אפרקסתא דעניא כתב:מצאתי שבות יעקב ח"ג סי' צ"ח שמתיר, ומשמע שם שיש מי שאסר.
מה המנהג בפועל?
דרומי כתב:שבת חתן זה בשבת! אז מה הקשר לעניננו?
ומ"מ נהגו שכל קרובי המת, הפסולין לו לעדות, מראין קצת אבילות בעצמן כל שבוע הראשונה, דהיינו עד אחר שבת הראשון, שאינן רוחצים ואין משנים קצת בגדיהם כמו בשאר שבת (גדולי אוסטרייך נהגו כן).
דרומי כתב:איך נוהגים לפועל נכדים של אדם שנפטר ל"ע במשך ה'שבעה' (כלומר, איך נוהג בן של מי שיושב 'שבעה')? בעבר היה נהוג שהנכדים משתתפים באבילות ממש, וכיום לא. אולם כיצד נוהגים למעשה לגבי הליכה לשמחות של חתונה וכיו"ב? האם יש הנמנעים מכך גם כיום? והאם יש הבדל אם השמחה היא באותה עיר או בעיר אחרת? ומה הדין להסתפר בשבוע זה? (ראה רמ"א וש"ך יו"ד סי' שע"ד ס"ו, ובערוך השולחן שם)
מחולת המחנים כתב:האם דין 'מתאבל עמו' נוהג בפורים?
שהרי חלק מדיני אבלות אינם נוהגים בפורים.
ראיתי מביאים בשם הגר"ש וואזנר שאין נוהג, האם יש מקור מפורש לכך?
בתודה מראש לעונים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים