אברהם כתב:או היכן דיבר מזה אדמו"ר האמצעי?
אום אני חומה כתב:מעניין לעניין באותו עניין,
זכורני שכתב החת"ס (אין לי כרגע מ"מ מדויק) שאלישע לא ידע את השם המפורש, שהרי מפורש בירושלמי שמי שיודע את השם אסור לו ליהנות מאחרים, ואילו גבי אלישע נאמר בגמרא 'הרוצה ליהנות יהנה כאלישע'.
מה שנכון נכון כתב:שו"ת חת"ס או"ח סימן קצח.
אום אני חומה כתב:"ויבטחו בך יודעי שמך"- פירש האדמו"ר מצאנז זצ"ל, לפי ש'יודעי שמך' אסור להם ליטול מאחרים אשר על כן העצה היחידה עבורם היא 'ויבטחו בך'
מה שנכון נכון כתב:דברי הלשם - כנראה הכונה למש"כ כאן ע"ש באריכות.
ולא בגלל תורת הנסתר אלא בגלל תשבע"פ.
אפרקסתא דעניא כתב:אמנם גם המובא בשם מרן החת"ס, המתייחס אך ורק לידיעת השם המפורש, צל"ע, שהרי הרמח"ל מבאר שהדרך לנבואה הייתה ע"י צירופי שמות ועסק בדברים כגון אלו. איך ייתכן א"כ שאלישע לא ידע את השם המפורש?!
מאיר נפתלי כתב:מה שנכון נכון כתב:דברי הלשם - כנראה הכונה למש"כ כאן ע"ש באריכות.
ולא בגלל תורת הנסתר אלא בגלל תשבע"פ.
באיזה עמוד בספר הלשם?
אפרקסתא דעניא כתב:איך ייתכן כזה דבר? כל התורה המצויה עתה בידינו עברה דרך שלשלת הקבלה שבה היו כל הנביאים כמפורט ברמב"ם. אם הם לא ידעו את תורת הסוד, מניין הגיעה לרשב"י ור' ישמעאל? מניין הגיעה לרמב"ן ולחסידי אשכנז? "רבי לא שנה, רבי חייא מנא ליה"?!
יתירה מכך, תורת הסוד העיקרית היא האילן הקדוש והסתעפויותיו, מעשה מרכבה. והלא המקור למעשה מרכבה (אף כי לא לחידושי האריז"ל) בדברי ישעיהו ויחזקאל. כך גם שאר פסוקים שבתהילים ובשאר הנביאים.
ובכלל, איך ייתכן לומר שחלק חשוב ומרכזי בתורה לא היה אצל הנביאים?! הלא זה מרפסן איגרי!
עד כאן באשר לכותרת האשכול.
אמנם גם המובא בשם מרן החת"ס, המתייחס אך ורק לידיעת השם המפורש, צל"ע, שהרי הרמח"ל מבאר שהדרך לנבואה הייתה ע"י צירופי שמות ועסק בדברים כגון אלו. איך ייתכן א"כ שאלישע לא ידע את השם המפורש?!
חגי פאהן כתב:אכן החת"ס לא כתב שאלישע לא ידע אלא שלא השתמש בו.
וזה מזכיר לי מה שכתוב ב'רוחות מספרות' לר' יהודא פתיה, שניסה להבריח דיבוק של נשמת אחד הכהנים שהרגו את זכריהו בן יהוידע, ע"י שלחש באזנו שם קדוש. ואז האיש התחיל לצחוק. אז הרב פתיה שאל אותו למה הוא צוחק, אז הוא ענה לו שאת השם הזה הוא למד בגיל 10 בבית הספר של הכהנים.
ת"ר בראשונה שם בן שתים עשרה אותיות היו מוסרין אותו לכל אדם משרבו הפריצים היו מוסרים אותו לצנועים שבכהונה
חלל ממלכה אלו ישראל כד"א (שמות י"ט) ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש ושריה אלו שרים של מעלן את מוצא עד שלא באו השונאים היה ירמיה אומר להם עשו תשובה שלא תלכו בגלות אמרו לו אם יבאו השונאים מה יכולין לעשות לנו חד אמר אנא מקיף לה חומת מיא וחרינא אמר אנא מקיף לה חומת נורא וחרינא אמר אנא מקיף לה חומת פרזלא אמר להו הקדוש ברוך הוא בדידי אתון משתמשין עמד הקדוש ברוך הוא ושינה את שמותם של מלאכים דעל מיא עבד על נורא ודעל נורא עבד על פרזלא והיו מזכירין שמותם מלמטה ולא היו עונין להם הדא הוא דכתיב (ישעיה מ"ג) ואחלל שרי קדש וכיון שגרמו העונות ובאו השונאים התחילו מזכירין שר פלן איתא עביד לו מיליא פלן אמר ליה לית בחילי דאנא מירים מינה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 621 אורחים