מבי מדרשא כתב:אם זכורני היטב ממליצים זאת על האמור בפיוט ונתנה תוקף "וחותם יד כל אדם בו" דהאדם חותם על כל מעשה ומעשה שעשה.
מבי מדרשא כתב:אם זכורני היטב ממליצים זאת על האמור בפיוט ונתנה תוקף "וחותם יד כל אדם בו" דהאדם חותם על כל מעשה ומעשה שעשה.
(אמרו בשעת) פטירתו של אדם לבית עולמו כל מעשיו (נפטרין) לפניו ואומרים לו כך וכך עשית במקום פלוני ביום פלוני והוא אומר (הין) ואומרים לו חתום וחותם שנאמר (איוב לז, ז) ביד כל אדם יחתום
פ"ג הל' ו כשם ששוקלין עוונות אדם וזכייותיו, בשעת מיתתו--כך בכל שנה ושנה, שוקלין עוונות כל אחד ואחד מבאי העולם עם זכייותיו ביום טוב של ראש השנה: מי שנמצא צדיק, נחתם לחיים; ומי שנמצא רשע, נחתם למיתה. והבינוני, תולין לו עד יום הכיפורים: אם עשה תשובה, נחתם לחיים; ואם לאו, נחתם למיתה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 172 אורחים