בברכה המשולשת כתב:החבר כתב:בברכה המשולשת כתב:ייש"כ גדול.
רק צריך לזכור שמאוד קשה להשגיח על מפעלים של ישמעאלים ימש"ו וכו', ולכן מאוד מאוד לא כדאי לקנות מהם
ח"ו לדבר כך על יצירי כפיו של הבורא ובמיוחד על חסידי אוה"ע!
בוודאי, וכידוע שאין דברינו אמורים אלא בישמעאלים הקדמונים שלא עבדו את ה', אבל הישמעאלים שבינינו וכו', כדאיתא
רון כתב:בברכה המשולשת כתב:עובר ושב כתב:
האם כת"ר עיין במאמרו של הגאון הצדיק רבי עידוא אלבה שליט"א בירחון האוצר ניסן התשע"ט?
הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).
בספרו של הרב הגאון אופיר מלכה שליט"א על הלכות פסח מביא שבני הבית של הגרע"י זצ"ל מעידים שבשנים האחרונות הפסיק לאכול מעוגיות אלו.
בברכה המשולשת כתב:הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).
עובר ושב כתב:בברכה המשולשת כתב:הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).
גם מבלי לקרוא את המאמר, רצוי שתדע שבאופן עקרוני ניתן להוכיח הרבה דברים. אני לדוגמא יכול להוכיח מתוך דברי הגרע"י ביביע אומר, שלדעת הגרע"י פאה נכרית היא הידור מצווה. דא עקא, שהגר"ע עצמו פסק לאסור...
לפנינו יש את דעת הגר"ע להתיר, והוא לא חזר בו עד יום מותו, הוא גם עשה "מעשה רב" ואכל בעצמו מהעוגיות האלה, בנו רבי יצחק ממשיך דרכו גם הוא מתייחס לזה כחומרא והידור, בנו רבי אברהם מתייחס לזה כצוואה של אביו להמשיך ולתת הכשר לעוגיות האלה. אלה הבנים שידועים כממשיכי הדרך של אביהם, והם לא חזרו בהם. גם הרב משה, הממונה מטעם אביו על הכשרות, אינו נותן הכשר מפני שהמפעל חמץ כל השנה, ולא מפני שיש בעיות כשרות אחרות.
אז אפשר לבוא ולדון מבחינה הלכתית, ולהוכיח שזה חמץ גמור, אבל לא לסלף את דעת הרב עובדיה ולדבר בשמו.
[נ.ב. אני אינני נוגע בעוגיות הללו בפסח, וגם לא נותן לילדיי, למרות שאני נוהג ברוב העניינים כדעת הגר"ע יוסף].
עובר ושב כתב:בברכה המשולשת כתב:הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).
גם מבלי לקרוא את המאמר, רצוי שתדע שבאופן עקרוני ניתן להוכיח הרבה דברים. אני לדוגמא יכול להוכיח מתוך דברי הגרע"י ביביע אומר, שלדעת הגרע"י פאה נכרית היא הידור מצווה. דא עקא, שהגר"ע עצמו פסק לאסור...
לפנינו יש את דעת הגר"ע להתיר, והוא לא חזר בו עד יום מותו, הוא גם עשה "מעשה רב" ואכל בעצמו מהעוגיות האלה, בנו רבי יצחק ממשיך דרכו גם הוא מתייחס לזה כחומרא והידור, בנו רבי אברהם מתייחס לזה כצוואה של אביו להמשיך ולתת הכשר לעוגיות האלה. אלה הבנים שידועים כממשיכי הדרך של אביהם, והם לא חזרו בהם. גם הרב משה, הממונה מטעם אביו על הכשרות, אינו נותן הכשר מפני שהמפעל חמץ כל השנה, ולא מפני שיש בעיות כשרות אחרות.
אז אפשר לבוא ולדון מבחינה הלכתית, ולהוכיח שזה חמץ גמור, אבל לא לסלף את דעת הרב עובדיה ולדבר בשמו.
[נ.ב. אני אינני נוגע בעוגיות הללו בפסח, וגם לא נותן לילדיי, למרות שאני נוהג ברוב העניינים כדעת הגר"ע יוסף].
קראקובער כתב:לאור פסיקתו האחרונה של הרב ד"ר דרור פיקסלר אפשר לסעוד במסעדה טבעונית בהכשר בית יוסף...
עובר ושב כתב:קראקובער כתב:זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף
איני מבין מדוע המנהלים אינם מוחקים את הכותרת ההזויה הזו, שאין לה שום קשר לתוכן (תקלה שהתגלתה במפעל, ותוקנה מיד). בבד"צים אחרים יש תקלות חמורות פי כמה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים