עזריאל ברגר כתב:כיוון שאינו מכוון לשם תענית - אין בזה חשש כלל.
מלבב כתב:וכי מותר לצום בפורים כשאין מתכוון לשם תענית? ומניין שכשאין מתכוון מותר לצום?
א צריך למהר לאכול סוף שעה ששית שאסור להתענות בשבת עד חצות אפילו אם אינו מתכוין לשום תענית אלא שנמנע מחמת עסקו בדבר אחר אפילו הוא דבר מצוה כגון שקורא ומתפלל אסור אלא אם כן אינו חפץ לאכול עדיין והאיחור הוא עונג לו כמו שיתבאר (והוא הדין אם מתענג בקריאה ותפלה יותר מבאכילה) . .
עזריאל ברגר כתב:ובפרט ליל פורים - דהא ימי משתה כתיב.
לבי במערב כתב:עזריאל ברגר כתב:ובפרט ליל פורים - דהא ימי משתה כתיב.
עד שהשיב כת"ר על הלילה, מה נעשה כשידובר ביום - שאף בו נוהגים שלא לאכול (ולשתות) קודם קריאתה? והלא יש בזה משום יושב בתענית ביום טוב.
דרך אגב, כמדומני שישנן (עכ"פ - חלק מה)קהלות הנוהגים אף שלא לשתות קודם קריאתה.
עזריאל ברגר כתב:ביום - אין זה תענית כלל, דמאי שנא מאיסור טעימה לפני התפילה? וכי בשבת אתה אוכל יותר מוקדם מפורים?!
אבל בליל פורים, שקוראים את המגילה בהמשך לתענית אסתר - שם היה קצת יותר צד להחמיר, אבל מצד שני - אין מצוות סעודה בליל פורים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים