דודי צח כתב:כפני הדור, וטוב שכך
[דור שאין לו טבעיות, חכמת חיים מולדת, מאידך אין לו סבלנות ורוגע, וצריך להאכיל אותו בכפית בכל צעד ושעל, הנחיית ליל הסדר - וכאמור, כשאלו הן פני הדור - טוב שכך ושכמ"ה]
הרע במיעוטו כתב:(אגב המהדורה כבר אזלה מהחנויות )
היה צריך ועוד איך. במעט מאד בתים קיימו את ההלכה למהר בהתחלת הסדר מייד, וביותר מידי בתים עיקר הסדר הוא תחרות ווארטיםדודי צח כתב:דבריי לא כוונו על עניין סיפור יצי"מ עצמו, כי אם על שלל דברים ועצות, כמו עריכת לוח זמנים נוח עם שעות מדויקות כיצד לערוך סדר נאה - באיזו שעה כרפס ובאיזו שעה מוציא מצא. כך כל מיני ענייני הכנה טכניים. שלפני דור לא היה צריך כלל להשיא עצות ורעיונות בעניינים אלה.
שייך כתב:הרע במיעוטו כתב:(אגב המהדורה כבר אזלה מהחנויות )
כמובן שלא
קניתי היום והמדף היה מלא.
משולש כתב:יש עדיין בחנויות?
משולש כתב:תודה.
יש איזה דרך יצירת קשר?
משולש כתב:תודה.
יש איזה דרך יצירת קשר?
דברי הרשב"א שהבאת נפלאים מאד, ועי' כאן שהובאו גם אצל הר"י אבן שועיב. יש"כ.אברהם כתב:ומכיון שזה עתה סיימתי לכתוב על כך מאמר עבור חברי, הנני מצרפו כאן.
אברהם כתב:האמת שאני הבנתי את דברי הרשב"א כמו שכתבתי, אבל המגיה שם ניסה לדחוק פירוש אחר ברשב"א, אך הסיבה שכתבתי בהחלטיות כפי ההבנה שלי היא משום דברי ר"י ן' שועיב תלמיד הרשב"א שכתב בפירוש כך בשם רבו.
אמנם, האמת שר"י ן' שועיב הסביר העניין משום סתרי תורה, שיש באכילת מצה טעמים נשגבים מאד, אשר מחמתה ראוי להזכיר כל יום שלא נשכח לאוכלה בפסח, אבל בוודאי צריך לזה גם פירוש על דרך הפשט, וע"ז כתבתי כפי שכתבתי.
חיימשה כתב:אפשר קצת יותר בהרחבה, מה הייחודיות של ההגדה שאין בקודמותיה?
צורב מתחיל כתב:אברהם כתב:האמת שאני הבנתי את דברי הרשב"א כמו שכתבתי, אבל המגיה שם ניסה לדחוק פירוש אחר ברשב"א, אך הסיבה שכתבתי בהחלטיות כפי ההבנה שלי היא משום דברי ר"י ן' שועיב תלמיד הרשב"א שכתב בפירוש כך בשם רבו.
אמנם, האמת שר"י ן' שועיב הסביר העניין משום סתרי תורה, שיש באכילת מצה טעמים נשגבים מאד, אשר מחמתה ראוי להזכיר כל יום שלא נשכח לאוכלה בפסח, אבל בוודאי צריך לזה גם פירוש על דרך הפשט, וע"ז כתבתי כפי שכתבתי.
איפה הרשב"א?
אברהם כתב:גם אני קניתי השנה ומאד מאד נהניתי.
אקווה שיהיה לתועלת בעזה"י.
בתחילת הספר הוא כותב אודות האתגר לא להתרגז מכל מיני תקלות שעלולות לצוץ במהלך הסדר...
ומכיון שזה עתה סיימתי לכתוב על כך מאמר עבור חברי, הנני מצרפו כאן.
'לכאורה כשם שאי אפשר להזמין לבן תורה לבקר את ידידו לתפילת נעילה ביום
הכיפורים, כך נדמה לי שאי אפשר לעשות ענין 'ביקור' מהסדר המקודש. אשרי למתרכז ומסדר הסדר בפנים לבבו. יציאת מצרים עושה את היהדות בנו. הסדר צריך שיגייר את פנימיותינו שיצאה לרשות אחרת, לרשות הבהמיות, ונתבהמה נתחמרה, ויותר מזה נתגוי'תה'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים