עובדיה חן כתב:וכבר נאמר וברכתיך בכל אשר תעשה דהיינו שצריך עשיה,כדי שהברכה תחול, אמנם שבט לוי בפשטות הם מחוץ להגדרות הללו ודבר הפלא יועץהם לכל השבטים. ולא לשבט לוי או למי שנמצא בדרגא זו כמו שבט לוי כמבואר ברמב"ם סוף הלכות שמיטה.
קוגן כתב:האם דבר זה מוסכם לכולי עלמא?
עינא דשפיר חזי כתב:זה חידוש עצום, למעשה זה מצמצם לחלוטין את הבטחון, לפי דבריו אין גבול להשתדלות.
החושב כתב:עינא דשפיר חזי כתב:זה חידוש עצום, למעשה זה מצמצם לחלוטין את הבטחון, לפי דבריו אין גבול להשתדלות.
לדעתי יש כאן איזה פיצול.
אנשים אוהבים לדבר על כל שגזירה אמת וחריצות שקר, ולא תלוי שום דבר בהשתדלות. ומצד שני, בחיי יום יום הם ממש לא חיים כך - אלא חיים לפי הגישה וההבנה שמי שיתעצל יאכל קש. ונמצא שלפי שיטתם הם עצמם קטני אמנה או אפילו כופרים.
002 כתב:עובדיה חן כתב:וכבר נאמר וברכתיך בכל אשר תעשה דהיינו שצריך עשיה,כדי שהברכה תחול, אמנם שבט לוי בפשטות הם מחוץ להגדרות הללו ודבר הפלא יועץהם לכל השבטים. ולא לשבט לוי או למי שנמצא בדרגא זו כמו שבט לוי כמבואר ברמב"ם סוף הלכות שמיטה.
אשריך שכיוונת לדברי הפלא יועץ בעצמו. שכתב שם וז"ל:
"וכל האמור בענין הוא למי שאינו עושה רצון שוכן ערץ צריך לנהג מנהג דרך ארץ, ולמי שעושה מלאכתו קבע, הוא נתון תחת הטבע, אבל האיש הירא את ה' אשר בתורת ה' חפצו ובמצותיו חפץ מאד ועושה תורתו קבע ומלאכתו עראי, יצו ה' אתו את הברכה למעלה מן המערכה, וגופו יהיה בריא וחזק כביר כח, אף כי ירבה ענויים ועמל וטרח קווי ה' יחליפו כח, הון ועשר בביתם בלי מגרעת, מדעת ושלא מדעת. וזה פרוש הפסוק (משלי טז כ) משכיל על דבר ימצא טוב ובוטח בה' אשריו. רוצה לומר שאינו משכיל על דבר אלא בוטח בה', אשריו."
ביליצר כתב:002 כתב:עובדיה חן כתב:וכבר נאמר וברכתיך בכל אשר תעשה דהיינו שצריך עשיה,כדי שהברכה תחול, אמנם שבט לוי בפשטות הם מחוץ להגדרות הללו ודבר הפלא יועץהם לכל השבטים. ולא לשבט לוי או למי שנמצא בדרגא זו כמו שבט לוי כמבואר ברמב"ם סוף הלכות שמיטה.
אשריך שכיוונת לדברי הפלא יועץ בעצמו. שכתב שם וז"ל:
"וכל האמור בענין הוא למי שאינו עושה רצון שוכן ערץ צריך לנהג מנהג דרך ארץ, ולמי שעושה מלאכתו קבע, הוא נתון תחת הטבע, אבל האיש הירא את ה' אשר בתורת ה' חפצו ובמצותיו חפץ מאד ועושה תורתו קבע ומלאכתו עראי, יצו ה' אתו את הברכה למעלה מן המערכה, וגופו יהיה בריא וחזק כביר כח, אף כי ירבה ענויים ועמל וטרח קווי ה' יחליפו כח, הון ועשר בביתם בלי מגרעת, מדעת ושלא מדעת. וזה פרוש הפסוק (משלי טז כ) משכיל על דבר ימצא טוב ובוטח בה' אשריו. רוצה לומר שאינו משכיל על דבר אלא בוטח בה', אשריו."
אחרי שכבודו ציטט קטע זה זקוק הוא לשנות את כל נושא האשכול שהרי מדובר
במי שלא עושה רצון שוכן ארץ ,
שנית גם בקטע כאן אינו מדבר כאן על שבט לוי אלא דוקא על הרמב"ם במדע לעשות את מלאכתו ארעי ותורתו קבע דהיינו ג שעות ,
החושב כתב:עינא דשפיר חזי כתב:זה חידוש עצום, למעשה זה מצמצם לחלוטין את הבטחון, לפי דבריו אין גבול להשתדלות.
לדעתי יש כאן איזה פיצול.
אנשים אוהבים לדבר על כל שגזירה אמת וחריצות שקר, ולא תלוי שום דבר בהשתדלות. ומצד שני, בחיי יום יום הם ממש לא חיים כך - אלא חיים לפי הגישה וההבנה שמי שיתעצל יאכל קש. ונמצא שלפי שיטתם הם עצמם קטני אמנה או אפילו כופרים.
החושב כתב:עינא דשפיר חזי כתב:זה חידוש עצום, למעשה זה מצמצם לחלוטין את הבטחון, לפי דבריו אין גבול להשתדלות.
לדעתי יש כאן איזה פיצול.
אנשים אוהבים לדבר על כל שגזירה אמת וחריצות שקר, ולא תלוי שום דבר בהשתדלות. ומצד שני, בחיי יום יום הם ממש לא חיים כך - אלא חיים לפי הגישה וההבנה שמי שיתעצל יאכל קש. ונמצא שלפי שיטתם הם עצמם קטני אמנה או אפילו כופרים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 240 אורחים