא יועילו כלום, ואדרבא בטענות עצלניות כאלה, נותנים יד לפושעים לאפשר להם לנעוץ צפרניהם בעתיד טהרת החינוך...
באמעריקא קורים לאנשים כאלה self hating pepole ובספרי מוסר מוזכר ע"ז המשל מאותו האיש שביקש מן המלך שיעוור לו עין אחת כדי שיגיע לחבירו שיעוורו לו ב' עיניו....
העיקר, שרק במדינת ישראל עוסקים לשם שמים......
אראל כתב:הבנתי
אך צייר לעצמך איך היה נראים פני הדברים אילו היינו כולנו נשארנו בבתינו, כלום היה בכלל מציאות והוי אמינא להגיש איזה תביעה???, וכן לאידך גיסא, וכי במדינת ישראל, גם עם כל תעמולת בחירות, האם אין די טריקים שהממשלה מנסה לעקוף את השפעת הבוחרים??
זאב ערבות כתב:אראל כתב:הבנתי
אך צייר לעצמך איך היה נראים פני הדברים אילו היינו כולנו נשארנו בבתינו, כלום היה בכלל מציאות והוי אמינא להגיש איזה תביעה???, וכן לאידך גיסא, וכי במדינת ישראל, גם עם כל תעמולת בחירות, האם אין די טריקים שהממשלה מנסה לעקוף את השפעת הבוחרים??
וכעת שלא נשארנו בבתינו איזו תביעה אנו מגישים? האין הבוחרים רואים שוב ושוב כיצד עובדים עליהם? כמה חילולי שבת יש במדינה למרות הסכם הסטטוס קוו? בונים קווי רכבת, גשרים, חנויות פתוחות, רכבת קלה בת"א ועוד. צועקים וצועקים ושום דבר לא עוזר. מאיימים בפרישה מהקואליציה ולא מפחדים מהאיומים כיוון שלא לוקחים אותם ברצינות והמציאות בשטח תוכיח.
יש אף פן אחר שלא ראיתי מישהו שמדבר עליו. גדולי ישראל הסכימו שההשתפות בממשלה תהיה מן הצד - כלומר בלי שרים! והנה נוצרה מציאות והניפו אולטימטום שאם לא ימונה שר... אז עשו אסיפת חירום והתירו בהוראת שעה למנות שר... איפה העמידה בעקרונות כאשר שוחקים אותם שוב ושוב, מדוע שלבוחר יהיה אמון?
זאב ערבות כתב:יש אף פן אחר שלא ראיתי מישהו שמדבר עליו. גדולי ישראל הסכימו שההשתפות בממשלה תהיה מן הצד - כלומר בלי שרים! והנה נוצרה מציאות והניפו אולטימטום שאם לא ימונה שר... אז עשו אסיפת חירום והתירו בהוראת שעה למנות שר... איפה העמידה בעקרונות כאשר שוחקים אותם שוב ושוב, מדוע שלבוחר יהיה אמון?
משולש כתב:זאב ערבות כתב:יש אף פן אחר שלא ראיתי מישהו שמדבר עליו. גדולי ישראל הסכימו שההשתפות בממשלה תהיה מן הצד - כלומר בלי שרים! והנה נוצרה מציאות והניפו אולטימטום שאם לא ימונה שר... אז עשו אסיפת חירום והתירו בהוראת שעה למנות שר... איפה העמידה בעקרונות כאשר שוחקים אותם שוב ושוב, מדוע שלבוחר יהיה אמון?
אם כבר הרי גדולי ישראל בכלל לא התירו להכנס לקואליציה. אז איך נכנסו בתשלז?
בגלל שגדו"י הבינו שהנתונים השתנו וצריך לפסוק אחרת, והוא הדין בעניינינו
זאב ערבות כתב:אראל כתב:הבנתי
אך צייר לעצמך איך היה נראים פני הדברים אילו היינו כולנו נשארנו בבתינו, כלום היה בכלל מציאות והוי אמינא להגיש איזה תביעה???, וכן לאידך גיסא, וכי במדינת ישראל, גם עם כל תעמולת בחירות, האם אין די טריקים שהממשלה מנסה לעקוף את השפעת הבוחרים??
וכעת שלא נשארנו בבתינו איזו תביעה אנו מגישים? האין הבוחרים רואים שוב ושוב כיצד עובדים עליהם? כמה חילולי שבת יש במדינה למרות הסכם הסטטוס קוו? בונים קווי רכבת, גשרים, חנויות פתוחות, רכבת קלה בת"א ועוד. צועקים וצועקים ושום דבר לא עוזר. מאיימים בפרישה מהקואליציה ולא מפחדים מהאיומים כיוון שלא לוקחים אותם ברצינות והמציאות בשטח תוכיח.
יש אף פן אחר שלא ראיתי מישהו שמדבר עליו. גדולי ישראל הסכימו שההשתפות בממשלה תהיה מן הצד - כלומר בלי שרים! והנה נוצרה מציאות והניפו אולטימטום שאם לא ימונה שר... אז עשו אסיפת חירום והתירו בהוראת שעה למנות שר... איפה העמידה בעקרונות כאשר שוחקים אותם שוב ושוב, מדוע שלבוחר יהיה אמון?
אראל כתב:בטרם אלך לי לבוהוש ולרחמיסטריווקא תבהיר לי משהו
מי הוא 'עמרם בלוי' ש'הפך למנהיג בקרב נטו"ק יחד עם וכו''?
הלא המדובר כאן מר' עמרם בר"מ?
להבנת הדברים וישוב הסתירות, מסתמא התנגדות החזו"א הי' להחזית המאוחדת, והסכמתו על המפלגה היהדות המסורתית, שפירשו מהחזית שהתנגדו להצטרפות המזרחי, וכפי עדות הרב בוקסבוים הנ"ל תמך החזו"א בהפורשים, ועדות הרב שלזינגר הי' על חצי המעשה, והרב טעלר השלים המעשה...
לעשות רצונך כתב:אראל כתב:בטרם אלך לי לבוהוש ולרחמיסטריווקא תבהיר לי משהו
מי הוא 'עמרם בלוי' ש'הפך למנהיג בקרב נטו"ק יחד עם וכו''?
הלא המדובר כאן מר' עמרם בר"מ?
ברור. הכוונה ר' עמרם בן ר' משה. הציטוט נטורי קרתא, לא הכוונה כאן לנטורי קרתא הרגיל, אלא כינוי ל'פרומערס'.להבנת הדברים וישוב הסתירות, מסתמא התנגדות החזו"א הי' להחזית המאוחדת, והסכמתו על המפלגה היהדות המסורתית, שפירשו מהחזית שהתנגדו להצטרפות המזרחי, וכפי עדות הרב בוקסבוים הנ"ל תמך החזו"א בהפורשים, ועדות הרב שלזינגר הי' על חצי המעשה, והרב טעלר השלים המעשה...
זה נקרא פלגינן דיבורא. נו, לכבוד פורים.
אתה שוב מושך אותנו ליישב דעת קדשו של החזון איש, ואני מוכיח שאילו שדוברים בשמו לאיסור אין להם שמץ של אמת ומקור.
לעשות רצונך כתב:אראל כתב:[size=85]בטרם אלך לי לבוהוש ולרחמיסטריווקא תבהיר לי משהו
מי הוא 'עמרם בלוי' ש'הפך למנהיג בקרב נטו"ק יחד עם וכו''?
הלא המדובר כאן מר' עמרם בר"מ?
ברור. הכוונה ר' עמרם בן ר' משה. הציטוט נטורי קרתא, לא הכוונה כאן לנטורי קרתא הרגיל, אלא כינוי ל'פרומערס'.
דרומי כתב:בניגוד למה שנכתב לעיל, היו שאסרו בהחלט כניסה לקואליציה וחילקו הרבה בין חברות בכנסת שאין בה אחריות כוללת לבין משרת שר שיש בה אחריות ממשית, כפי שבולט במיוחד בשם 'שר הדתות' (עפ"ל) - והוא רחום יכפר וגו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 250 אורחים