ירח מלא כתב:ברצוני להוסיף הערה. הגאון רבי חיים ברלין עורר כמה פעמים (עי' באוצר רבי חיים ברלין או"ח) שאנשים לא מטמינים פירורים שיש בהם כזית ואת כל החמץ ביערו כבר לפני פסח וממילא לא מקיימים את מצות תשביתו.
הערה שלישיצ: התקשר אלי אברך שאתן לו עצה מה לעשוץ אחרי שבכל שנה כמעט נאבד לו פתית או שנים. ועניתי לו שבשנה הבאה ישאיר רק פתית אחד לבדיקת חמץ שהרי המנהג להניח י' פתיתים הוא מקבלתץ האר"י וזה וודאי לא דוחה חשש בל יראה.
.
ירח מלא כתב:התקשר אלי אברך שאתן לו עצה מה לעשוץ אחרי שבכל שנה כמעט נאבד לו פתית או שנים. ועניתי לו שבשנה הבאה ישאיר רק פתית אחד לבדיקת חמץ שהרי המנהג להניח י' פתיתים הוא מקבלתץ האר"י וזה וודאי לא דוחה חשש בל יראה.
ידידיה כתב:הרי לדברי מר אין כאן בל ייראה בכל מקרה כיון שאין כזיית בפתית.
ירח מלא כתב:חשבתי השנה מקור מהש"ס למנהג עשרה פתיתים.
פסחים ט: "רב מרי אמר גזירה שמא יניח עשר וימצא תשע".
בקרו טלה כתב:ירח מלא כתב:חשבתי השנה מקור מהש"ס למנהג עשרה פתיתים.
פסחים ט: "רב מרי אמר גזירה שמא יניח עשר וימצא תשע".
הביאו כן בשם ספר ברית הלוי (אלקבץ)
מאיריחיאלק כתב:הסבא שלי ז"ל הניח בעצמו הפתיתים- אם יש מקור על זה ?
בקרו טלה כתב:מאיריחיאלק כתב:הסבא שלי ז"ל הניח בעצמו הפתיתים- אם יש מקור על זה ?
עי' בהע' 4
בקרו טלה כתב:מאיריחיאלק כתב:הסבא שלי ז"ל הניח בעצמו הפתיתים- אם יש מקור על זה ?
עי' בהע' 4
עושה חדשות כתב: הג"ר אליקים דבורקס שיחי' כותב: מפורסם מאחד הגדולים ויש מיחסים זאת לגר"א שתמה מדוע הגמ' לא הביאה ממה שנאמר בלבן "ויחפש התרפים ולא מצא", והוכיח מזה למה שמבואר בשם האריז"ל להניח עשרה פתיתין לפני בדיקת חמץ. ולכאורה מה שייך חיפוש בדבר שידוע לו, שהרי הניחו הגביע באמתחת בנימין במכוון. אלא מכאן אפשר להביא ראיה למנהג האריז"ל, כמו בגביע שהמחפש הגביע ידע היכן נמצא הגביע אעפי"כ נאמר בו לשון חיפוש ומציאה ע"כ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים