אם יש שני מנינים בבי"כ ורוצים להוציא שני ספרי תורה [אחד לכל מניין],האם יש בעיה להוציא את שניהם ביחד? וא"כ מה המקור לזה.תודה רבה
אם יש שני מנינים בבי"כ ורוצים להוציא שני ספרי תורה [אחד לכל מניין],האם יש בעיה להוציא את שניהם ביחד? וא"כ מה המקור לזה.תודה רבה
כדכד כתב:למה שתהי' בעיה . . ?
כרמי שלי כתב:כדכד כתב:למה שתהי' בעיה . . ?
מפני הרואים, שיסברו שהוא יום שמוציאים בו ב' ספרים.
כרמי שלי כתב:ואכן ראיתי נוהגים להוציא הספר השני אחר הולכת הראשון.כדכד כתב:למה שתהי' בעיה . . ?
פשוט שאין בזה בעיה הלכתית אלא ענין חינוכי. כשאתה מסביר לילדים ברגש רב שהשבת מוציאים 2 ספרי תורה והיא שבת מיוחדת, ישאל הבן-חמש-למקרא: "הרי כל שבת מוציאים 2 ומה הרבותא?"
והעניין מכוון גם כלפי מבוגרים אלא שכהה הרגש.
עזריאל ברגר כתב:תגובת אותו ת"ח שממנו שמעתי זאת לראשונה (בעריכה קלה):פשוט שאין בזה בעיה הלכתית אלא ענין חינוכי. כשאתה מסביר לילדים ברגש רב שהשבת מוציאים 2 ספרי תורה והיא שבת מיוחדת, ישאל הבן-חמש-למקרא: "הרי כל שבת מוציאים 2 ומה הרבותא?"
והעניין מכוון גם כלפי מבוגרים אלא שכהה הרגש.
ועוד יש לצדד, דהנה מצינו במנהג ספרד אשר קורין לחתן פרשת ואברהם זקן. ובחו"ל יש נוהגין לקרות כן בס"ת, א"כ מנהגם ליקח ב' ס"ת גם בשאר שבתות אם יש חתן, משא"כ בירושת"ו המנהג לקרוא פרשת ואברהם זקן בחומש ולא בס"ת, א"כ במקום שיש מנהג לקרוא לחתן בס"ת, א"כ אם אירע שנמצא פסול בס"ת לא יחזירו, והרואים יאמרו שיש כאן חתן לפיכך יש ב' ס"ת. אבל למנהג שאין קורין לחתן בס"ת. איכא חשש מפני הרואים אם יראו ב' ס"ת אם לא חודש היום.
עזריאל ברגר כתב:תגובת אותו ת"ח שממנו שמעתי זאת לראשונה (בעריכה קלה):פשוט שאין בזה בעיה הלכתית אלא ענין חינוכי. כשאתה מסביר לילדים ברגש רב שהשבת מוציאים 2 ספרי תורה והיא שבת מיוחדת, ישאל הבן-חמש-למקרא: "הרי כל שבת מוציאים 2 ומה הרבותא?"
והעניין מכוון גם כלפי מבוגרים אלא שכהה הרגש.
אכן.לבי במערב כתב:אין ממתינים עד הגעת הספר הראשון לבימת הקריאה - כ"א תיכף לתחילת הולכתו חוזרים ופותחים הארון להוצאת ס"ת לשאר המנינים.
כדכד כתב:אז מה נפתר בכך?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 185 אורחים