תוכן כתב:אף אחד לא אמר שנשיקת יצחק לבנו לא היה בסדר, אלא שזה לא נחשב נשיקה של תפלות לטעם מן הטעמים. ובכל אופן, אם הכוונה לקריבות גרידא, כמו שאתה טוען, אז השאלה היא למה לא הביא המדרש כל הפסוקים שהבאת, ולמה המדרש לא הביא את הענין של נשיקת אב לבנו. אלא ברור הוא, שנשיקת אב לבנו נחשב תפלות, אם לא כשזה מצטרך, ודוקא נשיקת יעקב של רחל, שזה נשיקה פעם ראשונה שנפגש איתה, נחשב נשיקה של קריבות
אתה שוב מגחיך את עצמך לדעת, במחילה.
המדרש לא היה צריך להביא פסוקים כראיה לדבר כל כך פשוט, שנשיקה של אב לבנו נחשבת נשיקה של קרבות. המדרש הביא ראיה שאפילו נשיקת קרוב לקרובתו (כמו יעקב ורחל) אינה נחשבת נשיקה של תפלות, ומזה תלמד קל וחומר בן בנו של קל וחומר לנשיקת אב לבנו.
בעל המדרש אפילו לא העלה על דעתו פלפול הזוי כמו שאתה כותב, שנשיקת יעקב לרחל אינה נחשבת תפלות, אבל נשיקת אב לבנו נחשבת תפלות.
גם מה שכתבת "ודוקא נשיקת יעקב של רחל, שזה נשיקה פעם ראשונה שנפגש איתה, נחשב נשיקה של קריבות" אינו נכון, כי אם כל הענין הוא "פעם ראשונה שנפגש איתה", הרי זה נכנס בהגדרה של "נשיקה של פרקים". אלא אין שום ערך לפעם ראשונה או פעם אחרונה, וכל הענין הוא הקרבה ביניהם.